Sosyal Medya

Oyun Dünyası

Türkiye’nin İlk Uluslararası Finansal Okuryazarlık Oyunu: FinQuest

Gençleri akıllıca kazanmaya, biriktirmeye ve bilinçli harcamaya teşvik eden Türkiye’nin ilk uluslararası finansal okuryazarlık oyunu FinQuest, Genç Başarı Eğitim Vakfı, HSBC Türkiye ve JA Worldwide işbirliğiyle hayata geçirildi.

Türkiye’nin İlk Uluslararası Finansal Okuryazarlık Oyunu: FinQuest

 

Gençleri akıllıca kazanmaya, biriktirmeye ve bilinçli harcamaya teşvik eden Türkiye’nin ilk uluslararası finansal okuryazarlık oyunu FinQuest, Genç Başarı Eğitim Vakfı, HSBC Türkiye ve JA Worldwide işbirliğiyle hayata geçirildi.

 

FinQuest, gençlere finansal geleceklerine nasıl sahip olacaklarını öğreten ücretsiz bir eğitim uygulaması. Mini oyunlar ve görevler aracılığıyla gençler, akıllı finansal kararlar verip, nasıl kazanılacağını, biriktirileceğini ve akıllıca harcamayı öğreniyor. Türkiye’nin ilk uluslararası finansal okuryazarlık oyunu FinQuest eğitim uygulaması, Genç Başarı Eğitim Vakfı, HSBC Türkiye desteği ve JA Worldwide işbirliğiyle ‘Gelecek İçin Finans’ projesi kapsamında hayata geçirildi.

HSBC Türkiye Genel Müdürü Selim Kervancı

Gençlerin yetkinlik ve bilgilerini geliştirmek için onlara hitap eden mecralara odaklandıklarını vurgulayan HSBC Türkiye Genel Müdürü Selim Kervancı,

“Yeni nesil, eski öğretim metotları yerine her an mobilden ulaşabilecekleri uygulamalar üstünden, oyunlaştırılmış deneyimlerle öğrenmeyi tercih ediyor. Biz de trendleri takip ederek, dijitalin gücünü gençlerin finansal okuryazarlıklarını geliştirmeleri için kullanıyoruz. Türkiye’nin ilk uluslararası finansal okuryazarlık oyunu FinQuest’in hayata geçirilmesine destek sağlamaktan mutluluk duyuyoruz. Gençler bu ücretsiz uygulamayı keyifle kullanarak finansal konulardaki yetkinliklerini ileriye taşıyacaklar.” dedi.

Genç Başarı Eğitim Vakfı Genel Müdürü Seçil Yıldırım Çelebi,

Ücretsiz indirilen, 13 dilde ve para biriminde hizmet veren FinQuest hakkında bilgi veren Genç Başarı Eğitim Vakfı Genel Müdürü Seçil Yıldırım Çelebi,

FinQuest gençlere finansal geleceklerini yönetmeyi öğrenmeleri için ilham vermek amacıyla oluşturuldu. FinQuest’te kullanıcılar görevleri tamamlıyor, mini oyunlar oynuyor ve paraya karşı olumlu tutum ve alışkanlıkları teşvik eden sınavlara giriyor. Bugün, binlerce genç FinQuest’i tasarruf etmeyi, bütçe yapmayı ve akıllıca harcamayı öğrenmek için kullanıyor. FinQuest’i dünyanın dört bir yanındaki gençlere sunduğumuz için çok mutluyuz.” dedi.

FinQuest uygulamasının finansal olarak yetkin bir kişinin finansal becerilerini pekiştirdiğini ve öğrencilere öğrendiklerini deneyimleme fırsatı sunduğunu da söyleyen Çelebi,

“Finquest uygulaması tamamen ücretsiz.  Kullanıcı dostu tasarımı ile finansal konularda Türkiye’de kapsamlı bir içerik sunarken, içinde yer alan interaktif modüller sayesinde gençlerin finansal konularda daha yetkin olmasına destek sağlıyor. Programa katılan öğrenciler üzerinde yapılan analizlerde, öğrencilerin %81’inin tasarruf kuralları konusunda daha bilinçli oldukları sonucu elde edildi” şeklinde konuştu.

FinQuest’in öğrencilere kattığı birçok kavram olduğunu da sözlerine ekleyen Çelebi,  bu kavramları;  bütçeleme, finansal planlama, bilinçli harcama, bankacılık araçları, nakit akışını yönetme, tasarruf kuralları, eleştirel düşünme, alternatifleri değerlendirme, oyun tabanlı öğrenme, zaman yönetimi, Gelir ve giderlerini izleyebilme şeklinde sıralayarak sözlerini tamamladı.

 

FinQuest, Apple ve Google Play’dan indirilerek veya online olarak oynanabiliyor.

 

Genç Başarı Eğitim Vakfı: 1999 yılında kurulan Genç Başarı Eğitim Vakfı, kar amacı gütmeyen bir sivil toplum kuruluşudur. Genç Başarı Eğitim Vakfı, gençlerin girişimci zihin yapısına sahip olması ve iş yaşamına aktif katılımlarını sağlamak amacıyla, iş dünyası ile eğitim arasında köprü kurmaktadır. Vakıf, ilköğretimden üniversite son sınıfa kadar farklı yaş gruplarına yönelik, yaparak öğrenme temelli eğitim programları tasarlamakta ve uygulamaktadır. İş Dünyası, Genç Başarı Eğitim Vakfı tarafından geliştirilen ve uygulanan programlar içerisinde yer almakta, yapılandırılmış çalışmalar doğrultusunda öğrencilerle tecrübelerini, bilgilerini paylaşmakta ve öğrencilere mentorluk yapmaktadır.