Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Şirketler, Çalışanların Nerede ve Ne Zaman Değil, Ne ve Nasıl Yaptığına Odaklanmalı

Keiretsu Forum Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Ali Özgenç, pandeminin, insanlara “hayatın sevilmeyen bir işte zaman harcamak için çok kısa” olduğunu hissettirdiğini, şirketlerin ve yöneticilerin, çalışanların Nerede ve Ne Zaman Değil, Ne ve Nasıl yaptığına odaklanmaları gerektiğini açıkladı.

Şirketler, Çalışanların Nerede ve Ne Zaman Değil, Ne ve Nasıl Yaptığına Odaklanmalı

Keiretsu Forum Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Ali Özgenç, pandeminin, insanlara “hayatın sevilmeyen bir işte zaman harcamak için çok kısa” olduğunu hissettirdiğini, şirketlerin ve yöneticilerin, çalışanların Nerede ve Ne Zaman Değil, Ne ve Nasıl yaptığına odaklanmaları gerektiğini açıkladı.

Yapılan araştırmalar pandeminin insanlara “hayatın sevmediği bir işte zaman harcamak için çok kısa” olduğunu hissettirdiğini gösterdiğini belirten Keiretsu Forum Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Ali Özgenç,

“Konu yeni bir iş bulma veya işgücünden ayrılma basitliğinde değil. Daha çok, kişisel hayatının kontrolünü eline alma ve bu çerçevede işin aldığı yeri sorgulama ile ilgili. Bu sorgulama beyaz yakalı çalışanları her gün trafiğe girme, ofise uygun kıyafetler giyme ve günlük rutin ve yorgunluk konularında düşünmeye itti. Ayrılanların önemli bir arayışı doğal olarak daha iyi bir gelire sahip olmak. Şirketlerin ve yöneticilerin, çalışanların nerede ve ne zaman değil, ne ve nasıl yaptığına odaklanması gerekir” dedi.

Pandemide uzaktan çalışmanın birçok işte mümkün olabildiğini hem şirketlerin hem de çalışanların gördüğünü de sözlerine ekleyen Özgenç,

“Nitekim politikalarını buna göre ayarlayan ve çalışanlarını da her açıdan düşündüklerini gösteren şirketler şu anda tercih edilenler. Özellikle birçok yerden yapılabilen işlerde, çalışanların ofise geliş ve çıkış saatlerini kontrol eden, uzun süre ofiste kalanı takdir eden şirketler çalışanlarını koruyamadığı gibi iş sonuçlarında da kaybedebilir. Çünkü bu tip şirketlerde çalışanlar ofisten çıkar çıkmaz kontağı kapatırlar ve kaybeden de şirket olur. İstifa dalgasının arkasındaki bir neden de çalışanlarda giderek kuvvetlenen, yaptığı işte anlam arayışı. Bu da yine insanların kısa ömründe fark yaratma ve para kazanmaktan öte bir amacı olan, fayda yaratan bir organizasyonun parçası olma dürtüsünden kaynaklanıyor. Çalışanlar geçimlerini sağlama ile bunu birleştirmek, bir yandan da hayat/iş dengesini kazan-kazan noktasına getirmek istiyorlar.” şeklinde konuştu.