Türkiye Mobil Uygulama Trendleri Raporu 2025 yayınlandı
- Adjust Verileri, Türkiye’nin Hızla Büyüyen Mobil Uygulama Pazarının Olgunlaştığını ve Artık Küresel Sahne İçin Hazır Olduğunu Gösteriyor.
Adjust’ın Türkiye odaklı yeni raporu, oyun, finans ve e-ticaret alanlarında hızlı bir ivmeyi ortaya koyarken, yapay zeka uygulamalarının bu büyümede kritik bir rol oynadığını gösteriyor.
Alanında öncü ölçümleme ve analitik şirketi Adjust, bugün Mobil Uygulama Trendleri Raporu: Türkiye 2025’i yayımladı. Bu rapor, Türkiye’nin mobil uygulama ekonomisinin hızla büyüdüğünü gösteriyor. 2025’in ilk yarısında uygulama kurulumları genel olarak yıllık bazda %6 artarken, oturum sayıları %4 yükseldi. Statista verilerine göre, Türkiye’de toplam uygulama pazarı cirosunun 2029 yılına kadar 1,65 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Adjust’ın Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Satış Direktörü Başak Zerman,
“Türkiye’nin mobil uygulama pazarı hızla büyüyor ve artık küresel ölçekte rekabet eden, olgun bir ekosisteme dönüşüyor. Pazarlamacıların başarıya ulaşabilmesi için kullanıcı kazanımını hızlandırmaları, sorunları en aza indirmek amacıyla deeplink’leri doğru kullanmaları ve ilk oturumları kalıcı etkileşime dönüştürmek için yapay zekaya dayalı kişiselleştirmeden yararlanmaları gerekiyor. Dünyanın en yüksek etkileşim oranına sahip kitlelerinden birine sahip olan Türkiye’de, her kampanyayı başarılı bir şekilde ölçeklendirebilmek için güçlü ve yeni nesil ölçümleme araçları kritik bir rol oynuyor.”
Oyun sektörü güçlü seyrini sürdürüyor
Oyunlar, 2025’in ilk yarısında güçlü ivmesini korudu ve kurulum sayıları yıllık bazda %4 artarken, oturumlar %12 yükseldi. Kurulum sayılarındaki artışa %89 ile macera, %55 ile Idle RPG ve %32 ile casual kategorileri öncülük ederken, oturum sayılarındaki artışa %53 ile yarış, %50 ile casual ve %44 ile hypercasual oyunlar başı çekti.
Oturum süreleri , 32,8 dakika ile yüksek bir seviyeye ulaştı ve hem MENAT ortalamasını hem de küresel ortalamayı geride bıraktı. 1. Gün %19, 7. Gün %5 ve 30. Gün %1 seviyesindeki kullanıcı tutma oranları bir zorluk olarak karşımıza çıksa da, Türkiye’nin oyun pazarı özellikle müzik, aksiyon ve Idle RPG kategorileri ile gücünü koruyor.
Finans uygulamaları hızlı yükselişine devam ediyor
2025’in ilk yarısında Türkiye’de finans uygulamalarının kurulum sayısı yıllık bazda %30 arttı. Oturumlar %4’lük hafif bir düşüş gösterse de, küresel trendlerle paralel bir seyir izledi . Ortalama oturum süresinin 6,18 dakikaya gerilemesi ise daha sadeleştirilmiş kullanıcı deneyimlerine işaret ediyor. Kullanıcı tutma oranları, bölgesel ve küresel ortalamaların üzerinde seyrederek 1. Gün %15, 7. Gün %8 ve 30. Gün %5 seviyelerine ulaştı.
E-ticaret sektörü, küresel gerilemeye rağmen istikrarını koruyor
2025’in ilk yarısında Türkiye’de e-ticaret uygulamalarının kurulum sayısı yıllık bazda %7 azalsa da, %14’lük küresel ve %26’lık MENAT gerilemelerine göre daha düşük bir oranla gerçekleşti. Oturum sayıları yıllık bazda %4 artış gösterdi ve buna %15 kurulum artışıyla pazaryeri ve ilan uygulamalarının yanı sıra %22 oturum artışıyla fırsat keşfi uygulamaları öncülük etti. Ortalama oturum süresi 8,94 dakika olurken, pazaryeri uygulamalarında bu süre 11,1 dakikaya kadar çıktı. Kullanıcı tutma oranları küresel ortalamaların biraz üzerinde seyrederek 1. Gün %14, 7. Gün %7 ve 30. Gün %3 seviyelerindeydi.
AI uygulamalarının hızlı yükselişi
Yapay zeka destekli uygulamalar Türkiye’nin uygulama ekonomisi açısındanönemli bir büyüme faktörü oldu. 2024’te üretken yapay zeka uygulamalarının indirme sayısı yıllık bazda %142,5 gibi yüksek bir artışla 27,4 milyona ulaştı. En çok kullanılan yapay zeka uygulamaları arasında ChatGPT, Google Gemini ve Chatbot AI & Smart Assistant yer aldı. Önceden hyper casual oyunlar geliştiren stüdyolar artık daha az kaynak gerektiren, daha kısa ürün döngülerine sahip ve monetizasyonunu ağırlıklı olarak abonelik ya da uygulama içi alışverişlerle sağlayan yapay zeka odaklı ürünlere yöneliyor.
Tüm bunlar ve daha fazlasına dair ayrıntılı veriler için Mobil Uygulama Trendleri Raporu: Türkiye 2025’i buradan indirebilirsiniz.