Toyota 2025 Japonya Mobilite Fuarı’nda Geleceğin Mobilite Vizyonunu Tanıttı
Toyota, Japonya Mobilite Fuarı’nda geleceğin mobilite vizyonunu tanıttı. Şirket, “Herkes için Hareket Özgürlüğü” taahhüdünü bir kez daha yineleyerek inovasyon, kapsayıcılık ve sürdürülebilirlik temelleri üzerine kurulu yeniliklerini tanıttı. Toyota, farklı bölgelerdeki müşterilerin ihtiyaçlarına uygun mobiliteçözümleri geliştirmeyi hedefleyen çoklu mobilite stratejisinin altını yeniden çizdi ve yeni konsept araçları sergiledi. Ayrıca GR isminin, bağımsız bir marka olarak konumlandırılacağını açıkladı.
2025 Japonya Mobilite Fuarı’nda yer alan konseptler:

Corolla Concept
Toyota, dünyanın en çok satan otomobili Corolla için geleceğe yönelik vizyonunu konsept bir modelle sergiledi.

Yeni Corolla Concept, dünyanın farklı bölgelerindeki ihtiyaçlara uygun olarak çeşitli motor seçenekleri ve konfigürasyonlar sunacak şekilde geliştirildi.

Teknolojik yenilikler sayesinde Corolla Concept, elektrikli, şarj edilebilir hibrit, hibrit veya karbon nötr yakıtlarla çalışan içten yanmalı motorlu bir araç olarak tasarlandı.

Toyota bu konsept araçla güç ünitesi ne olursa olsun, herkesin sahip olmak ve keyifle kullanmak isteyeceği çekici otomobiller üretmek olduğunu vurguluyor.

IMV Origin
Toyota’nın çok amaçlı IMV platformundan doğan IMV Origin, özellikle Afrika’nın kırsal bölgeleri gibi zorlu koşullarda kullanılmak üzere geliştirildi.

Basit, dayanıklı ve yerel montaja uygun yapısıyla kullanıcıların kendi ihtiyaçlarına göre aracı şekillendirmesine olanak tanıyor.

Herkes tarafından monte edilebilen veya onarılabilen tasarımıyla yerel topluluklarınekonomik faaliyetlerini kolaylaştırmayı amaçlıyor.

Land Cruiser FJ
Toyota, fuarda Asya, Orta Doğu, Güney ve Orta Amerika’daki belirli pazarlar için geliştirilen Land Cruiser FJ’yi tanıttı.

Bu model, Toyota’nın efsanevi Land Cruiser modelini farklı müşteri ihtiyaçlarına göre genişlettiğinin bir göstergesioldu.

Cruiser FJ, erişilebilirlik, işlevsellik ve kişiselleştirilebilirlik özellikleriyle Land Cruiserdeneyimini yeni bir nesle taşıyor.

Kayoi bako
Toyota, ticari sektörde devrim yaratmak üzere tasarlanmış, birbirine bağlı mobiliteçözümlerinden oluşan vizyoner bir ürün yelpazesi olan genişletilmiş Kayoi bakodünyasını tanıttı.

Orijinal Kayoi bakokonseptinin başarısını temel alan bu ürün, 2023 yılından bu yana daha pratik bir tasarıma ulaşmak üzere geliştirildi.

Müşterilere hizmet sunan ve teslimat, inşaat ve gündüz bakım gibi alanlarda günlük iş yükünü sorunsuz bir şekilde hafifleten bir sosyal altyapı mobilitesi olarak tasarlandı.
Me Amplified Series
Toyota, 1960’lardan bu yana engelli bireyler için geliştirdiği Welcab Serisini, yepyeni bir kapsayıcı mobilite anlayışıyla bir adım öteye taşıyor. “Me Amplified Series”, bireysel ihtiyaçlara göre özelleştirilebilen ve ileri teknolojilerle donatılmış konseptlerden oluşuyor:

Boost Me: İç ve dış mekanlarda basamaksız, kesintisiz hareket imkanısunuyor.

Walk Me: Her arazide ilerleyebilen, engelleri aşabilen elektrikli tekerlekli sandalye konsepti olarak öne çıkıyor.

Challenge Me: Herkesin eşit şartlarda spor yapabilmesine olanak tanıyor.
Toyota, tüm bu yeniliklerle “Herkes için Hareket Özgürlüğü” felsefesini yalnızca ulaşım değil, hayatın her alanına erişim özgürlüğü olarak tanımlıyor.
GR markası
Yeni dönemde GR, yani Gazoo Racing, motorsporlarını, sürüş tutkusunu yaşatmak ve ileri teknolojileri yarış pistlerinden yola taşımak amacıyla bağımsız bir marka olarak konumlandırılacak. GR, insan ve teknoloji gelişiminin en zorlu rekabet ortamlarında sağlanabileceği inancıyla Toyota’nın yenilikçi ruhunu temsil ediyor. GR markasının yeni dönem vizyonu, 2026’nın Ocak ayında düzenlenecek Tokyo Auto Salon’da detaylı olarak aktarılacak.










