Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Yenilenen SAS Viya, müşterilerin verimliliğini artırmak için üretken yapay zekayı kullanıyor

Lider veri ve yapay zeka platformu, mevcut süreçleri güçlendirmek için büyük dil modellerinin entegrasyonuna yardımcı oluyor. SAS Data Maker, hassas verileri riske atmadan kritik sorunların üstesinden gelecek.

Yenilenen SAS Viya, müşterilerin verimliliğini artırmak için üretken yapay zekayı kullanıyor

Lider veri ve yapay zeka platformu, mevcut süreçleri güçlendirmek için büyük dil modellerinin entegrasyonuna yardımcı oluyor. SAS Data Maker, hassas verileri riske atmadan kritik sorunların üstesinden gelecek.

 

Geçen yıl pek çok kuruluş GenAI (üretken yapay zeka) kervanına katıldı. Peki bu çabalar sonuç veriyor mu? Eğer kurum SAS® Viya® veri ve yapay zeka platformunu kullanıyorsa, şüphesiz ki cevap evet olacak. Büyük dil modeli (LLM) orkestrasyon gücüne sahip SAS Viya, müşterilerin verimliliği ve üretkenliği artırmasına şimdiden yardımcı oluyor. SAS, 2024 yılı boyunca kendi sentetik veri üreticisini (SAS Data Maker) tanıtarak, sektöre özel GenAI asistanları sunarak ve güvenilir GenAI ayak izini genişleterek yenilik sunmaya devam ediyor.

 

IDC Kıdemli Pazar Araştırma Analisti Wiktor Markiewicz, şunları söylüyor:

“SAS’ın yol göstericilik ilkesi, veri ve analitik yaşam döngüsünün her aşamasında herkesin verileri sorgulayabilmesini ve karmaşık analitik işlemleri gerçekleştirebilmesini temel alıyor. Üretken yapay zeka bu demokratikleşme yolculuğunda çok önemli. Çoğu lider, yapay zeka teknolojisini ve bunu nasıl anlamlı bir şekilde uygulayabileceklerini bilmiyor. Oysa halihazırda güvenilir bir veri ve yapay zeka platformuna sahip olmak, tahminleri ortadan kaldırıyor ve üretken yapay zeka yolculuğunu başlatıyor.” 

 

Georgia-Pacific ve Wienerberger yapay zeka ve GenAI yetenekleri için Viya’ya güveniyor

Georgia-Pacific, Viya kullanan SAS müşterilerinden biri. Georgia-Pacific İş Birliği ve Destek Merkezi Başkan Yardımcısı Roshan Shah, “Üretim ekipmanımız veya sürecimizle ilgili zorluklar ortaya çıktığında, bir sonraki en iyi eylemi önermek ve sorunu çözmek için algılayıcı verilerden, iş kurallarından, tavsiye sistemlerinden ve üretken yapay zekadan yararlanıyoruz” diyor. “SAS Viya’nın akış işleme altyapısı ve akıllı karar yönetimi desteği, olay gerçekleşirken doğru kararları vererek anında değer elde etmemize yardımcı oluyor.”

 

SAS Başkan Yardımcısı ve CTO’su Bryan Harris, Georgia-Pacific hakkında şunları söylüyor: “SAS’ın en güçlü yönlerinden biri, sektördeki derin bilgi birikimimizdir. Üretim sektörünün ve Georgia-Pacific’in kendine özgü zorluklarını anlıyoruz. Çalışanlarının gerçek zamanlı operasyonel sorunları gidermek amacıyla son teknolojiye sahip uygulamaları kullanabilmeleri için LLM orkestrasyonunu ve üretime özgü GenAI asistan stratejilerini uygun şekilde ölçeklendirmelerine yardımcı oluyoruz.”

 

İnşaat sektöründe faaliyet gösteren dünyadaki en büyük üretici firmalardan Wienerberger de yapay zekadan güç almak için SAS’ı kullanıyor. Şirket, Microsoft Azure üzerinde SAS kullanarak enerji tüketimini azaltıyor, sera gazı emisyonlarını düşürüyor ve ürün kalitesini iyileştiriyor. Wienerberger Veri Bilimi Ekip Lideri Florian Zittmayr, “Tüm veri akışlarımızı birbirine bağlamak ve tüm üretim sürecini analiz etmek için SAS’ın yapay zeka ve IoT analitiğini kullanıyoruz. SAS Analytics, mühendislerimizin ve çalışanlarımızın her adımda değerli bilgiler edinmesine, tuğlaların kurutulmasını ve pişirilmesini daha ekonomik hale getirmek için belirli hedefleri belirlemesine yardımcı olarak yapay zekayı fırına taşıyor” diyor.

