Sosyal Medya

Mobil Uygulamalar

TikTok dezenformasyonu önlemek için #Teyitçiyim kampanyasını başlattı

TikTok, platform üzerinden yanlış bilginin yayılmasını önlemek için, haber doğrulama organizasyonu Teyit.org ile süregelen iş birliği kapsamında yeni bir adım daha attı.

TikTok dezenformasyonu önlemek için #Teyitçiyim kampanyasını başlattı

TikTok, platform üzerinden yanlış bilginin yayılmasını önlemek için, haber doğrulama organizasyonu Teyit.org ile süregelen iş birliği kapsamında yeni bir adım daha attı. İş birliği sayesinde TikTok içerik üreticilerine #Teyitçiyim etiketi altında yanlış bilgileri çürütebilme ve bilgilerin doğruluğunu teyit edebilme yeteneği kazandırılması hedeflendi. Kampanyayla ilgili içerikler en az 20 milyon izlenme sayısına ulaştı.

Kampanyanın bir diğer amacı da kullanıcıları platformda #Teyitçiyim etiketini kullanarak doğru bilgiyi paylaşmaya teşvik eden içeriklerin yaygınlaşması, dolayısıyla doğru bilgiye ulaşmanın kolaylaştırılmasıydı. Teyit.org ve içerik üreticilerinin desteğiyle teyit farkındalığının artırılması amaçlanan kampanyada, kullanıcıların bilgileri nasıl teyit edebileceğine dair yönlendirmeler yer aldı.

Teyit edilmesi gereken bilgiler arasında çarpıtılmış veriler, mesajlar ve ses kayıtları, tık tuzakları, sızdırıldığı iddia edilen gizli yazışmalar ve kriz anlarında olay yerinden çekildiği iddiasıyla paylaşılan fotoğraflar yer alıyor. Bu bağlamda, topluluk içerisinde paylaşılan içeriklerde kaynak teyidinin öneminin vurgulanması ve yanıltıcı bilgilerin yayılmasının önüne geçilmesi hedeflendi.

#Teyitçiyim kampanyası, kullanıcıların platformda karşılarına çıkan içeriklere karşı kendilerine sormaları gereken sorulara da dikkat çekti. Bunların başında,

  • Platformda karşınıza çıkan görsel/ içerik direkt duygularınıza mı hitap ediyor?
  • İçeriğin başlığında tık tuzağı sayılabilecek ‘inanılmaz açıklama, şok karar, flaş açıklama v.b.’ ifadeler yer alıyor mu?
  • İçeriğin yazılarında bir yazım hatası var mı?
  • İçeriğin kaynağı belirtilmiş mi?
  • İçerik kullanıcıyı yeniden paylaşması ve beğenmesi konusunda teşvik ediyor mu?
  • Çok gizli vb. ifadeler yer alıyor mu?        gibi sorular yer aldı.

Dezenformasyonun tespitinin ardından kişilerin #Teyitçiyim etiketi altında içeriğin çürütmesini yapması beklendi. Çürütme için takip edilecek adımlarsa şöyle sıralandı:

  • Çürütmenize doğru bilgiyle başlayın
  • Yanlış bilgiyi sadece bir kez tekrar edin
  • Neden yanlış yönlendirdiğini belirtin
  • Çürütmeyi doğru bilgiyi tekrarlayarak tamamlayın

Topluğundaki herkesin özgür bir ortamda içerik üretirken dezenfermasyondan uzak durmasını ve teyitçiliği bir refleks haline getirmeyi hedefleyen TikTok, konuyla ilgili çalışmalarına iş birliklerini genişleterek devam edecek.