2025 Opel Grandland Hybrid 1.2 145 (136HP) e-DCT6: Verimliliğin ve Konforun Yeni Tanımı
Bildiğiniz gibi 2025 model Opel Grandland, elektrikli ve hibrit seçenekleriyle dikkat çeken modern bir SUV olarak otomobil severlerin karşısına çıktı.
Elektrikli modellere hala bir adım uzakta durup; hem şehir içi kullanım, hem de uzun yol için konforlu kullanabilecekleri bir SUV modeli arayanlara, yeni 1.2 motorlu ve elbette onu destekleyen entegre elektrikli motoru ile 1.2 Hybid model oldukça cazip bir çözüm sunuyor.
Özellikle GS Edition donanımı bu versiyonun sunduğu yeni teknolojileri, tasarım değişikliklerini ve kullanıcıya sunduğu performans avantajlarını görmek açısından oldukça iyi. 2011 model 1.4 İnsigna sahibi olarak yeni Grandland 2025’i deneyimlemek oldukça keyifliydi. İşte Performansıyla beni de şaşırtan 2025 Opel Grandland 1.2 Hybrid 136 e-DCT6 GS Edition hakkındaki detaylar…
Sürüş deneyimlerime başlamadan önce bazı teknik detayları da paylaşayım.
48V Mild Hybrid Teknolojisi Nedir?
Opel Grandland’in Mild Hybrid motoru, 1.2 litrelik turbo benzinli motorla entegre edilmiş 48 voltluk bir elektrik sistemiyle çalışıyor. Bu hibrit sistem, tamamen elektrikli sürüş sunmasa da, özellikle şehir içi trafikte yakıt tüketimini ve emisyonları ciddi şekilde azaltmayı hedefliyor.
Teknik Özellikler:
Özellik | Değer |
---|---|
Motor | 1.2 Turbo Benzin + 48V Elektrik |
Toplam Güç | 136 HP |
Tork | 230 Nm |
Şanzıman | 6 İleri e-DCT Otomatik |
0-100 km/s Hızlanma | 10.2 saniye |
Maksimum Hız | 202 km/s (yaklaşık) |
Bu sistem, özellikle düşük hızlarda ve kalkış anlarında devreye girerek benzinli motorun yükünü hafifletiyor, bu sayede yakıt tasarrufu sağlıyor.
Şehir İçi Sürüşlerde Avantaj Sağlıyor
Mild Hybrid sistem sayesinde:
-
Düşük hızlarda elektrik desteğiyle daha sessiz ve titreşimsiz sürüş sağlanıyor.
-
Rejeneratif frenleme ile batarya sürekli şarj ediliyor.
-
Trafikte dur-kalk anlarında yakıt tüketimi minimuma iniyor.
-
WLTP standardına göre yaklaşık %15’e kadar daha az yakıt tüketimi.
Bu özellikler, özellikle yoğun şehir trafiğinde araç kullananlar için ideal bir çözüm sunuyor.
GS Edition Donanımı: Sportif ve Teknolojik
GS Edition, Mild Hybrid versiyonun en çok tercih edilen donanım seviyesi. Opel, bu donanımda sürüş keyfini artıran ve güvenliği üst düzeye çıkaran birçok özellikle kullanıcıyı buluşturuyor.
Öne Çıkan Donanım Özellikleri:
-
IntelliLux® Matrix LED farlar
-
16 inç dijital Pure Panel ekran kombinasyonu
-
AGR sertifikalı ergonomik ön koltuklar
-
Siyah tavan, sportif gövde detayları
-
Kablosuz Apple CarPlay / Android Auto
-
Gelişmiş sürücü destek sistemleri (adaptif hız sabitleyici, şerit takip, otomatik fren)
Hem şık bir tasarım arayanlara hem de konforlu ve güvenli sürüşe önem veren kullanıcılara hitap ediyor.
Bagaj ve İç Mekân Kullanımı
-
Bagaj Hacmi: 550 litre
-
Arka koltuklar katlandığında: 1.641 litre
-
İç mekân: Yeni nesil geniş kabin tasarımı, artırılmış diz mesafesi
Mild Hybrid sistemin bataryası, aracın zeminine kompakt biçimde yerleştirildiği için iç hacimden ödün verilmiyor.
