Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Türkiye e-ticaret ekosistemi pandemi sınavını geçti

Türkiye e-ticaret ekosistemi pandemi sınavını geçti

Pandemi hala e-ticarete henüz başlamamış firmalar için fırsatlar barındırıyor.

Fiziksel mağazaların hızla e-ticareti destekleyici nitelikte “Deneyim Alanları”na ve firmaların merkezi e-ticaret olan birer organizasyona dönüşmeleri gerektiğini belirten IdeaSoft İş Ortaklıkları Müdürü Eray Şentürk, büyük ölçekli şirketlere göre küçük ve orta ölçekli işletmelerinin bu anlamda işlerinin daha kolay olduğunu belirtti.

Pandemi sona erdiğinde kullanıcılar fiziksel mağazalara geri dönecek mi? Geri dönen kullanıcılar aynı frekansta alışveriş yapacak mı? sorularının merak edildiğini belirten IdeaSoft İş Ortaklıkları Müdürü Eray Şentürk;

“Aslında bu soruların cevabının kısa versiyonunu 2020’nin yaz aylarında pandemi önlemleri azaltıldığında tüketici davranışlarını incelediğimizde gördük. Ne aynı sıklıkta mağazaya giden vardı, ne de aynı harcama tutarını gerçekleştiren. Bu nedenle fiziksel mağazaların hızla e-ticareti destekleyici nitelikte “Deneyim Alanları”na dönüşmesi ve firmaların merkezi e-ticaret olan birer organizasyona dönüşmeleri gerekiyor. E-ticarete başlamak isteyen KOBİ’ler bu açılardan bakıldığında kalabalık kitlelere hitap eden organizasyonlara göre çok daha öndeler ve bunu hızlıca fırsata çevirmek onlar için daha kolay” şeklinde görüşlerini dile getirdi.

Şentürk; “Bütün dünyayı etkisi altına alan salgın döneminde de ülkenin en büyük e-ticaret altyapı sağlayıcısı olarak sorumluluklarımızın farkındaydık. Ürettiğimiz yazılımların performansının aynı zamanda müşterilerimiz için ciro anlamına geldiğini bilerek adımlarımızı attık. 2020 yılını, yaşanan trafik ve talep artışına rağmen hatasız ve müşterilerimiz tarafından takdir edilen, beğenilen bir teknoloji firması olarak kapattık. Bir e-ticaret firmasının ihtiyaçlarının %95’ni karşılayabilen yazılım çözümlerimizle yetinmedik, 2020 yılı içerisinde 65 farklı sektör ve alt sektörde 10 binin üzerinde e-ticaret işletmesine hizmet verdik. Bu dönemde müşterilerimize yeni modüller ve geliştirmeler sunarak onların daha fazla satış hacimlerine ulaşmalarını sağladık” dedi. 

“IdeaExport nedir?
Yerli işletmelerin yurt dışına açılmalarını sağlayan IdeaExport, e-ihracatı ulaşılabilir bir hale getiriyor. IdeaExport ile sitenizi birden fazla dile çevirebilir, dilediğiniz ülkeye satış yapmaya başlayabilirsiniz.”

2020 yılında IdeaExport ile kullanıcılar, e-ticaret sitelerini saniyeler içerisinde istedikleri dile otomatik olarak çevirerek döviz kurundaki artışı, yurt dışına satış yaparak yani e-ihracat ile avantaja çevirdi. Google teknolojilerinin IdeaSoft teknolojisiyle birleştirildiği The Hammers’dan ödülle dönen Otopilot ürünümüzle hiçbir uzmanlık gerektirmeden sadece iki adımda IdeaSoft kullanıcıları Google Ads reklam kampanyalarını saniyeler içerisinde kurarak reklamlarını aktive ettiler. 

Facebook’un Avrupa’daki ilk Premium Partner’ı olduklarına Şentürk; Facebook ile birlikte geliştirdiğimiz Facebook Suite entegrasyonu ile müşterilerimizin Instagram ve Facebook kataloglarını birkaç hamlede tek panelden yönetebileceği bir imkan sağladık. E-ticaret sektöründe daha fazla satış hacmine ulaşmaları, daha rekabetçi düzeye gelebilmeleri için fark yaratan teknolojileri müşterilerimizin kullanımına sunduk. E-ticaret yazılımlarımızı daha geniş kitlelere ulaştırmak için projeler başlattık ve işletmelerin karşısına servislerimizi herkesin kullanabileceği ücret modelleriyle çıktık” dedi.

IdeaSoft 2020 yılında geniş iş ortağı ağı ve E-ticaret Çözüm Merkezi ile ödeme sistemleri, lojistik ve kargo firmaları, site yönetimi ajansları, pazaryerleri, fotoğraf ajansları gibi birçok kategorideki iş ortaklarına müşterilerden gelen 19.000’den fazla görüşme talebini ileterek ve müşterileri için bu firmalarla çatı anlaşmalar yaparak tüm çözümleri daha ekonomik almalarını sağladı. 

Şentürk;

“Özellikle pandemi sürecinde e-ticaret ekosisteminde yer alan iş ortaklarımız tıpkı IdeaSoft gibi müşterinin satışlarını artırmak, işlemlerini aksatmamak için muhteşem bir efor sarf ettiler ve bu sınavdan Türkiye e-ticaret ekosistemi olarak büyük bir başarıyla çıktığımıza inanıyorum. Tabii bu denli artan hacimler yeni iş modelleriyle birlikte yeni yatırım alanları ve yeni mesleklerin doğuşuna da gebe. Örneğin lojistik sektöründe hızla büyüyen ve yayılan, bölgeye veya ürüne odaklı küçük lojistik firmaları aynı dikey e-ticaret gibi dikeyde büyüyen birer firma haline dönüşecek. Bunu e-ticaretin her alanında görmeye başlayacağız ve bu da tüketicinin beklediği servis kalitesini artıracak. Çünkü tüketici sektörde almak istediği ürünü o konuda uzmanlaşmış bir firmadan tedarik etmek istiyor. Bu tüketicinin kendisini; karışıklıktan ve yanılmaktan, koruma şekli olarak karşımıza çıkıyor.” dedi. 


Son olarak Şentürk;

“Pandemi sonrasında daha aşılacak çok rakam, gidilecek çok mesafe var. Bu e-ticarete henüz başlamamış firmalar için büyük avantaj. Yaklaşık 3,5 milyon işletmenin olduğu ülkemizde, 70 milyon internet kullanıcısına yaklaşık 25 bin perakende e-ticaret firması hizmet veriyor. Buna tam anlamıyla fırsat diyebiliriz” şeklinde görüşlerini belirtti.