Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Teknoloji Liderlerinin 2023’teki 5 Önceliği Ne Olacak?

Equinix, 2023 yılında teknoloji liderlerinin en çok öncelik vereceğini düşündüğü tahminlerini yayınladı.

Teknoloji Liderlerinin 2023’teki 5 Önceliği Ne Olacak?

Equinix, 2023 yılında teknoloji liderlerinin en çok öncelik vereceğini düşündüğü tahminlerini yayınladı. Bu kapsamda siber güvenliği geliştirme, veri koruma uyumluluğu, müşteri ve çalışan deneyimini iyileştirme, yeni teknolojileri benimseme, hibrit çalışanları destekleme yeni yılda öne çıkan konu başlıkları olacak.

Dünyanın dijital altyapı şirketi Equinix, 2023 yılında teknoloji liderlerinin en çok öncelik vereceği konu başlıklarını yayınladı.

Equinix tarafından dünya genelinde 2900’den fazla BT lideri ile gerçekleştirilen Küresel Teknoloji Trendleri Araştırması’na göre siber güvenliği geliştirme, veri koruma uyumluluğu, müşteri ve çalışan deneyimini iyileştirme, yeni teknolojileri benimseme, hibrit çalışanları desteklemek BT uzmanları için yeni yılda en çok öne çıkacak konular arasında yer alıyor.

Siber Güvenlik

Jeopolitik çalkantıların arttığı bir çağda, işletmelerin siber saldırılara ve güvenlik ihlallerine karşı tetikte olması gerekiyor. 2021/22 döneminde, küresel olarak şirketlerin tahminen %85,3’ü bir siber saldırı yaşadı. Siber saldırıların sıklığı yıldan yıla artıyor ve AB’nin en son yayınladığı siber güvenlik raporuna göre artış eğiliminin 2023’te de devam etmesi bekleniyor. Bu nedenle, Equinix 2022 Küresel Teknoloji Trendleri Araştırması’na katılan BT uzmanlarının %85’i dijital öncelikli stratejilerinin bir parçası olarak kilit önceliğin siber güvenliği iyileştirmek olduğunu doğruladı.

 

Tüm iş konumlarında ve dağıtılmış BT altyapısında tutarlı bir güvenlik düzeyi, veri ihlallerine karşı koruma, işletmeyi daha fazla siber saldırı riskine sokmadan operasyonları yeni pazarlara genişletme, daha fazla işlevi buluta taşıma ve yeni teknolojilerden yararlanma yeteneği, siber güvenliğin iyileştirilmesini önceliklendiren BT liderleri için en önemli başlıklar arasında yer alıyor.

 

2022 Siber Tehdit Savunma Raporu’na göre Kolombiya, %93,9 ile dünya genelinde en çok siber saldırıya maruz kalan ülke oldu. EMEA’da ise siber saldırılardan en çok etkilenen ülke %93,7 ile Türkiye olurken; İspanya (%91,8), Fransa (%89,3), İtalya (%85,7), Birleşik Krallık (%81,4) ve Almanya (%72,6) ise Türkiye’yi takip etti.

Equinix Bilgi Güvenliği Başkanı Michael Montoya 

Equinix Bilgi Güvenliği Başkanı Michael Montoya konuya ilişkin görüşlerini şu şekilde dile getirdi:

“Son yıllarda, siber saldırıların sıklığı ve karmaşıklığı endişe verici bir oranda arttı. Bu saldırılar, kuruluşlarda ciddi itibar hasarına neden olabilecek maliyetli kesintilere ve veri ihlallerine yol açar. İşletmelerin kendilerini bu büyüyen tehdide karşı korumak için ellerinden gelen her şeyi yapmaya çalışması oldukça doğal.”

 

Veri Koruma Uyumluluğu

AB Genel Veri Koruma Regülasyonu’nun (GDPR) dünya çapında veri koruması için bir ölçüt oluşturmasıyla, EMEA’daki şirketlerin uyumluluğu nasıl sağladığı, bütün regülatörleri ilgilendirmeye başladı. Equinix 2022 Küresel Teknoloji Trendleri Araştırması’na göre, veri koruma düzenlemelerine uymak, EMEA’daki BT liderlerinin %83’ü için siber güvenliği geliştirmeyle birlikte  bir numaralı öncelik oldu. Bu nedenle, şirketlerin 2023’te uyumluluğu sağlamak için uzmanlık desteği ve gelişime güçlü yatırımlar yapması bekleniyor.

 

Kuruluşlar, artık dijital operasyonlarının yeni ve gelecek olan veri ve gizlilik düzenlemeleriyle uyumlu olduğundan emin olmak zorunda. Bu da yalnızca onaylanmış verilerin toplanmasını sağlamalarını, verilerin nerede ve nasıl paylaşıldığına ve saklandığına dikkat etmelerini, veri koruma standartlarını karşılayan ülke onaylı teknoloji altyapısı kullanmalarını gerektiriyor.