2025 Opel Grandland 1.2 Hybrid 136 e-DCT6 GS Edition Sürüş Deneyimlerim
Uzun yıllar D sınıfı İnsignia kullandıktan sonra, OPEL’in SUV’sine binmek oldukça keyif verici. Modelin hem tam elektrikli hem de bir anlamda elektrikliye tamamen hazır olmayanlar için tercih edeceği Hibrit seçeneği mevcut. Bu haftaki deneyimleme konuğum tam da bu model oldu. İşte modelin bana hissettirdikleri.
Opel Grandland, C-SUV segmentinde yer alıyor ve ilk bakışta 4650 mm’lik uzunluğuyla oldukça heybetli ve tasarım çizgileri ile oldukça güçlü duruyor.
STLA Medium mimarisi üzerine inşa edilen bu modelin imza 3D Vizor ön yüzü, arkada aydınlatılmış Opel Blitz logosu ve 19 inç elmas kesim jantları ve Intelli-Lux HD LED farlar hemen dikkatimi çekiyor. Ayrıca Karbon Siyah Sunroof’ta önemli bir ayrıntı tabi.
Aracın iç tarafına baktığımızda ise,
Vegan deri ile kaplı, arkasında vites kulakçıklarının, üzerinde ise entegre tuş kontrollerinin olduğu güzel bir direksiyon simidi sizi karşılıyor. Hemen önünüzde ise 10 inç dijital gösterge paneli, yanında ise 16 inçlik dikdörtgen şeklinde uzun bir dokunmatik ekran duruyor. Özellikle klima gibi temel ve sık kullanılan özelliklerin fiziksel tuşlarının da olmasını hemen belirteyim çok sevdim. Oldukça pratik. iPhone kullanıcıları için CarPlay ve Android kullanıcıları için de Android Auto gayet kolay eşleştirilip kullanılabiliyor.
Dokunmatik ekranın hemen hemen yarısından biraz fazla büyüyen Navigasyon oldukça güzel ve yeterli buldum. Navigasyonu kullanırken sahip olduğu Head-Display aslında sürüş esnasında gözünüzü yoldan ayırmadan navigasyonu kullanmanıza yardımcı oluyor. Model de telefonlar için kablosuz şarj desteği gayet iyi çalışıyor ve USB-C kablosu ile telefonlarınızı şarj edebileceğiniz portlar da mevcut. FOCAL Ses sistemi ise müzik keyfinizi başka bir seviyeye çıkaracak. Bası tizi oldukça güzel.
Özellikle kapı kollarında ve ortada kolçak dediğimiz kol dayama özelliklerini oldukça seviyorum. Bu modelde de ortada kolunuzu dayayabileceğiniz açtığınızda da içinde oldukça geniş depolama alanı bulunan bir kolçak tasarımı var.
- Koltuklar ise gerçekten kişiselleştirilebilir ve ısıtmalı deri koltuklar, gayet güzel.
- Arka tarafta 550 Litrelik bagaj kapasitesi koltuklar yatırılarak çok daha fazla hale getirilebiliyor.
- Model de ayrıca şerit takip sistemi, Dur kalk özellikli adaptif hız sabitleyici, ikincil çarpışma freni gibi teknik özellikler de var.
- Elbette anahtarsız çalıştırma ve ön arka park sensörler ve 180º gece görüş kamerası da harika iş çıkarıyor.
Kullanım esnasında kendinizi oldukça yukarıda hissediyorsunuz, dikiz aynaları, kapı kollarındaki kapı kontrolleri ve ayna yüksekliklerini kullanmada insignia kullanıcısı olarak hiç zorluk çekmedim. Ancak 10’inçlik gösterge paneli sinya kolu üzerinden çeşitli fonksiyonları gösteren temalara arasında geçiş yapabilmeme rağmen ben biraz yetersiz buldum. Özellikle ekranın sağ tarafında klasik ne kadar benzin kaldığını gösteren çizgi şeklinde bir göstergesi var ve elektrikli motoruyla tahmini menzili gösteriyor. Ben bunu anlamakta biraz zorlandım. Depoda ne kadar benzim kaldığını daha belirgin gösterilebilir miydi olabilir. Belki ileride yazılım güncellemesi ile ona uygun bir tema da görebiliriz. Sıkıntı değil..
Gelelim benim içinde aklımdaki en önemli sorunun cevabına, muhtemelen bir çok kişi için 1.2 motor’un her ne kadar elektrikli bir motorla desteklense de bu kadar ağır bir kasayı için yeterli olup olmayacağına. Benimde aklımdaki ilk soru buydu açıkçası.
