Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Veri ve Data Günümüzün En Büyük Kralı

Yapay zeka ve makine öğrenimi gibi teknolojilerin entegrasyonuyla dönemin "voltranı" tamamlandı.

Veri ve Data Günümüzün En Büyük Kralı

 

Yapay zeka ve makine öğrenimi gibi teknolojilerin entegrasyonuyla dönemin “voltranı” tamamlandı.

Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte, satış süreçlerinin de büyük bir dönüşüm geçirdiğini belirten Ekmob CFO’su Bekir Uğur, piyasanın her dönem bir “Kral” arayışı içinde olduğunu yeni dönemdeki en büyük “Kral” adayının ise veri olduğunu ve işletmelerin ne kadar kaliteli veriye sahip olursa o kadar avantajlı olacağını açıkladı.

Yaşanan teknolojik gelişmelerin birçok sektörü değiştirdiğini vurgulayan Ekmob CFO’su Bekir Uğur, “Satış ekipleri değişimden en çok etkilenenler arasında yer alıyor. Bu dönemin voltranının aslında baştan beri ulaşmak istediği aşama verinin elde edilmesi. İşletmeler ne kadar çok kaliteli veriye sahip olursa o kadar avantajlı duruma gelecek. Datanın çok önemli olduğunu anlamaya başlayan global firmalar özellikle son 20 yıldaki bütçelerini yavaş yavaş bu alanda artırarak global güçlerini korumaya ve güçlendirmeye devam ettiler. Bu acıması olmayan ve tökezleyenin bir anda her şeyi kaybedebileceği bir dönem” dedi.

“Danışmanlık” rolünü üstlenebilecek oluşumlara ulaşılmalı

İnternetin gelişmesi ve yaygınlaşması, yapay zeka ve makina öğrenmesi kavramlarının oturması ile birlikte dönemin en önemli unsuru haline gelen verinin, satış ekiplerinin de içine nüfuz etmeye ve satış yöneticilerinin kararlarında rol oynamaya başladığını vurgulayan Uğur, “Artık firmalar günler veya aylarla yarışmıyor. Saniyeler bile çok önemli hale geldi. Artık saniyeler içinde milyonlarca veriyi hızla analiz ederek üretim modellerini, üretilecek ürünleri, hangi bölgede hangi ürünlerin satışının yapılması gerektiği, hangi satış kanallarının kullanılacağı gibi birçok kararı saniyeler içinde destekleyici bilgilerle vermek istiyor firmalar. Çünkü artık yapay zeka destekli sahadan veri toplayan ve bu verileri analiz ederek anında karar destek süreçlerinde rol oynayan yazılımlar var. Önemli olan sadece doğru yazılıma ulaşmak değil, bu yazılımı geliştirebilmek için doğru organizasyonu kurmayı başarmış ve sürekliliği sağlamış “danışmanlık” rolünü üstlenebilecek oluşumlara ulaşabilmek. Artık şirketlerin önündeki en büyük challange bu seçimi gerçekleştirebilmek olacak. Ekmob, SFA teknolojisinin Türkiye’deki öncü firması hüviyetini geliştirerek artık hizmet verdiği firmalara sadece yapay zeka destekli bir mobil yazılım vermekle kalmayıp onların satış süreçlerini nasıl dijitalleştirebilecekleri hakkında danışmanlık da veriyor.

Satış ekipleri, bu değişime ayak uydurarak rekabet avantajını koruyabilir

“Satış ekipleri, rekabet avantajına sahip olmak ve kendilerinden beklentileri karşılamak için gelişen teknolojiyi işlerine adapte etmek zorunda olduğunun artık farkında…

Sürekli değişen teknolojiyi göz ardı ederek veya çok fazla değişim olduğundan şikayet ederek geçirecek tek bir saniye bile yok.

Bu nedenle Şirketler inovatif çözümleri benimseyerek, kendi satış ekiplerinin teknolojik gelişim yeteneklerini kuvvetlendirerek pazardaki konumlarını güçlendirebilir. Gelecek, teknolojiyi entegre eden ve adaptasyon yeteneğine sahip olanların olacak.

Artık tüketiciler, satın alma yaptıkları firmaları sadece bir tedarikçi değil aynı zamanda kendilerini de teknolojiye adapte edeceğine inandıkları bir iş ortağı gibi görmeye başlıyorlar. Bu nedenle, teknolojik yatırım bütçelerin önemli bir kalemi olmaya devam edecek”  şeklinde konuştu.

Zaman ve parasal kaynak bütçesi ayrılmalı

Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte gelecekte çok fazla şeyin değişeceğini de sözlerine ekleyen Uğur, “Satış ekiplerinin satış ile teknolojiyi ilişkilendirmedikleri direnç gösterdikleri dönemler olmasının en büyük nedenlerinden biri, teknolojinin bir insan çalışma ömrü içerisinde bu kadar değişiklik gösteriyor olması. Şirketler ve insanlar kendi geleceklerine “teknolojik yatırım” yapmadıklarında teknolojik adaptasyonları zorlaşıyor bu da karşımıza direnç olarak çıkıyor.  Bu nedenle günümüzde şirketlerin ve insanları hem kurumsal hem de bireysel olarak kendi bütçelerinde güncel teknolojik gelişmelere pay vermek gerektiğinin yanı sıra bu bütçelerde gelecekteki değişiklikleri de öngörerek veya danışmanlık alacaklarını hesaba katarak bir zaman ve parasal kaynak bütçesi ayırmaları, kendi personellerini eğitmek zorunda olduklarını bilmeleri gerekecektir. Büyük şirketler ise, teknolojiyi kendileri takip etmek yerine teknoloji şirketlerini satın alma veya onlarla işbirliği yapmak yoluyla bu adaptasyonu sağlayacaklar.

“Kan, ter ve gözyaşı” dökülmesi kaçınılmaz

Satış ekiplerinin teknolojik değişimlere uyum sağlaması, şirketlerin kaynak yatırımı yapmak zorunda olacakları gerçeğini beraberinde getiriyor. Bu kaynakların en etkin şekilde kullanılması, şirketlerin maksimum fayda sağlamasını sağlayacaktır. Ancak, bu faydanın elde edilmesi genellikle zorlu bir süreç gerektirir ve bu süreçte “kan, ter ve gözyaşı” dökülmesi kaçınılmazdır. Günümüzde, internetin yaygınlaşması, mobil uygulamaların ve bulut tabanlı sistemlerin kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, yapay zeka ve makine öğrenimi gibi teknolojilerin entegrasyonuyla dönemimizin “voltranı” tamamlandı.” diyerek sözlerini bitirdi.