Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

uSizy, İnternetten alışverişte doğru bedeni nasıl buluruz?

 

İnternetten alışverişte doğru bedeni bulmak en büyük sorunlardan birisi!

Usizy Beden Tavsiyesi bu soruna en ideal çözümü sunuyor.

Biliyorum bir çoğumuz birbirinden farklı kalıplar yüzünden ayakkabıdan giysiye kadar bir çok ürünü değişim için; tekrar tekrar kargo ile gönderip duruyoruz. Bu durum her bir ürünün farklı kalıpları yüzünden bile olsa; bir heves ile aldığınız ürünü giymek için günlerce yorucu ve sinir bozucu hale gelebilen değişim sürecini beklemek zorunda kalıyoruz…

Tam da bu noktada, Online alışverişte fark yaratacak bir çözüm için uSizy’nin Türkiye Ülke Müdürü Mehmet Çankal sorularımızı yanıtladı…

İnternetten alışveriş son dönemlerde ne kadar arttı?

E-ticaret araştırma raporlarına göre global perakende e-ticaret pazarının büyüklüğü yaklaşık 2,4 trilyon dolar. Giyim ve ayakkabı, 545 milyar dolarlık ve %21’lik bir pay ile e-ticarette en büyük segmenti oluşturuyor. 2020 yılsonu itibariyle yaklaşık %10’luk bir büyüme gerçekleşmesi bekleniyor. Türkiye’ ye pazarına baktığımızda, e-ticarete bilgi platformuna göre e-ticaret büyüklüğü 111 milyar TL iken giyim, ayakkabı ve aksesuar kategorisi 13,8 milyar TL’lik ve %12’lik bir pay ile ikinci büyük segmenti oluşturuyor. 2020 ilk 6 ay rakamlarına baktığımızda, pandemi etkisiyle e-ticaret hacminin %64 arttığını görüyoruz. Giyim kategorisi %45 artış ile en çok artış gösteren sektör sıralamasında 2. sırada yer alıyor.

Pek çok e-ticaret firmasının en büyük problemleri ise iade ya da ürün değişimleri. Türkiye’de online alıveriş yapanların yüzde kaçı iade ve değişim için ürünü firmaya geri gönderiyor?  

E-ticaret alışverişlerinde Türkiye’deki ortalama iade oranı dünya ortalamasıyla eşdeğer. Kullanıcıların % 25’i aldığı ürünü iade ediyor ve iadelerin % 50’sinden fazlası beden hatasından kaynaklanıyor. Türkiye’de Size Adviser, beden hatası nedeniyle iade oranını global markalarda % 35, Türk markalarında ise % 25 azaltıyor. Size Adviser, sepet ortalamasını da %10 artırıyor.

Geliştirdiğiniz makine öğrenme teknolojisi ve Size Adviser ürünü nedir, nasıl çalışıyor?

Giyim ve ayakkabı sektöründe, her markanın kalıpları ve bedenleri farklıdır. Hatta aynı markanın farklı stillerinde ve giysilerinde de beden farklı olduğu için çok daha karmaşık bir durum söz konusudur. Bu durum e-ticaret siteleri için dönüşüm ve iade oranlarını doğrudan etkliyor. Size Adviser “beden tavsiyesi”, tüm markaların tüm giysileri için e-ticarette bu sorunu çözmek için doğdu. uSizy’ de, her bir giysinin kendine özgü kalıbını belirliyor ve izomorfik algoritmalar uyguluyoruz, yani, markası ne olursa olsun aynı orantılara sahip aynı tip giysileri belirliyoruz. Bundan sonra, kıyafetleri (veya belirli bir kalıbı) satın alan tüm kullanıcıların geri bildirimlerine ve beden hatası nedeniyle iade edip etmediklerine bakıyoruz.

Sistem, tüm bilgileri toplayıp, o giysiye göre her vücut tipi için en iyi bedenin (veya en iyi sonucun) ve son olarak da bu kendine özgü kalıba göre hangisinin en iyi beden olduğunu otomatik olarak öğreniyor. Bir kullanıcının kendine özgü vücut kalıbını, boy ve kilo gibi tüm kullanıcılar tarafından bilinen temel ölçülerle ve morfolojik algoritmalarla oluşturuyoruz. Ardından, kalıplara göre toplanan tüm bilgi ve makine öğrenmesine dayalı olarak söz konusu vücut için en iyi bedeni öneriyoruz.