Opel Grandland için 1.2 Motor Yeterli mi?
Özellikle 1.4 140 HP İnsignia kullanan biri içinde zamanında bu endişeleri dillendiren bir çok kişi görmüştüm. Sanırım yıllar sonra benzer durumun Grandland içinde sorulduğunu görüyorum. Ama rahat olun. 1.2 motor ve entegre elektrikli motor sürüş esnasında gayet iyi performans gösterdi.
Özellikle Şarköy istikametine giderken Tekirdağ çıkışından güzel bir yokuş vardır, 4 kişilik aile ve tıka basa dolu bir bagajla bu yokuşu rahat çıkıyorsanız, bu iş tamamdır bence ki Grandland’te de öyle oldu. Benim kullanım senaryomda oldukça güzel iş çıkardı. Endişeliydim ama hem elektrikli hem de atmosforik motor güç ve tork ihtiyacı olduğunda da başarılı iş çıkardı.
Yakıt tarafında yaklaşık 450 km kullanımdan sonra bugünün şartlarında 1600 TL’lik bir full depo dolumu yaptım. Benim açımdan oldukça makul ve verimli göründü.
Oldukça kullanışlı, verimli ve bagaj açısından 4 kişilik bir aile için gayet yeterli buldum.
2025 Opel Grandland 1.2 Hybrid 136 e-DCT6 GS Edition Kimler İçin İdeal?
Opel Grandland Mild Hybrid modeli, bence aşağıdaki kullanıcı profilleri için mükemmel bir tercih olabilir:
-
Şehir içi + hafta sonu kaçamakları yapan aileler
-
Benzinli motordan kopamayan ama hibrit ekonomisini isteyen sürücüler
-
Dizel alternatiflere göre daha düşük vergi ve emisyon avantajı arayanlar
-
Elektrikli sürüş deneyimini yavaş yavaş tanımak isteyenler
2025 Opel Grandland 1.2 Hybrid 136 e-DCT6 GS Edition Satın Alınır mı?
2025 Opel Grandland’in bu hibrit modeli , elektrikliye geçiş sürecinde kararsız kalan kullanıcılar için dengeli, konforlu ve teknolojik bir geçiş noktası sunuyor. Uzun menzilli plug-in hibritlerden bana göre daha hesaplı, benzinli modellerden ise çok daha çevreci ve ekonomik. Bu haliyle oldukça alınası güçlü bir aday. Fiyatlar ise aşağıda takdir sizin.
Buradaki tek sıkıntı aslında artan ÖTV oranları sonrası oluşan yeni fiyatlar.
Motor / Şanzıman | Donanım | Tavsiye Edilen Anahtar Teslim Fiyatı (MY25) |
---|---|---|
Hybrid 1.2 145 (136HP) e-DCT6 |
Edition GS |
2.331.000 TL 2.622.000 TL |
Opsiyonlar | Donanım Seviyesi | Tavsiye Edilen Opsiyon Fiyatı* |
---|---|---|
Metalik Renk
Grafik Gri
|
Tüm Donanımlar |
6.944 TL
6.944 TL
|
Konfor Paketi
|
Edition |
46.296 TL
|
Siyah Tavan
Panoramik Açılabilir Cam Tavan
Teknoloji Paketi
Ultimate Paket
|
GS |
6.944 TL
39.352 TL
37.037 TL
152.778 TL
|
2025 Opel Grandland Elektrikli
Motor / Şanzıman | Donanım | Tavsiye Edilen Anahtar Teslim Fiyatı (MY25) |
---|---|---|
157 kW | GS |
2.475.000 TL |
Opsiyonlar | Donanım Seviyesi | Tavsiye Edilen Opsiyon Fiyatı* |
---|---|---|
Metalik Renk
Grafik Gri
Siyah Tavan
Panoramik Açılabilir Cam Tavan
Teknoloji Paketi
|
GS |
6.944 TL
6.944 TL
6.944 TL
39.352 TL
37.037 TL
|
*Belirtilen fiyatlara ÖTV ve KDV ücreti dahil değildir. Güncel ÖTV mevzuatına göre seçilen araç donanımı/ versiyonuna göre opsiyon fiyatı veya araç fiyatı değişiklik gösterebilecektir.