Sosyal Medya

Güvenlik/Koruma

Securitas’ın üç kırmızı noktası 50 yaşında

Güvenlik çözümleri sunan Securitas’ın logosunda yer alan noktalar markanın vazgeçilmez üç değerini dürüst, dikkatli ve yardımsever’i temsil ediyor. İkonik hale gelen üç kırmızı nokta tescilinin 50. yılını kutluyor.

Securitas’ın üç kırmızı noktası 50 yaşında

Güvenlik çözümleri sunan Securitas’ın logosunda yer alan noktalar markanın vazgeçilmez üç değerini dürüstdikkatli ve yardımsever’i temsil ediyor. İkonik hale gelen üç kırmızı nokta tescilinin 50. yılını kutluyor.

Adını Roma mitolojisindeki güvenlik tanrıçasından alan dünya güvenlik lideri Securitas, üç kırmızı noktadan oluşan ikonik logosunu – üç kırmızı nokta ve altındaki “Securitas” ismiyle birlikte, 11 Mayıs 1973 tarihinde İsveç Patent ve Tescil Ofisi’nde tescil ettirdi. Böylece Securitas, logo üzerindeki mülkiyetini teyit ettirmiş oldu. Üç nokta kullanma fikri ise uluslararası yardım sinyali SOS’teki mors kodundaki “S” harfinden doğdu.

 

İkonun arkasındaki sanatçı, Karl Erik Ekeroth

Logo, İsveç’in sanat, zanaat ve tasarım alanında uzmanlaşmış en büyük üniversitesi olan Konstfack’ta sanat tarihi, yazı ve resim eğitimi almış olan İsveçli sanatçı Karl Erik Ekeroth (1931-2019) tarafından tasarlandı.

Logo tiplerinde küçük harf kullanımı 70’lerde modaydı, bu nedenle Ekeroth orijinal eskizlerinde şirket adı için sadece küçük harfler kullandı. Ancak Securitas’ın o dönemki CEO’su Erik Philip-Sörensen büyük harfleri tercih etti ve Ekeroth da bunu gönülsüzce kabul etti. Ancak sessiz, sanatsal bir protesto olarak logoya küçük bir “u” harfi sıkıştırmayı başardı. 2021’deki marka güncellemesinden sonra sadece “S” büyük harf olarak kaldı ve sonraki harfler küçük harfle yazıldı, bir bakıma Ekeroth’un sanatsal anlatımı korundu.

 

 

 

Tescilden itibaren değişmedi

Marka ve Stratejik Pazarlama Başkan Yardımcısı Mauro Silva: “Securitas’ın görsel kimliği iki büyük revizyon gördü ancak üç kırmızı nokta, tescilden bu yana neredeyse hiç dokunulmadan kaldı. 3 nokta dürüst, dikkatli ve yardımsever değerlerimizi temsil ediyor. En güçlü marka; varlığımız ve benzersiz kimliğimizdir” diyerek logo ve marka sürecini yorumlarken “Şubat ayında Securitas dünyanın en değerli 8. İsveç markası seçildi, bu da her ne olursa olsun mirasımıza sadık kalmanın önemini gösteriyor.” Diyerek sözlerini tamamladı.

Dünyanın dört bir yanında 45 ülkede, 350.000’den fazla çalışan ve milyonlarca insan her gün üç kırmızı nokta ile karşılaşıyor. Sadece Securitas ofislerinin dışında değil, aynı zamanda müşterilerin işyerlerinde, araçlarda ve üniformalarda da görebiliyorlar ve dünyanın dört bir yanındaki çalışanlarına ve müşterilerine büyük bir değer katıyor. Dünya 50 yıl içinde büyük ölçüde değişti, ancak Securitas dünyanın daha güvenli hale gelmesine yardımcı olmaya devam ediyor.

“Üç nokta değerlerimizin değişmez bir kalıntısıdır,” diyen Grup İletişim ve İnsan Kaynakları Sorumlusu Kıdemli Başkan Yardımcısı Helena Andreas. “Her gün, işimizin kültürünü şekillendiriyoruz, bu da müşterilerimize, meslektaşlarımıza ve topluluklarımıza değer sağlayarak uzun vadeli başarı yaratmamıza yardımcı oluyor. Securitas’ı bugün dünyanın önde gelen güvenlik çözümleri ortağı haline getiren şey, yıllar boyu süren bu bağlılıktır” dedi.


SECURITAS HAKKINDA

Securitas, “Dünyanızın daha güvenli hale gelmesine yardımcı oluyoruz” sloganıyla çıktığı bu yolculukta; güvenlik çözümleri ortağı olarak dünya lideri konumundadır. Yaklaşık doksan yıllık derin deneyimimiz sayesinde, başkalarının gözden kaçırdıklarını gördüğümüz anlamına geliyor. Müşterilerimizle ortaklaşa teknolojiden yararlanarak, yenilikçi, bütünsel bir yaklaşımla birlikte güvenlik sektörünü şekillendiriyoruz. 45 ülkede 350.000’den fazla çalışanımızla farklı bir dünya görüyor ve en önemli şeyleri, yani insanlarını ve varlıklarını koruyarak müşterilerimiz için sürdürülebilir değer yaratıyoruz.

  • 1934 yılında İsveç’in Helsingborg kentinde kuruldu.
  • 358.000 çalışan
  • 45 ülke
  • Magnus Ahlqvist, CEO ve Başkan olarak görev yapmaktadır

KISA BİLGİLER

  • Securitas’ın logosunun ilk tescili 27 Ekim 1971 tarihinde yapılmıştır.
  • Karl Erik Ekeroth (1931-2019) tarafından logo tasarımı yapılmıştır.
  • Tescil tarihi; 11 Mayıs 1973
  • Üç kırmızı nokta kullanma fikri, uluslararası yardım sinyali “SOS” olarak bilinen mors kodundaki “S” harfinden gelmektedir.
  • Kırmızı renk Pantone 1787C + 1788U, (C 000, M 092, Y 076, K 000) tonundadır.
  • Securitas, Brand Finance’in en değerli ve en güçlü İsveç markalarına ilişkin 2023 yıllık raporunda ilk 10 sıralamasına girdi.