Sosyal Medya

Otomobil

Standart Pirelli lastikleriyle mücadele eden Razgatlıoğlu “sıcak yarış”ta birinci oldu 

Yamaha’nın Türk pilotu hava sıcaklıklarının mevsim normallerinden daha yüksek olduğu bir ortamda standart çözümler olarak önde SC1, arkada SCX lastiklerle yeniden podyumda ilk sırayı aldı. Bulega, WorldSSP’de bir zafer daha elde ederken Buis, 300 yarışını kazandı.

Standart Pirelli lastikleriyle mücadele eden Razgatlıoğlu “sıcak yarış”ta birinci oldu

 

Yamaha’nın Türk pilotu hava sıcaklıklarının mevsim normallerinden daha yüksek olduğu bir ortamda standart çözümler olarak önde SC1, arkada SCX lastiklerle yeniden podyumda ilk sırayı aldı. Bulega, WorldSSP’de bir zafer daha elde ederken Buis, 300 yarışını kazandı.

 

FIM Dünya Superbike Şampiyonasının dokuzuncu etabı olan Pirelli French Round, bu hafta sonu Nevers Magny-Cours’da koşuldu. Bu etap fabrika pilotlarının Fransız pistinde şimdiye dek mücadele ettiği en sıcak yarışlardan biri oldu.

Pilotların kullandığı tüm Pirelli lastikleri hem daha serin sabah yarışlarında hem aşırı sıcak yarış koşullarında son derece iyi performans gösterdi.

Toprak Razgatlıoğlu (Yamaha) zafere ulaştığı 1. Yarışta standart Pirelli çözümlerini tercih ederken WorldSPP yarışında birinci olan Nicolò Bulega (Ducati) dahil tüm pilotlar standart SCX arka lastikleri kullandı.

Küçük 300 şampiyonasında Jeffrey Buis (MTM Kawasaki) nefes kesici bir mücadelenin sonucunda bu sezon ikinci galibiyetini elde etti.

Giorgio Barbier – Motosiklet Yarışları Direktörü 

 

Hava sıcaklıklarının son derece değişkenlik gösterdiği bir ortamda bile üstün performans

 

“Bu sezon hemen her yarışta aşırı yüksek sıcaklıklarda mücadele ediyoruz. Genellikle daha serin bir etap olan ve bazen yağmurun belirleyici olduğu Magny-Cours’da bile hafta sonu boyunca yüksek sıcaklıklar bekleniyor. Örneğin bugün, lastiklerimiz FP3’te 25°C ile yarışta 50°C’nin üzerindeki asfalt sıcaklıklarında kullanıldıkları için son derece değişken sıcaklık koşullarına adapte olmaları gerekiyordu. Her koşulda son derece istikrarlı ve tutarlı bir performans sergilediklerini söyleyebilirim. Aynı durum standart çözümler için de geçerliydi. Razgatlıoğlu’nun da tercih ettiği ve yarışı kazandığı standart çözümlerin prototipler olmadığını ve dünyanın her yanında herhangi bir sürücünün satın alabileceği lastiklerden oluştuğunu unutmayalım. Bu sayede ne kadar sağlam bir ürün yelpazemiz olduğu da kanıtlandı. Superpole yarışında son derece hızlı olan C0004 SCQ geliştirme lastikleri, Gerloff’un kırdığı yeni pist rekoruna katkıda bulundu. Yarın Superpole Yarışının 10 turunda bu çözümü tercih edecek pilot olup olmadığını göreceğiz.”

 

  • Magny-Cours’da Cumartesi günü Garrett Gerloff’un (Bonovo Action BMW) başrolde olduğu yarışla başladı. Superbike tarihindeki 70. pole pozisyonunun sahibi olan Amerikalı BMW pilotu oldu, 12 yıl sonra ABD’yi yeniden pole pozisyonuna taşıdı. WorldSBK kariyerinin ilk pole pozisyonunu almanın yanı sıra Jonathan Rea’nın 2021’deki pist rekorunu iki saniyeden fazla kısaltarak 1’35.453’lük zamanla yeni rekorun sahibi oldu. Bu yarışta ikinciliği ve üçüncülüğü sırasıyla Aruba.it Racing – Ducati pilotları, halen şampiyona lideri olan Álvaro Bautista ve Michael Ruben Rinaldi aldı. Tüm pilotlar Superpole’da en iyi zamanlarını yapmak için arkada C0004 SCQ geliştirme çözümünü kullanırken hemen hepsi önde standart SC1 lastikleri tercih etti. Yarış yaklaşık 40°C asfalt sıcaklığı ve 30°C’ye yaklaşan hava sıcaklığında koşuldu.
  • Teknik problemler nedeniyle birkaç dakika geç başlayan ve 20 tura düşürülen 1. Yarışta pilotların çoğu standart SC1 ön ve standart SCX arka lastiklerle gride çıkmayı tercih etti. Önde orta hamuru kullanmayanlar ise Yamaha pilotları Gardner ve Baldassarri ile yumuşak SC0 ile başlamayı tercih eden Honda pilotları Lecuona ve Soomer oldu. Ön iki sıradaki pilotlardan sadece Michael Ruben Rinaldi ve Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) arka lastikler için SCX B0800 geliştirme çözümünü (SCX-A) seçti. Bautista’nın başlangıçta yarış dışı kalmasıyla Michael Ruben Rinaldi ve Toprak Razgatlıoğlu (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) başa baş bir mücadeleye girişti. Türk pilot 15. turda Ducati pilotunu geçip yarışın sonuna kadar liderliğini korudu. Damalı bayrağı ikinci sırada Rinaldi ve üçüncü sırada Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) gördü.

 

  • Sıralama turları yaklaşık 35°C asfalt sıcaklığı ve 30°C’ye yaklaşan hava sıcaklığında gerçekleşti. Nicolò Bulega (Aruba Racing WorldSSP Team) 1’40.074’lük zamanıyla pist rekoru kırarken Pirelli’nin Magny-Cours’da ilk kez sunduğu B1333 spesifikasyonlu yeni SC1 ön lastiği kullanarak bu sezon yedinci pole pozisyonunu aldı. İkinci bitiren Fransız pilot Valentin Debise (GMT94 Yamaha) de önceki pist rekorundan daha iyi bir zaman yaparken bir başka Ducati pilotu olan Raffaele De Rosa (Orelac Racing Verdnatura) gridde üçüncü sıradan başladı ve standart SC1 ön lastikleri kullandı. Arka lastikler içinse tüm pilotların tercihi mevcut en yumuşak ve en yüksek performanslı standart SCX oldu.
  • 1. Yarışta tüm pilotlar arka lastik için mevcut en yumuşak çözüm olan standart SCX ile başlamayı seçtiler. Ön lastik için çoğu standart SC1’i seçerken Nicolò Bulega gibi B1333 spesifikasyonlu yeni SC1 geliştirme lastiğini tercih eden pilotlar da oldu. Aruba takımı pilotu pole pozisyonunda başlayarak yarışı bayraktan bayrağa neredeyse tek başına götürdü. Stefano Manzi (Ten Kate Racing Yamaha), Bulega’yı oldukça yakından takip edebilen tek pilot olsa da Ducati’nin hızına yetişemedi ve podyumda ikincilikle yetinmek zorunda kaldı. Fransız pilot Valentin Debise de kendi evinde üçüncü oldu.