‘Yeni Europcar Norveç modeli’ 4 adımla hayata geçiyor
Avrupa’da ve global ölçekte “en iyi araç kiralama markası” seçilen Europcar, Norveç pazarının temsilini geçtiğimiz aylarda; 23 yıldır markanın Türkiye’de franchise haklarına sahip olan Faz Oto Kiralama A.Ş.’ye devretti. Bu stratejik dönüşüm sürecinin liderliği, Türkiye’deki başarılı görevleriyle öne çıkan Anıl Serkan Aksakal’a emanet edildi. Aksakal, ‘Yeni Europcar Norveç Modeli’ ile düşük maliyet, yüksek kalite stratejisine odaklanacaklarını söyledi.
Europcar’ın Norveç operasyonlarının yeniden yapılandırılması sürecinde kritik bir atama gerçekleştirildi. Otomotiv sektöründe 25 yılı aşkın süredir uluslararası deneyime sahip Anıl Serkan Aksakal, 01 Aralık 2025 itibarıyla Europcar Norveç Genel Müdürü olarak göreve başladı. Kısa ve uzun dönem araç kiralama alanlarında üst düzey yöneticilik tecrübesine sahip olan ve son üç yıldır sırasıyla Goldcar ve Europcar Türkiye Ülke Direktörü olarak görev yapan Aksakal, Norveç pazarındaki ‘yüksek maliyet’ sorununa dikkat çekerek dönüşüm sürecini ‘Yeni Europcar Norveç Modeli’ ile 4 adımda gerçekleştireceklerini vurguladı.
Yeni Europcar Norveç Modeli’nin sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve premium müşteri deneyimi odaklı bir iş yaklaşımını merkeze aldığını aktaran Anıl Serkan Aksakal:
‘’Europcar Norveç’te 4 temel üzerine yeni bir sistem inşa edilecek. Faz Oto Kiralama A.Ş, Norveç’te franchise ağını güçlendirmeye odaklanırken; havalimanı odaklı “Meet & Greet” operasyon modelini sağlayacak, düşük sabit maliyet ile yüksek hizmet kalitesi dengesini kuracak; havalimanından kiralama ve hizmet noktasında öne çıkan bir çalışma olacak, rekabetçi fiyatlama ile erişilebilir premium marka konumlandırması yapacak ve güçlü dijital altyapıyla ‘direkt nihai müşteriye ulaşma’ satış stratejisini hayata geçireceğiz’’ yorumunda bulundu.
Aşamalı büyüme planı
Aksakal’ın liderliğinde Europcar Norveç’in, Oslo Gardermoen ve Tromsø başta olmak üzere ülke genelinde aşamalı bir büyüme planı ile yeniden konumlandırılacak. 2 yıllık projeksiyonda ülkede önce bin 500 araca ardından toplam 20 operasyonel nokta ile 2 bin 500 araca ulaşılması hedefleniyor. Bu sayede pazar hedeflerini yüzde 16 olarak açıklayan Aksakal, “Europcar Norveç’in ülkede yeniden yapılandırılması kapsamında temel hedefimizi; küresel marka gücünü, Türkiye’de kanıtlanmış operasyonel başarıyla birleştirerek Norveç’te teknoloji odaklı, müşteri merkezli ve sürdürülebilir bir premium araç kiralama operasyonu kurmak olarak ifade edebiliriz. Arkamızda yıllardır başarıyla sürdürdüğümüz bir marka temsili ve güçlü tüketici talebi var” dedi.