E-ticaret platformları için  bu uygulama ne gibi avantajlar sağlıyor? Online satış iadeleri ne oranda düşüyor?

E-ticaret sitelerinde giysi ve ayakkabı için beden tabloları bulunuyor. Ancak bu tablolar çok genel kılavuzlar olup, giysilerin büyük bir kısmı için aynı kılavuz kullanılıyor. Ayrıca kullanıcının göğüs, bel ve kalça ölçülerini bildiği veya bir mezura ile nasıl ölçeceğini bildiğini varsaydığı için kullanışlı değiller. Bu durum, önemli bir satış kaybı ve yüksek iade maliyetlerinin yanı sıra gelecekteki süreçleri iyileştirmek için gerekli data analizinin yapılamamasına neden oluyor. Kullanıcıların % 85’i satın alma esnasında ölçülerini bilmiyor. E-ticaretten sorumlu olanların % 90’ı, kendi e-ticaret sitelerinde veya markalarında, mevcut beden tablolarıyla belirli bir giysinin bedenini doğru bir şekilde alıp alamayacaklarını sorduğumuzda, “hayır” cevabını veriyor. Şimdi bir de markayı bilmeyen kullanıcıları ve hatta yeni kullanıcıların durumunu hayal edin. Tüketici “benim bedenim nedir?” sorusuyla karşı karşıya kalıyor. Bu durum, satışa dönüşümü engelleyen kritik bir nokta olup, moda, spor giyim ve ayakkabı şirketlerine büyük maliyetler getirmekle kalmayıp, şirketleri verimsiz operasyonlarla yüz yüze bırakıyor.

Buradan hareketle, öncelikli olarak, çevrimiçi satın alma sürecinde kişiselleştirilmiş, modern ve kullanıcı dostu bir deneyim sunarak satışları arttırıyoruz E-ticaretin türüne bağlı olmakla beraber, giyim ve kıyafette satışa dönüşüm oranı ortalama %1 gibi düşük bir düzeydeyken, uSizy Size Adviser “beden tavsiyesi”, 400’den fazla markada, site geneli satışa dönüşüm oranını %25 artırırken, bir beden tablosuna kıyasla satışa dönüşüm oranını % 300 artırır. Ayrıca sepet ortalamasını %10 artırırken, kullanıcıların karar verme süresini %20 azaltır ve müşteri sadakatini %10 artırır.

Bununla beraber, aynı süreçte, “bedenim nedir” belirsizliğini ortadan kaldırarak, güvenle alışveriş yapmalarını sağlıyor ve iadeleri azaltıyoruz. Kullanıcıların % 25’i bir ürünü iade ediyor ve iadelerin % 50′ sinden fazlası beden hatasından kaynaklanıyor.

uSizy Size Adviser “beden tavsiyesi” beden hatasından kaynaklanan iade oranını ortalama % 29′ dan fazla azaltır.  Ayrıca, Size Adviser’ a ek olarak, “Smart Stock”, “Smart Pricing” ve “Smart Logistics” servislerinin olduğu “uSizy Smart Business” e-ticaret platformu ile bir e-ticaretin diğer 3 temel noktasını optimize etmenize yardımcı oluyoruz. Bir e-ticaret için, bir giysinin belirli bir bedeninde stok kalmaması nedeniyle bugün veya gelecekte ne kadar para kaybettiğini, bir ürünün belirli bir bedeni için en iyi fiyatın ne olması gerektiğini ve bir satış gerçekleşir gerçekleşmez olası iade riskini belirleyebilir ve öngörebiliriz.

Bu teknoloji giyim ve ayakkabı kategorileri dışında hangi sektörler için uygulanabilir?

uSizy teknolojisi ve ürünleri klasik mağaza perakendesinde kullanılabilir. Mağaza içinde, bir el terminali, tablet veya dokunmatik bir ekran aracılığıyla mağazaya gelen müşterilere yerinde tavsiye hizmeti verilebilir.

Diğer taraftan, uSizy Worky ürünümüz ile imalatçılar, distribütörler ve şirketler tarafından kendi çalışanları için kullanılan “üniforma ve iş kıyafetleri” için en iyi beden çözümü hizmetini sunuyoruz. Bu ürün ile binlerce çalışan için kıyafet yaptırırken; terzilik süreçleri ve operasyonel maliyetlerinizi azaltıyor, çalışanlarınıza uygun, şirketiniz için özelleştirilebilir bir çözüm sunuyoruz.