Sosyal Medya

Android

ABD’nin Huawei yönelik yasakları yurt içi satışlarını da etkiledi!

ABD'nin Huawei yönelik yasakları yurt içi satışlarını da etkiledi. Çin pazarının yüzde 41'ini elinde bulunduran marka serbest düşüşte...

Huawei’nin Çin’deki satışlarından keskin düşüş gözlemleniyor!

Huawei, iç piyasada da Apple ve Xiaomi gibi rakipleriyle sadece “Rekabet” eder duruma geldi.

ABD’nin Huawei’ye yönelik ticaret yasakları, şirketin yurt içi satışları üzerinde çok somut bir etkiye sahip. Counterpoint Research, Huawei’nin Çin pazar payının Ocak 2021’de yüzde 16’ya düştüğünü tahmin ediyor. Bu haliyle 2020 ilk çeyreğinde iç piyasadaki akıllı telefon pazarının yüzde 41’ini elinde bulunduran Huawei için ciddi bir düşüş söz konusu… Counterpoint’in ölçümleri karşılaştırılabilir olsa bile keskin bir düşüşün gözlemlendiği kesin…

Huawei’nin bu düşüşünde bir alt markası Honor’un satışının da etkili olduğu söylenebilir. Ancak en büyük düşüş sebebi ABD’nin Huawei üzerindeki yasakları… İşlemciler ve 5G modemler gibi bileşenlerin yetersiz tedarik edilmesiyle Huawei, sınırlı stokundan en iyi şekilde yararlanmak için Mate 40 Pro gibi birinci sınıf, düşük hacimli telefonlara odaklanıyor.

Bu düşüş Çin pazarının dinamiklerini çoktan etkilemiş durumda. Oppo, Ocak ayında ilk kez yüzde 21 pay alarak ülkenin en iyi markası olurken, kardeş markası Vivo ise yüzde 20 ile bu başarının çok gerisinde kalmadı. Huawei, Apple ve Xiaomi ile her biri yüzde 16 oranında pay sahibi durumunda…

Huawei için bu gidişin pek parlak olmadığı ve 2021’de de devam edeceği söyleniyor. Rakipleri de boş durmuyor zaten. Zira Oppo, amiral gemisi Find X3 telefonlarını 11 Mart’ta piyasaya sürmeye hazırlanıyor ve Reno 5 ve A serisi ile daha uygun fiyatlı cihazların satışını artırıyor. Xiaomi tarafında ise Mi 11 piyasaya sürülüyor.

Görünen o ki Huawei için sıkıntılı ve kasvetli bir yıl daha geliyor.