 

Tüm dünyada faaliyet gösteren tüketici malları üreticilerinden diğer bir firma ise depo alanının optimizasyonu, gelen sevkiyatların tahsisi ve ürün talebine dayalı “what-if” senaryolarını karşılaştırmak için Viya ve GenAI yeteneklerini kullanıyor. SAS, SAS Visual Analytics panolarını dinamik olarak güncelleyerek LLM tabanlı bir dijital asistanın geliştirilmesine yardımcı oldu. Böylece şirketin tedarik zinciri ekipleri zamandan kolayca tasarruf edebiliyor ve derinlemesine analizlerle depo alanı kullanımını iyileştirebiliyor. Bu asistan, hem teknik hem de iş odaklı kullanıcıların hızlı ve doğru sonuçlar üretmesine, SAS’ın güvenilir, açıklanabilir analitiğini kullanarak karar verme sürecini iyileştirmesine olanak tanıyor.

 

Kuruluşlar GenAI’yi benimseme ve uygulama konusunda hevesli olsalar da, genellikle hazırlık ve uygulama arasında bir boşluk oluşuyor.

Yeni bir çalışmanın yönetici özetini okuyarak bu konuda daha fazla bilgi edinebilirsiniz: Üretken Yapay Zeka-Zorluklar ve Potansiyeli: Rekabet Avantajı Nasıl Elde Edilir? 

 

Viya, pragmatik ve sektör odaklı uygulamaları sayesinde GenAI uygulamalarında öne çıkıyor

Kuruluşlar GenAI’yi keşfederken SAS, sektör odaklı ve etik olarak uygulanan kullanım durumlarını belirlemeye öncelik veriyor. SAS GenAI’nin güvenli bir şekilde benimsenmesini sağlıyor, çeşitli sektörlerde ve düzenleyici ortamlarda hızlandırılmış üretkenliğin ve güvenilir sonuçların önünü açıyor. SAS’ın GenAI işlevselliği, Viya ve SAS Customer Intelligence 360 gibi önde gelen ürünlerde yer alıyor:

  • GenAI orkestrasyonu: Viya, harici GenAI modellerini mevcut iş süreçleri ve sistemleriyle entegre ederek uçtan uca kurumsal kullanım durumları için LLM’leri düzenliyor. Bu yetenekler artık SAS Viya’da mevcut.
  • Viya Copilot: Analitik, iş ve endüstri görevlerini hızlandıran kişisel asistan sayesinde geliştiriciler, veri bilimcileri ve iş kullanıcıları için üretkenliği artırıyor. Viya Copilot, kod oluşturma, veri temizleme, veri keşfi, pazarlamanın planlanması, yolculuk tasarımı ve bilgi boşluk analizi gibi işlevler için çeşitli araçlar sunuyor. Copilot’un ilk iterasyonu, yalnızca davetlilere özel bir önizleme aracılığıyla kullanıma açıldı.
  • SAS Data Maker: Hassas bilgilerden ödün vermeden yüksek kaliteli sentetik tablo verileri oluşturarak veri gizliliği ve eksikliği sorunlarını ele alıyor ve kuruluşların veri gizliliğini ele almasını sağlıyor. SAS Data Maker önizleme sürümüyle kullanılabiliyor.
  • Müşteri etkileşimi. SAS GenAI yeteneklerinin öne çıkan MarTech çözümü olan SAS Customer Intelligence 360, pazarlamacıların müşteri deneyimini iyileştirmelerine yardımcı oluyor. SAS Customer Intelligence 360 halihazırda pazarlama planlaması, yolculuk tasarımı, içerik üretimi ve yaratıcı geliştirmeyi kolaylaştırmak için GenAI yardımı sunuyor. SAS pazarlamacılar için SAS Customer Intelligence 360’ta üç yeni özellik tanıttı: Doğal dil istemlerine dayalı önerilen kitleler oluşturmak için GenAI kullanımı, kitle verilerini yorumlamak için sohbet deneyimi ve e-posta konu satırları için GenAI öneri hizmeti.

 

Viya’nın GenAI işlevselliği, aşağıdaki konularda müşteriler için anlamlı bir fark yaratıyor:

  • İnovasyonu hızlandırın: SAS Intelligent Decisioning gibi karar verme akışına yardımcı olan araçları kullanarak GenAI modellerini karar iş akışlarına, AI/ML uygulamalarına ve mevcut iş süreçlerine sorunsuz bir şekilde entegre edin.
  • Verileri koruyun: Sentetik veri üretimi, veri minimizasyonu, anonimleştirme ve şifreleme dahil olmak üzere sağlam veri kalitesine yönelik önlemlerle kullanıcı gizliliğini ve güvenliğini destekleyin. Böylece hassas bilgileriniz korunmaya devam eder.
  • Güvenilir ve açıklanabilir sonuçlar ortaya koyun: Veri uzmanları, verileri önceden işlemek ve üretilen çıktıyı açıklamak için doğal dil işleme tekniklerini uygulayarak maliyetleri en aza indirebilirler.
  • Yönetişimi geliştirin: Model risk yönetimi de dahil olmak üzere LLM’lerin yaşam döngüsünü doğrulayan iş akışları oluşturmak için yerleşik araçları kullanın.
  • Daha kesin kararlar alın: Başarılı GenAI sonuçları için kritik olan nicel karar verme yetenekleri Viya platformunda yerleşik olarak yer alır.