Haziran 16, 2025

Tekno-güzellik devi L’Oréal, güzelliğin yeni ufuklarını bilim, teknoloji ve yaratıcılıkla zorluyor

Tekno-güzellik devi L’Oréal, güzelliğin yeni ufuklarını bilim, teknoloji ve yaratıcılıkla zorluyor

Küresel ölçekte güzellik anlayışını yeniden tanımlayan ve geleceğin güzelliğini tasarlamak için çalışan tekno-güzellik lideri L’Oréal, Paris’te düzenlenen VivaTech 2025’te şimdiye kadarki en büyük ve en ileri teknolojiye sahip güzellik inovasyonları portföyünü sergiledi. Etkinlikte New Frontiers of Beauty (Güzelliğin Yeni Ufukları)” temasını öne çıkaran L’Oréal; cilt yaşlanmasını yavaşlatan bilimsel yaklaşımlardan yapay zekâ destekli güzellik asistanlarına, dikey tarımdan sanal makyaj deneyimlerine kadar birçok yeniliği tanıttı. Yapay zekâ alanında NVIDIA ile kurduğu stratejik iş birliği sayesinde L’Oréal, güzellik deneyimlerini teknolojiyle dönüştürme konusunda sektöre öncülük ediyor. L’Oréal Longevity Integrative Science™, Interstellar Lab’in dikey tarımı ve YSL Beauty Hyper Look Studio gibi çığır açan yenilikler, etkinlikte tanıtılan tekno-güzellik çözümleri arasında yer alıyor.

Tekno-güzellik devi L’Oréal, Avrupa’nın en büyük teknoloji fuarı Viva Technology 2025’te, bilimin, teknolojinin ve insan yaratıcılığının gücünü bir araya getiren yeni nesil güzellik inovasyonlarını tanıttı. Etkinliğe dokuzuncu kez katılan L’Oréal, hem halihazırda piyasada yer alan en yeni kişiselleştirilmiş, kapsayıcı ve sürdürülebilir güzellik çözümlerini hem de yeni lanse ettiği inovasyonlarını ziyaretçilerle buluşturdu. “New Frontiers of Beauty (Güzelliğin Yeni Ufukları)” temasıyla etkinliğe damga vuran marka; uzun ömür, sürdürülebilirlik, kişiselleştirilmiş bakım ve dijital deneyim alanlarında sınırları yeniden çizdi. Sergilenen yenilikler arasında; biyolojik yaşlanmanın temel nedenlerini hedefleyen L’Oréal Longevity Integrative Science™, bitki bazlı içerikler için yapay zekâ destekli dikey tarım teknolojisi, trend makyaj görünümlerini yeniden yaratmak için tasarlanan YSL Beauty Hyper Look Studio ve Agentic AI ile WhatsApp entegrasyonuna sahip L’Oréal Paris Beauty Genius yer alıyor.

‘Yeni bir tekno-güzellik çağı’

L’Oréal Grup Araştırma, İnovasyon ve Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Barbara Lavernos, “Güzellik teknolojisinin lideri olarak, L’Oréal uzmanları ve farklı paydaşlarımızdan oluşan eşsiz bir ekosistemle iş birliği yaparak tüketicilerin karşılanmamış güzellik ihtiyaçlarına cevap veren inovasyonları hayata geçiriyoruz. 2025 edisyonu, L’Oréal’in VivaTech’e bugüne kadarki en cesur katılımı ve uzun ömür, sürdürülebilirlik, tüketici deneyimi ve yaratıcılık alanlarında yeni bir tekno-güzellik çağını temsil ediyor” dedi.

‘Güzellik yeniden tanımlanıyor’

L’Oréal Grup Dijital ve Pazarlama Direktörü Asmita Dubey ise etkinlikle ilgili olarak “Teknoloji, tüketicilerimizin günlük yaşamlarının neredeyse her alanına dokunuyor. Yapay zekâ, jeneratif yapay zekâ ve agentic yapay zekâ gibi dönüşüm yaratan teknolojiler, güzellik alışkanlıklarını yeniden tanımlıyor. Bu nedenle hem yaratıcılık hem teknolojiyle eşsiz tüketici deneyimleri sunmaya odaklanıyoruz” ifadelerini kullandı.

L’Oréal, VivaTech 2025’te inovasyon ekiplerinin uzmanlığıyla biyoteknoloji, dijital, bilim ve girişimcilik dünyasındaki paydaşlarını bir araya getirdiği “Açık İnovasyon Ekosistemi”ni de sergiledi.

Uzun ömürlü güzellikte yeni ufuklar

L’Oréal, cilt yaşlanmasına dair anlayışı dönüştüren Longevity Integrative Science™ yaklaşımıyla, yalnızca belirtilere müdahale etmeyi değil; hücresel sağlığı koruyarak yaşlanmayı önlemeyi hedefliyor. Longevity AI Cloud™ teknolojisine dayanan sistem, cildin biyolojik yaşını analiz ederek kişiselleştirilmiş bakım yollarını ortaya koyuyor.  Lancôme Cell BioPrint, kullanıcıların cilt biyolojik yaşını beş dakika içinde ölçen taşınabilir bir tanı cihazı sunarken rénergie Nano-resurfacer 400 Booster ise görünmez mikro kanallar oluşturarak evde klinik sonuçlar sağlayan nanoçip teknolojisine sahip bakım cihazı olarak dikkat çekiyor.

