Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Türkiye, Google’ın çevrimiçi reklam stratejisini değiştirmesini istiyor

Türkiye, Google'ın çevrimiçi reklam stratejisini değiştirmesini istiyor. Google yaklaşık 25.6 milyon dolarlık bir başka ceza ile karşı...

Türkiye, Google’ın çevrimiçi reklam stratejisini değiştirmesini istiyor

Google, arama ağı reklamının etkisini kötüye kullandığı iddiasıyla bir başka para cezasıyla karşı karşıya, ancak bu seferki mali ceza, sonuçlarından daha az ciddi. Arab News, Türkiye Rekabet Kurulu’nun, şirketin internetteki hakimiyetini kötüye kullandığını belirledikten sonra Google’a reklam stratejisini değiştirmesi için altı ay süre verdiğini yazdı.

Metin reklamlarının “Google için para kazandırmadığı sürece” sonuçların dışında tutuluyor ve bu şekilde bazı şirketlerin vergiye tabi reklam sonuçlarının değiştirilmesi dikkat çekiyor… Google bu neden daha önceki para cezasının dışında, yaklaşık 25,6 milyon dolarlık bir ceza ile de karşı karşıya… Google’ın bu karar itiraz etmek için 60 günü var.

Bu karar Türkiye’nin bazı reklamverenleri diğerlerine tercih ettiği gerekçesiyle kabaca 12,7 milyon dolar ceza kesmesinden yaklaşık iki yıl sonra geldi. Kesilen ceza Google açıcısında aslında milyarlarca dolar kazanan şirket için küçük bir ceza ve önemsiz olduğunu söyleyebiliriz. 6 aylık bir süre sonunda Google’ın Türkiye’de verdiği hizmet ciddi tehlike altına girebilir… Bu bir bilek güreşine döndü… Google’ın acilen bir denge bulması gerekiyor…