Temmuz 4, 2025

Yeni Slack Araştırması: Çalışanlar Arasında Günlük Yapay Zeka Kullanımı %233 Arttı

Yeni Slack Araştırması: Çalışanlar Arasında Günlük Yapay Zeka Kullanımı %233 Arttı

 

Yapay zekayı her gün kullanan çalışanlar işlerinden %81 oranında daha memnun

Slack’in son Workforce Index (İş Gücü Endeksi) raporu, masa başı çalışanlar arasında yapay zeka kullanımının ve buna yönelik heyecanın ciddi oranda arttığını ortaya koydu. Sadece altı ayda günlük yapay zeka kullanımı %233 oranında artarken, 5.000 küresel masa başı çalışanı ile yapılan ankette yapay zekanın belirgin bir rekabet avantajı sunduğu da vurgulandı. Günlük olarak yapay zeka kullanan çalışanların, kullanmayanlara göre %64 daha üretken ve işlerinden %81 daha memnun olduğu görüldü.

Endeks, çalışanların yapay zekayı yalnızca işleri otomatikleştirmek için değil, yeteneklerini geliştirmek ve yaratıcı çözümler üretmek için de kullandıklarını ortaya koyuyor. Çalışanların %96’sı, daha önce kendi başlarına yapamadıkları görevleri yerine getirmek için yapay zekadan faydalandığını söylüyor. Bugünün çalışanları, yapay zekayı yalnızca işleri hızlandırmak için değil, onları daha yaratıcı ve etkili biçimde yapabilmek için tercih ediyor. Hatta, çalışanların yapay zeka temsilcilerine yönelme olasılığı %154 artmış durumda.

Slack CEO’su Denise Dresser: “Yapay zekanın hızla benimsenmesi, iş yerini köklü bir şekilde yeniden şekillendiriyor. Çalışanlar yapay zekayı artan bir güven ve özgüvenle benimsedikçe, işletmeler daha yüksek verimlilik ve inovasyonun kapılarını aralama fırsatı yakalıyor; çalışanlar ise kendilerini daha güvende ve tatmin olmuş hissediyor.”

Neden önemli?
Yapay zekayı benimseme oranı, yöneticiler arasında çalışanlara göre daha yüksek olsa da, son aylarda çalışanlar arasında da bu oran hızla yükseliyor. Bugün masa başı çalışanların %60’ı yapay zeka kullanıyor, %40’ı ise yapay zeka temsilcileriyle çalışıyor. Slack’in son endeksi, yapay zekaya güvenin kullanım arttıkça geliştiğini gösteriyor: Yapay zeka temsilcilerini günlük kullanan çalışanların bu teknolojilere güven duyma oranı, diğerlerine kıyasla iki kat daha yüksek. Çalışanlar yapay zekayı benimsedikçe, şirketler de dijital işçi vizyonlarını gerçekleştirme ve bu alandaki potansiyeli tam anlamıyla ortaya çıkarma fırsatı buluyor.

Salesforce Perspektifi

“Yapay zeka söz konusu olduğunda, çalışanlar için ‘görmek inanmaktır’ yaklaşımı geçerli,” diyor Salesforce Araştırma Başkan Yardımcısı Lucas Puente. “Çalışanlar AI temsilcilerini deneyimledikçe, bu teknolojiye olan güvenleri ve heyecanları artıyor — ve bu temsilcileri yeni beceriler geliştirmek ve fırsatları değerlendirmek için kullanmaya başlıyorlar.”

Öne çıkan veriler

  • Yapay zeka benimsemesi, güveni ve heyecanı hızla artıyor. Kasım 2024’ten bu yana:
  • Yapay zeka kullanım oranı %50 arttı; şu anda çalışanların %60’ı yapay zeka kullanıyor.
  • Günlük kullanım %233 arttı.
  • Çalışanların %40’ı yapay zeka temsilcileriyle çalıştı, %23’ü ise bu temsilcilere işleri devretti.
  • Yapay zeka temsilcilerini her gün kullanan çalışanlar, veri güvenliği, doğruluk ve karar verme gibi konularda yapay zekaya 2 kat daha fazla güven duyuyor.
  • Y kuşağı (Millennials), şaşırtıcı bir şekilde iş yerindeki en etkin yapay zeka kullanıcıları olarak öne çıkıyor.
  • Y kuşağının %30’u yapay zeka temsilcilerini derinlemesine anladığını söylüyor (Z kuşağı %22).
  • Y kuşağının %68’i yapay zekayı taslak oluşturma, özetleme ve fikir üretme gibi stratejik işlerde kullanıyor.
  • Üst düzey yöneticilerin %43’ü her gün yapay zeka kullanıyor; bu oran kıdemli yöneticilerde %35, orta düzey yöneticilerde %23.
  • Yapay zeka, çalışanları daha üretken kılıyor ve onları daha yaratıcı ve stratejik rollere yönlendiriyor.
  • Günlük kullanıcılar, kullanmayanlara kıyasla şu alanlarda “çok iyi” geri bildirim veriyor:
    • Üretkenlik (%64)
    • Odaklanma (%58)
    • İş memnuniyeti (%81)
  • Yapay zeka/AI temsilcileri, üretkenliği en çok şu 3 alanda artırıyor:
    1. Kapsamlı araştırma ihtiyacını ortadan kaldırmak
    2. Yazım ve iletişim konularında destek
    3. Yaratıcı tıkanıklıkları aşmak için fikir üretimine yardım
  • Yapay zeka kullanıcılarının %96’sı, daha önce yapamadıkları görevleri yapay zeka ile gerçekleştirdi.
    • %72’si yapay zekanın fikir üretimini desteklemesini istiyor
    • %80’i satış destek araştırmalarında yapay zekadan yardım bekliyor
    • %82’si sunum hazırlığında yapay zeka desteği istiyor
  • Yapay zeka, çalışanlar arasındaki bağı güçlendiriyor – zayıflatmıyor.
  • Günlük yapay zeka kullanıcıları, iş arkadaşlarına daha bağlı hissetme oranında %246 daha yüksek ve aidiyet hissinde %62 artış yaşıyor.
  • Z kuşağının üçte biri (%34), yapay zekanın kendilerini iş yerinde daha bağlı hissettirdiğini söylüyor.
  • Z kuşağı çalışanlarının %50’si, yapay zekanın soru sorma veya ekip arkadaşlarıyla iş birliği yapma sıklığını değiştirmediğini belirtiyor.
    • Hatta %29’u, etkileşimlerinin arttığını söylüyor.

Çalışan Bakış Açısı:

Haley Gault, Salesforce Kıdemli Satış Yöneticisi: “Agentforce, sadece daha hızlı değil, daha akıllı çalışmamı sağlıyor. Daha stratejik düşünüyor, daha net iletişim kuruyor ve her müşteri etkileşimine daha fazla güvenle yaklaşıyorum. Bu teknoloji yalnızca çalışma biçimimi değil, müşteriye sunduğum değeri de değiştiriyor.”