Ekim 6, 2025





Türkiye Mobil Uygulamalarda Vites Yükseltiyor: Bölgesel Güç Olma Yolunda Dev Adımlar

Türkiye Mobil Uygulamalarda Vites Yükseltiyor: Bölgesel Güç Olma Yolunda Dev Adımlar

Adjust’ın yayımladığı Mobil Uygulama Trendleri Raporu: Türkiye 2025, oyun, finans ve e-ticaret uygulamalarındaki hızlı büyümeyi gözler önüne sererken, yapay zeka destekli çözümlerin Türkiye’nin mobil ekosisteminde dönüştürücü bir rol üstlendiğini ortaya koyuyor. Bu kapsamlı raporu mercek altına alarak, Türkiye’nin dijital ekonomisindeki yükselişi destekleyen temel dinamikleri ve mobil uygulama pazarındaki stratejik gelişmeleri inceliyoruz.

Türkiye’nin mobil uygulama ekonomisi, sahip olduğu yüksek büyüme hızıyla hem yerel geliştiricileri, hem de küresel şirketleri kendine çekiyor ve sektörün 2029’a kadar toplam 1,65 milyar dolarlık bir ciroya ulaşacağı tahmin ediliyor.

Türkiye, 2024’te hem toplam indirmeler (3,66 milyar) hem de uygulama içinde harcanan zaman (101,5 milyar saat) açısından küresel olarak 8. sırada yer aldı. Bu hızlı yükselişin arkasında teknolojiyle iç içe yaşayan genç tüketiciler (nüfusun %50,9’u 34 yaş altında) ve kapsamlı internet erişimi yatıyor.

2025’in başı itibariyle Türkiye’de 80,7 milyon aktif mobil hat bulunuyor (nüfusun %92,1’i) ve internet penetrasyonu %87 seviyesinde. Devlet teşvikleri, uluslararası işbirlikler ve sürekli büyüyen bir startup ekosistemi, gelişmekte olan bu sektörün olgunluğa geçişini hızlandırıyor.

Oyun, finans/fintech ve alışveriş/e-ticaret, önde gelen sektörler olmaya devam ediyor. Mobil oyunların 2025’te 427,53 milyon dolar ciro elde etmesi bekleniyor ve bu rakam, toplam oyun cirosunun neredeyse yarısına denk geliyor. Türk stüdyoları yurt içinde 30 milyondan fazla oyuncuya ve yurt dışında ise yüz milyonlarca kullanıcıya ulaşıyor. Dream Games’in geliştirdiği Royal Match, tüm dünyada yüksek bir başarı elde etti. Türkiye’nin oyun sektörü, oyun tasarımındaki yenilikler, bulut tabanlı oynanış ve büyüyen e-spor alanı ile erişilebilirliği ve kullanıcı etkileşimini artırıyor.

E-ticaret platformları, mobil öncelikli alışveriş, sosyal ve hızlı ticaretin yaygınlaşması ve “şimdi al, sonra öde” (BNPL) gibi ödeme seçeneklerinin yaygınlaşması ile şekillenen ticaret açısından kritik bir öneme sahip. Türkiye’deki en iyi alışveriş uygulamalarının %80’inin yerel olarak geliştirilerek pazar değerinin 2029’da 49,87 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Tüketicilerin  %85’i mobil bankacılığı kullanıyor ve mobil finans hızla gelişiyor. Gömülü finans, açık bankacılık API’ları, RegTech ve son derece özelleştirilmiş servislerin yanı sıra dijital cüzdanlar, ön ödemeli kartlar ve şubesiz bankacılık gibi uygulamalar da ilgi çekiyor.

İnternete bağlı geniş bir kullanıcı tabanı, güçlü altyapısı ve destekleyici politikaları ile Türkiye, sürdürülebilir uygulama büyümesi için çok iyi bir konumda. Hayatı kolaylaştıran teknolojilerin, çok hizmetli platformların ve yapay zeka destekli kişiselleştirmenin hızla artan entegrasyonu, bu alanın geleceğini şekillendirecek.

Adjust’ın “Mobil Uygulama Trendleri Raporu: Türkiye 2025“, Türkiye’deki uygulama performansını etkileyen unsurlara, kullanıcı davranışlarına ve diğer faktörlere dair analizlerin yanı sıra, uzun vadeli fırsatları değerlendirmek için önemli stratejiler sunuyor.

Tüm bunlar ve daha fazlasına dair ayrıntılı veriler için

Mobil Uygulama Trendleri Raporu: Türkiye 2025’i buradan indirebilirsiniz

Mobil uygulama trendleri özel rapor: Türkiye 2025 | Adjust

İlgili Haberler