Sosyal Medya

Otomobil

Tesla 135 bin aracını geri çağırıyor! Bu kez Dokunmatik Ekran!

Tesla bu kez dokunmatik ekran arızası nedeniyle araçlarını geri çağırdı. Yıpranan bir eMMC depolama aygıtının neden olduğu dokunmatik ekran...

Tesla, en büyük geri çağırmalarından birisini hayata geçiriyor!

Elektrikli otomobil üreticisi Tesla’nın daha önce de geri çağırdığı araçları olmuştu ancak bu kez “Dokunmatik Ekran” sorunları ciddi güvenlik riskleri oluşturmuşa benziyor.

ABD Ulusal Kara Yolu Trafik Güvenliği İdaresinden (NHTSA) tarafından ciddi baskılar gelen TESLA, Model S ve Model X araçlarında görülen dokunmatik ekran sorunlarını gidermek için toplam 134 bin 951 aracı geri çağırıyor.

Tesla aslında bu işte pek gönüllü değil ancak NHTSA, 13 Ocak’ta Tesla’ya dokunmatik ekran arızasının güvenlik riski oluşturduğunun tespit edildiğine dair mektup gönderdi. Mektupta, araçlardaki dokunmatik ekran sorununun arka görüş kameraları ve buz çözücülerin arızalanmasına neden olabileceği için güvenlik riski oluşturabileceğine dikkat çekilmişti.

Konuya ilişkin 12 binden fazla müşteri şikayeti, garanti talebi ve ekranlarla ilgili şikayetlerin bulunulduğu belirtilen mektupta, ekran sorununun Tesla’nın başka arızalardan daha önce geri çağırdığı araçların sayısından fazla araçta görülebileceği uyarısı yapılmıştı.

Wall Street Journal‘da benzer şekilde , EV üreticisinin 2012-2018 Model S sedanlar ve 2016-2018 Model X SUV’ler de dahil olmak üzere 135.000’den az aracı potansiyel dokunmatik ekran arızaları nedeniyle geri çağıracağını bildirdi.

Peki tam olarak sorun ne?

NHTSA’nın daha önce açıkladığı gibi, Tegra 3 çipli modeller, arka kamera görüntüsü, buz çözme ayarları ve dönüş sinyali aydınlatması gibi güvenlik riski oluşturacak fonksiyonlar; 8GB eMMC flash depolama kartlarının yıpranması durumunda önemli dokunmatik ekran işlevlerini kaybetme riskiyle karşı karşıya kalıyor.

Geri çağırma programı ne zaman başlıyor?

Geri çağırma resmi olarak 30 Mart’ta başlıyor. Tesla’nın daha önce Kasım ayında sunduğu gibi, teknisyenler etkilenen panoları ücretsiz olarak değiştirecekler. Ancak ilgili flash kartların yıpranması ve sorun çıkarma riski beş ila altı yılda sürebilir. Bunu da belirtmek gerekir…

Tesla aslında bunu gönüllü yapmıyor zira; yetkililere, eMMC depolamasının bir aracın diğer parçalarının tam kullanılabilir ömürlerine dayanmasını beklemenin yada hiç yıpranmamasının beklemenin “teknolojik olarak olmasa da ekonomik olarak mümkün olmadığını” savunuyor ve yonga aşınmasının bir kusur olduğu fikrini reddediyor…

Tesla daha önce de geri çağırma yapmıştı. En son paslanmış hidrolik direksiyon civatalarını değiştirmek için araçlarını geri çağırmıştı.

Yine de dokunmatik ekran arızaları endişe verici bir durum… EMMC depolamanın uzun süre dayanmasının garanti edilmediği doğru olsa da (doğası gereği flash bellek sonunda yazma yeteneğini kaybeder), önemli araç işlevleriyle bağlantılı olan bu depolama aygıtlarının hayati risklerinin daha fazla farkında olunması gerekebilir.

Son teknoloji otomobillerin bu anlamda da dikkatle incelenmesi gerekebilir. Eskiden motor ve benzeri parça ömürleri tartışılırdı şimdi kullanılan teknolojik ekipmanın da ne kadar önemli olabileceğini bu olay özelinde görebiliyoruz.