Temmuz 1, 2025

“İnsanlar Artık Eve Göre TV Seçmiyor, TV’ye Göre Ev Seçiyor”

“İnsanlar Artık Eve Göre TV Seçmiyor, TV’ye Göre Ev Seçiyor”

TCL Electronics Türkiye, Kafkaslar ve Levant Ülkeleri Genel Müdürü Timo Xu, SDN Tech Expo kapsamında düzenlenen “Büyük Ekran Çağı: Ev Değiştirten TV’ler” panelinde büyük ekran televizyonlara yönelik artan ilgiyi ve değişen tüketici alışkanlıklarını değerlendirdi.

Xu, panelde yaptığı konuşmada tüketicilerin beklentilerindeki dönüşüme dikkat çekti:

“Eskiden televizyon evin büyüklüğüne göre seçilirdi, artık evler televizyonlara göre şekilleniyor. Büyük ekran TV’ler yalnızca bir cihaz değil; yaşam alanını yeniden tanımlayan, deneyimi dönüştüren bir merkez haline geldi.”

SDN Tech Expo’nun ikinci gününde düzenlenen panelde Techinside.com ve ShiftDelete.Net Global Yayın Yönetmeni Cenk Tarhan’ın sorularını yanıtlayan Xu; görüntü kalitesi, ekran büyüklüğü, akıllı özellikler, tasarım ve fiyatın tüketicilerin satın alma kararındaki en temel unsurlar olduğunu belirtti.

“4K ve HDR gibi teknolojiler artık standart hale geldi. TV, evdeki tüm akıllı cihazlarla entegre çalışan bir merkez olarak konumlanıyor. Tüketiciler yalnızca kaliteli görüntü değil, aynı zamanda yaşam tarzlarına uyumlu bir deneyim bekliyor.”

85 inç ve üzeri TV pazarı %601 Büyüdü

Xu, dünya genelindeki ekran tercihleriyle ilgili dikkat çekici veriler de paylaştı:

“2019’da dünya genelinde satılan tüm TV’lerin ortalama ekran boyutu 45,3 inçti. 2024’te bu rakam 50 inçin üzerine çıktı. Sadece geçen yıl 55 inç altındaki ekran satışları %22, 55 inç ekran satışları ise %17 oranında daraldı. Bunun yanında 65 inç ve üstü pazarı %16 büyüdü. En marjinal büyüme ise %169’luk büyüme ile 75 inç ve üzeri kategorisiyle %601’lik büyüme yaşanan 85 inç ve üzeri kategorilerde oldu.” dedi.

Tüketicilerin Yaklaşık %70’i Televizyonunu Büyütmek İstiyor

Konuşmasında tüketici alışkanlıklarına da değinen Xu,

“Yapılan araştırmalara göre tüketicilerin yaklaşık %70’i bir sonraki televizyonunu daha büyük ölçüde satın almak istediğini belirtiyor. Bunun yanında kullanıcıların %72’si TV satın almadan önce duvarını ve izleme mesafesini ölçerek hesaplama yapıyor ve yine kullanıcıların önemli bir kısmı mobilya yerleşimini TV’ye göre düzenliyor.” dedi ve ekledi:

“Tüketiciler büyük ekran TV’ler için sadece mobilya yerleşimini değiştirmekle kalmıyor, yaşam alanlarını tamamen yeniden şekillendiriyor. Bu değişim kimi zaman ev değiştirmeye kadar gidiyor.”

TCL’nin 85 inç ve üzeri ekran kategorisinde dünyanın bir numaralı markası olduğuna değinen Xu,

“Büyük ekran kategorisindeki başarımızda uzun süredir Ar-Ge süreçlerine önemli ölçüde yatırım yaptığımız ve aynı zamanda dünya lideri olduğumuz Mini LED teknolojisinin önemli rolü oldu. TCL CSOT panel fabrikası bünyesindeki ürettiğimiz gelişmiş arka aydınlatma teknolojimiz sayesinde, akıllı ev çağında televizyonun anlamını yeniden tanımlıyoruz.” dedi

TCL 65 İnç ve Üzeri TV’lerde Türkiye’de Rekor Büyüme Elde Etti

2024 yılında Türkiye’de 65 inç ve üzeri ekran boyutuna sahip TV satışları %25 artarken, TCL Electronics Türkiye bu segmentte %63’lük büyüme kaydetti. Marka, özellikle QD-Mini LED ekran teknolojisine sahip modelleriyle büyük ekran kategorisinde Türkiye pazarında konumunu güçlendirdi.

 

TCL, Gelişmiş Ürünlerini SDN Tech Expo’da Sergiledi

85 inç ve üzeri kategoride dünyanın bir numaralı TV markası TCL Electronics, önceki hafta Türkiye lansmanını yaptığı yeni TV ve Klima ürünlerini SDN Expo’da görücüye çıkardı. Etkinliğin Gold Partner’leri arasında yer alan şirketin yüksek verimlilik sunan klima modelleri, 144Hz ekran tazeleme hızına sahip yeni nesil televizyonları ve dünyanın en büyük QD-Mini LED televizyonu olan 115 inçlik TCL C7K, katılımcılardan büyük ilgi gördü.

İlgili Haberler