 

Avrupa Birliği’nde, GDPR’ye uymayan kuruluşlar, ciddi ihlaller için potansiyel olarak 20 milyon euroya kadar veya bir şirketin yıllık cirosunun %4’üne (hangisi daha yüksekse) eşit olan cezalardan sorumlu tutuluyor.

 

Müşteri ve Çalışan Deneyimini İyileştirme

 

Müşteri ve Çalışan Deneyimini İyileştirme

Müşteri ve çalışan deneyimlerini iyileştirmek, önümüzdeki yıl için başarının anahtarı olabilir. Modern tüketiciler artık dijital kanallarda gerçek zamanlı olarak proaktif, kişiselleştirilmiş ve tutarlı etkileşimler talep ediyor. Çalışanlar ise dünyanın her yerinden iş arkadaşlarıyla birlikte çalışabilmek için daha fazla esneklik istiyor. Başarılı işletmeler, rakiplerine göre daha sorunsuz ve daha doğrudan deneyimler sunmak için yeni teknolojileri benimsiyor ve dijital işlevleri destekleyen altyapıyı geliştiriyor. Bu trendlerin 2023’te daha belirgin hale gelmesi bekleniyor.

Equinix EMEA Kurumsal Dönüşüm Direktörü Matthew George

 

Equinix EMEA Kurumsal Dönüşüm Direktörü Matthew George konuya ilişkin görüşlerini şu şekilde dile getirdi:

“EMEA BT karar vericilerinin %82’si müşteri deneyimini iyileştirmeyi gelecekteki başarıları için en önemli önceliklerinden biri olarak görürken, %78’i aynı şeyi çalışanlarının kullanıcı deneyimi için söyledi. Şirketler direnç oluşturmaya, yeni bölgelere genişlemeye, dijital altyapıyı kullanıcılara daha yakın hale getirmeye devam ettikçe, uzun vadeli büyümeyi sağlayacak müşteri ve çalışan deneyimini geliştirmeye yönelik büyük bir adım atmış olacak.”

 

Yeni Teknolojileri Benimseme

 

Yeni Teknolojileri Benimseme

Operasyonlarını bir düzene sokmak ve müşterilerine daha iyi hizmet vermek isteyen ileri görüşlü kuruluşlar, yapay zeka ve nesnelerin interneti (IoT) gibi teknolojileri benimsiyor. Equinix 2022 Küresel Teknoloji Trendleri Araştırması, dünya çapındaki BT liderlerinin %49’unun (AI, IoT, vb.) yeni teknolojilerden yararlanmak için 5G ağlarını güçlendirme konusunda heyecanlı olduğunu gösteriyor.

 

Yapay zeka, 5G ve nesnelerin interneti gibi daha yeni teknolojiler otonom arabalar, akıllı şehirler, artırılmış gerçeklik ve daha fazlası dahil olmak üzere yeni ürünlerin geliştirilmesini hızlandırıyor ve operasyonları iyileştiriyor. Bununla birlikte, bu teknolojilerin uygulamaları halihazırda çok büyük miktarda veriyi işliyor ve bu eğilimin daha da hızlanacağı öngörülüyor. Dolayısıyla tüm bu verileri BT mimarileri aracılığıyla yönetmenin uygulanabilirliğinin ele alınması gerekiyor. Birçok şirket için bu durum, eski BT’nin sınırlamalarından kurtulmak ve yeni teknolojilerin benimsenmesini kolaylaştırmak için BT altyapılarını yeniden yapılandırmak anlamına geliyor.

 

IDC ise 2025 yılına kadar yaklaşık 80 milyar zettabayt (ZB) veri üreten 55,7 milyar bağlantılı IoT cihazı (veya “nesne”) olacağını tahmin ediyor.

 

 

Hibrit Çalışanları Desteklemek

Pandemiyle birlikte küresel iş gücünün büyük bir bölümü daha önce hiç görülmemiş bir ölçekte uzaktan çalışma modeline geçiş yaptı. Uzaktan çalışmaya mesafeli olan şirketler dahi maliyetlerin azalması ve verimliliğin artması gibi nedenlerden dolayı hibrit modelde çalışma kararı aldı. Önümüzdeki dönemde hibrit modelin birçok insanın hayatında kalıcı bir yer edineceği öngörülüyor.

 

PwC’nin 2022 küresel iş gücü anketine göre, ankete katılan ve işleri uzaktan çalışmalarına olanak tanıyan çalışanların %63’ü işverenlerinin en az önümüzdeki 12 ay boyunca hibrit modelde çalışmaya devam etmesini beklerken, %18’i işverenlerinin tam zamanlı bir uzaktan çalışma seçeneği sunmasını istiyor. Çalışanların sadece %11’i tam zamanlı yüz yüze çalışmayı tercih ettiğini bildirdi.