Sosyal Medya

Kripto Para

Starbucks, Frappuccino’nuz yanında size NFT satmak istiyor!

Starbucks'ın Salı akşamı Q2 2022 - bu yılın ikinci çeyrek kazanç raporu duyurusu sırasında şirket, Web3 alanına bir dizi NFT ile girme planlarını da resmi ağızdan duyurmuş oldu.

Starbucks, Frappuccino’nuz yanında size NFT satmak istiyor!

Starbucks NFT’nin amacı hala belirsiz ama kahve siparişlerinin yanında NFT satışı yapmak ta ne diyebilirsiniz… İşte detaylar…Starbucks NFT’leri hakkında detaylar…

Anlamsız NFT yatışları da olmuyor değil, ancak kim kahve yanında NFT satın almak ister diye düşünmeyin, zira NFT’nin artık bir çok alanda hayatımıza hızla girdiğini görüyoruz. Bir çok marka NFT pazarında da ön almaya çalışıyor ve bunlara yeni bir örnek dünyaca ünlük Kahveci diyelim… Starbucks oldu. Starbucks’ta NFT satışı pazarına giriyor.

Starbucks’ın Salı akşamı Q2 2022 – bu yılın ikinci çeyrek kazanç raporu duyurusu sırasında şirket, Web3 alanına bir dizi NFT ile girme planlarını da resmi ağızdan duyurmuş oldu. NFT bileşeniyle, kahvehane zincirinin, Starbucks’ın insanların “bağlanabileceği ve topluluk oluşturabileceği” ne ev ne de iş yeri olan “sıcak ve hoş bir yer” olarak tanımladığı “üçüncü yer” olarak yeni markalaşmasında rol oynaması hedefleniyor.

Bu ifade size tanıdık geliyordur muhtemelen zira NFT Projelerini duyururken kripto savunucularının kullandığı “topluluk oluşturma” genel jargona çok uyuyor.,

Daha iyi NFT’ler olarak bilinen, değiştirilemez tokenler, sahiplik kanıtı sağlamak için bir blok zincirine basılan tokenler’dir. Herhangi bir belirteç gibi, bunlar da spekülatif varlıklardır. Bu belirteçler genellikle bir medya parçasının bağlantısına işaret eder – bu ister dijital sanat, ister fotoğraf vb. olsun – ve satın alma için dijital bir makbuz görevi görüyor. Sahip olunan varlığın, bağlı olduğu medya değil, NFT’nin kendisi, belirteç olduğu bilinmelidir.

İlginç bir şekilde, Starbucks’ın duyurusu, Wall Street Journal’da NFT pazarının “yatay seyirde” olduğunu tespit eden göz alıcı bir raporun hemen ardından geldi. Rapora göre, NFT satışları geçen yılın Eylül ayındaki zirvesinden yüzde 92 düşüş gösterdi.

Starbucks’ın NFT pazarındaki amacına gelince bu konuda tam bir netlik olduğunu da söylemek zor.  Starbucks tarafından NFT vizyonunu daha fazla açıklamak amacıyla web sitesinde yayınlanan bir blog yazısı, “Sahipliği topluluk üyeliğini başlatan ve özel deneyimlere ve avantajlara erişime izin veren bir dizi markalı NFT koleksiyonu oluşturmayı planlıyoruz. Bu koleksiyonların temaları, Starbucks’ın hem eski hem de yeni yaratılmış sanatsal ifadelerinden ve ayrıca diğer yenilikçiler ve benzer düşünceye sahip markalarla birinci sınıf işbirliklerinden doğacaktır” diyor sadece…

Bu topluluk üyeliği nedir? Bu özel deneyimler ve avantajlar nelerdir? Starbucks neden aynı hedefleri gerçekleştirmek için bu avantajları zaten popüler uygulamasına ekleyemiyor? Starbucks hala bu sorulara verilecek cevapları kesinleştirmeye çalışıyor gibi görünüyor.

TechCrunch’a göre şu anki geçici Starbucks CEO’su Howard Schultz, şirketin Web3 teknolojisi anlayışına sahip yeni bir kalıcı CEO bulmayı umduğunu söyledi. Bu Schultz’ın Web odaklı ilk açıklaması değil zira…

Stabucks’ın NFT fikrinin bir noktada devam eden bir çalışma olduğu oldukça açık. Henüz kime ne kazandıracağı da belli değil…