TCL Taze Hava Teknolojisine Sahip Klimalarıyla Dünyada 1 Numara
TCL Electronics’in taze hava teknolojisiyle öne çıkan FreshIN klimaları, temiz hava özellikli klima satışlarında dünyanın bir numarası oldu. Şirketin elde ettiği bu başarının arkasında sektör lideri üretim ve Ar-Ge yetkinlikleri, taze hava teknolojilerindeki öncü pozisyonlanma stratejisi ve dünyanın 160 ülkesindeki klima operasyonlarının önemli etkisi bulunuyor.
Çin merkezli pazar araştırma ve yatırım danışmanlığı şirketi Shangpu Group tarafından hazırlanan rapora göre, TCL’nin taze hava teknolojisine sahip klimaları, 2024 yılında küresel satışlarda birinci sırada yer aldı.
Araştırma kapsamında duvar tipi inverter teknolojisine sahip, doğrudan dış ortamdan arıtılmış hava sağlayabilen ve TVOC gazlarını tespit edebilen akıllı taze hava klimaları incelendi ve TCL FreshIN klimalar 1 Ocak – 31 Aralık 2024 tarihleri arasında dünya genelinde online platformlar ve ev elektroniği perakende zincirlerindeki satış performansıyla kategorinin lideri oldu.
TCL’nin taze hava klimalarında elde ettiği liderliğin arkasında markanın ileriye dönük stratejisi ve teknolojik inovasyonda süregelen atılımları yer alıyor. Pek çok marka geleneksel soğutma ve ısıtma işlevlerine odaklanmaya devam ederken, TCL artan akıllı ve sağlıklı hava çözümleri talebini hızla fark ederek taze hava klima segmentinde stratejik yapılanmasına kararlı bir şekilde başlattı. 2021 yılında Küresel Taze Hava Stratejisi’ni başlatan şirket, geride kalan süreç boyunca yeni ürünleriyle istikrarlı bir ilerleme kaydederek, taze hava teknolojisinde sektöre yeni standartlar getirdi.
Sağlıklı ve Verimli İklimlendirme
TCL’nin FreshIN 3.0 yeni nesil taze hava kliması, sağlıklı taze hava, yapay zekâ destekli sesli kontrol ve yapay zekâ tabanlı enerji tasarrufu gibi özelliklerle kullanıcı deneyimini yükseltiyor. Dış ortamdan sürekli olarak taze hava sağlayarak daha sağlıklı bir solunum ortamı oluşturuyor, kötü kokuları ve kuruluğu ortadan kaldırıyor ve yorgunluğu azaltıyor.
Ayrıca, ses seviyelerini %17 oranında düşüren Dörtlü Gürültü Azaltma Sistemi, yönlü hava akışı sağlamak için ses kaynağına göre konumlanan çevrimdışı sesli kontrol desteği ve iç-dış ortam koşullarına göre çalışmasını ayarlayan yapay zekâ enerji tasarrufu algoritması gibi özellikleri bünyesinde barındırıyor ve %37’nin üzerinde enerji tasarrufu sağlıyor.
Bu gelişmiş özellikler sayesinde FreshIN 3.0, CES 2025’te de dikkat çeken bir ürün olmuş ve “Akıllı Taze Hava Teknolojisi İnovasyon Ödülü”nü kazanmıştı.
Küresel Yayılım ve Teknoloji Liderliği, Birçok Ülkede İhracat Hacmini Zirveye Taşıyor
Küreselleşme dalgası içinde TCL’nin uluslararası genişlemesi hız kazandı. Küresel üretimden uluslararası marka operasyonlarına uzanan güçlü yapısıyla, TCL’nin yurtdışı faaliyetleri şu anda toplam iş hacminin %65’ini oluşturuyor.
Sektör verilerine göre, TCL 2024 yılı Ocak–Aralık döneminde Filipinler, Panama, Cezayir ve Ukrayna’da ihracat hacmi açısından 1. sırada yer aldı. Bu durum, TCL’nin küresel taze hava klima segmentindeki etkisinin giderek arttığını açıkça ortaya koyuyor.
TCL’nin başarıları sadece satış büyümesiyle sınırlı değil; aynı zamanda taze hava teknolojisi trendlerine yönelik yenilikçi yaklaşımına da dayanıyor ve bu yönüyle tüm sektöre yön veriyor.
Tüketicilerin hava kalitesi ve sağlık konularındaki farkındalığının artmasıyla birlikte, küresel klima pazarı yalnızca sıcaklık kontrolünden çıkıp kapsamlı hava kalitesi yönetimine doğru evriliyor. TCL Electronics, kullanıcı odaklı inovasyona odaklanarak ve tüm kapasite ile fiyat aralıklarını kapsayan en geniş taze hava ürün portföyünü geliştirerek bu dönüşümün ön saflarında yer alıyor.
TCL Electronics’in dünya genelindeki 11 klima üretim tesisi, yıllık 38 milyon adetlik üretim kapasitesi ve yıllık 20 milyonun üzerindeki satış hacmi ile dünyanın 160 ülkesinde tüketiciye ulaşıyor. Çin’deki klima satışlarında ilk üçte yer alan marka, Çin’den dünya geneline ihracatta ise ikinci sırada.
TCL’nin 1.000’in üzerinde uzmandan oluşan Ar-Ge ekibi, yenilikçi klima teknolojilerinde her geçen gün yeni teknolojiler ile sektörü dönüştürmeye devam ediyor. Şirket; Akıllı Taze Hava Teknolojisi, Yapay Zekâ Enerji Tasarrufu Teknolojisi, Akıllı Yumuşak Esinti Teknolojisi gibi birçok alanda sektör lideri konumunda.
Sağlıklı hava ihtiyacının tartışılmaz bir ihtiyaç haline geldiği günümüzde, TCL’nin dünya çapında en çok satan taze hava klima markası olarak konumlanması, sektör lideri olarak hem sorumluluğunu hem de gücünü göstermektedir.
TCL Hakkında
TCL Industries ve TCL Technology, 40 yılı aşkın dönüşüm, yenilik ve ilerlemenin ardından şu anda üç temel sektöre odaklanıyor: tüketici elektroniği, ekran teknolojisi ve temiz enerji. TCL, dünyanın öncü TV markalarından biri ve küresel çapta sürekli büyüme kaydetmiştir. 2024 yılında TCL’nin TV sevkiyatları, global pazarda 29 milyon adetle rekor kırdı ve 2023’e göre yüzde 14,8 artış gösterdi. Bunun yanında Mini LED TV kategorisinde küresel sevkiyat yıldan yıla yüzde 194,5 oranında arttı. TCL, büyük ekran TV kategorisindeki artan satışlarıyla Kuzey Amerika, Avrupa ve gelişen pazarlarda önemli bir pazar payı kazandı. Diğer TCL tüketici elektroniği ürünleri, klimalar ve RayNeo akıllı gözlükler gibi yenilikçi özellikleriyle de küresel pazarda öncü pozisyonda. 2024 yılında TCL’nin panel birimi TCL CSOT, TV panel pazar payında dünya çapında ikinci sırada yer aldı. Dikey Hizlama Piksel Seviyesi teknolojisi ve Piksellere Verilen Özel Açı teknolojisinin kullanımı, izleyicilere yönelik görsel deneyimin iyileştirilmesinde önemli bir rol oynadı.