Sürdürülebilirlikte yeni ufuklar hedefleniyor

Doğal kaynakların verimli kullanımı hedefiyle geliştirilen Interstellar Lab BioPods, yapay zekâ destekli dikey tarım sistemiyle bitkisel içerikleri kontrollü ve sürdürülebilir bir ortamda yetiştiriyor. Bu sistem sayesinde su ve enerji tüketimi optimize edilirken, yüksek kaliteli aktif bileşenlerin üretimi güvence altına alınıyor. Öte yandan, Cosmo International Fragrances ile geliştirilen Osmobloom™ teknolojisi, çiçeklerin kokusunu zarar vermeden havadan yakalayarak daha önce doğal yollarla elde edilmesi mümkün olmayan kokuların parfümlere entegre edilmesini sağlıyor. Bu yaklaşımın somut bir örneği, Valentino Beauty’nin “Private Talk” parfümünde yer alan tuberoz esansı.

Saç bakımında ise AirLight Pro, L’Oréal Professionnel ve Zuvi iş birliğiyle geliştirilen yeni nesil bir saç kurutma cihazı olarak öne çıkıyor. Hava, ısı ve kızılötesi ışığı birleştirerek %21 daha hızlı kuruma, %55 daha fazla nem ve %19 daha düşük enerji tüketimi sunuyor.

Güzellik hizmetlerinde ise çıta yükseliyor

Meta iş birliğiyle geliştirilen L’Oréal Paris Beauty Genius, 7/24 hizmet sunan, agentic AI ile çalışan kişisel bir güzellik asistanı. WhatsApp üzerinden erişilebilen bu sistem, kullanıcılarla birebir etkileşim kurarak onlara cilt, saç ve makyaj ihtiyaçlarına özel öneriler sunuyor. La Roche-Posay Spotscan+Coach, akne eğilimli ciltler için yapay zekâ destekli analizler, kişisel bakım rutinleri ve Calm uygulamasıyla entegre meditasyon, nefes ve uyku içerikleriyle bütünsel bir destek sağlıyor.

L’Oréal tarafından desteklenen çok markalı yapay zekâ pazaryeri Noli, 1 milyondan fazla yüz tarama verisi ve binlerce ürün formülünü analiz ederek her kullanıcıya uygun ürün önerileri sunuyor. Tüm bu sistemler, Salesforce iş birliğiyle geliştirilen Agentic Consumer Care çatısı altında, müşteri temsilcilerine rutin işlerden arındırılmış, daha kişisel ve etkili etkileşimler kurma fırsatı sunuyor.

Yapay zekada çığır açan gelişmeler

L’Oréal, yapay zekâ destekli güzellik deneyimlerini geliştirmek amacıyla NVIDIA ile stratejik bir iş birliği yürütüyor. Bu kapsamda L’Oréal, NVIDIA AI Enterprise platformunu kullanarak ürünlerin 3D görselleştirmesi, içerik üretimi ve kişiselleştirilmiş pazarlama gibi alanlarda yenilikçi çözümler sunuyor.

İş birliğinin dikkat çeken örneklerinden biri olan Noli (No one like I), L’Oréal’in AI destekli çok markalı pazar yeri olarak her kullanıcıya özel ürün önerileri sunuyor. NVIDIA ve Accenture tarafından geliştirilen altyapısıyla Noli, güzellik alışverişini daha akıllı ve kişiselleştirilmiş hâle getiriyor.

Ayrıca, CREAITECH içerik platformu da NVIDIA teknolojileriyle desteklenerek, yüksek kaliteli ve yaratıcı kampanyaların hızlı şekilde hayata geçirilmesini sağlıyor.

Yaratıcılık ve kültürde devinimli dönüşüm

YSL Beauty Hyper Look Studio, sosyal medya trendlerini gerçek zamanlı olarak takip ederek kullanıcıların seçtiği görünümleri artırılmış gerçeklikle sanal ortamda denemelerini sağlıyor. Makyaj, teknoloji ve kültürün kesişiminde deneyim sunan bu platform, kullanıcıları etkileşime davet eden yeni nesil bir ‘Beautytainment’ deneyimi sunuyor.

CreAltech ise L’Oréal’in içerik üretim laboratuvarı olarak, Google, Adobe ve OMI gibi iş ortaklarıyla birlikte geliştirilen jeneratif yapay zekâ modelleriyle çalışan bir ekosistem. Binlerce platforma uygun, markaya özgü ve etik ilkelere bağlı görsel, metin ve video içeriği üretimi bu sistem sayesinde mümkün hale geliyor.