Yemeksepeti Bol Tuzlu Gelen Yemeği “Politikası Gereği” Değiştirmedi!
Yemeksepeti’ni muhtemelen sizler gibi yıllardır kullanan bir çok kişiden biriyim. Hani eskilerin tabiriyle yemek işimizi kolaylaştıran bu platform ile iyi günlerimiz kötü günlerimiz oldu. Ancak yemek sipariş vermekten de geri durmadım. Ancak her kötü tecrübede “ücret iade ve değişim politikaları” beni şaşırtmaya devam ediyor. Bu kez de tuzlu gelen yemeğin politikaları gereği değiştirilemeyeceğini öğrendim… İşte detaylar.
Sorun şu ki Yemeksepeti’nin bir çok politikasını anlamakta gerçekten zorlanıyorum. Sanırım nasıl olsa bizi kullanacaklar yada Türkiye’nin en çok kullanılan uygulamasıyız diye biraz Müşteri memnuniyetinden kolayca uzaklaşıyorlar. Bazen işinizin hızlıca çözüldüğünü görebildiğiniz gibi bazen de sizi çileden çıkarıyor. Elinizin kolunuzun bağlandığını, keriz yerine konulduğunuzu hissettiriyor.
Örneğin, Yumurtalı Pide siparişi verip yumurtasız geldiğinde resmini çekip gönderdim, yumurta parasını iade edebiliyorlar. Harkia diyorsun, kendini ifade etmenin bir rahatlaması üzerine çöküyor.
Bazen de bu durumun tam tersi oluyor.
Örneğin, Bol tuzlu bir yemek geldiğinde bunu değiştiremeyeceğinizi veya ücret iadesi alamayacığınızı biliyor muydunuz?
“Bozuk veya benim yaşadığım gibi bol salçalı ve bol tuzlu (şaka yapmıyorum yenmeyecek kadar bolz tuzlu) gelen bir ürünü kontrol ettirmek, iade etmek veya yenisi ile değiştirmek nedense online müşteri hizmetlerine göre pek mümkün değil zira politikaları gereği bir aksiyon alamadıklarını sadece ve sadece satıcıya bu konuda geri bildirim şeklinde bir uyarı vereceklerini belirttiler.”
Muhtemelen sadık müşterisi olduğunuz bir platformun bu şekilde kestirip atması ve elinizden bişey gelmemesi benim gibi sizi de kızdıracaktır. Bu bugün 90 liralık bir siparişte olabilir yarın daha da fazlası. Maalesef hakkınızı arama şansınız konu yemek olduğunda pek yok gibi.
YEMEKSEPETİ’nin bu politikasına kim dur diyecek merakta ediyorum.
Benim yaşadığım olay ise, klasik Tavuklu pilav ve yanında Kuru Fasulye vakası. Tavuklu pilava lafım yok gayet güzeldi. Lakin Kuru Fasulye bahsettiğim gibi yenilecek gibi değildi. Derdimin sadece Kuru Fasulye yemek olduğunu anlatmak için değişimini istemek için online desteğe bağlandım ancak yukarıda da belirttiğim gibi ne ücret iadesi ne de değişimi yapamadıklarını belirttiler.
Sadece satıcıya uyarı verebiliyorlarmış.
Buradan Yemeksepeti yetkililerine sormak istiyorum.
“Biz semtimizdeki her esnafın yemeklerini tek tek deneme yanılma yöntemi ile mi test edicez. Sistemi su istimal edenler var mıdır? olabilir ama ben kötü gelen yemeği size nasıl ispat edicem. Param boşa her defasında neden gitsin?” Üstelik kaybettiğim zaman da cabası…
Bizi tek cümleyle mağdur ediyorsunuz.
Bu şikayetimin bir faydası olur umarım. Başkaları mağdur olmasın. Bana göre iade ve değişim sürecinizde ciddi sorun var…
Saygılarımla