Sosyal Medya

Android

Akıllı Telefon Kullanım Oranları

Akıllı telefon satış oranları geçtiğimiz yıllara göre büyük oranda gerilerken, analistler 2015 yılında duraklama; 2016 yılında ise gerileme yaşanacak.

Akıllı telefon satış oranları geçtiğimiz yıllara göre büyük oranda gerilerken, analistler 2015 yılında duraklama; 2016 yılında ise gerileme yaşanacağını belirtiliyorlar.

Akıllı telefon pazarı globalmarketing tarafında en çok para girdisi olan birkaç sektörden birisi. Bu sektör her yıl rekor üstüne rekor kırarak büyümeye devam ediyordu. Ediyordu diyoruz çünkü analistler 2015 yılında büyüme oranının sadece %1,5 ile sınırlı kalacağı öngörüsünde bulunuyorlar. Aynı analistler 2016 yılında ise artan telefon fiyatları yüzünden sektörün küçülmeye gidebileceğini belirtiyorlar.
Yeni yayınlanan bir rapor ülkelere göre Android, iOS ve Windows Phone işletim sistemine sahip telefonların satış oranlarını ortaya koyuyor.

Peki, bu liste hangi ipuçlarını veriyor?

Yayınlanan listede en çok göze batan detay Japonya pazarının kralı olarak bilinen iOS işletim sisteminin ilk kez Android işletim sisteminin gerisinde kalmasıdır. Japonya’da 2013 yılında %65 kullanım oranına sahip iOS işletim sisteminin 2015 Mayıs ayı itibariyle % 45’e gerilediğini görüyoruz ki; Tim Cook’un bu durumu oldukça iyi okuması gerektiğine inanıyoruz.
Amerika’da ise iOS’un düştüğü ve Android’in çok küçük bir oranda yükseldiğini görmekteyiz. Apple’ın CEO’su Tim Cook’un Çin’i ikinci vatanı yapması ise oldukça işe yaramış gibi görünüyor. Apple bu ülkede kullanım oranlarını %18’den %26’ya çıkartarak büyük bir başarıya da imza attı. Android telefonların anavatanı olarak anılan Çin’de ise ilk kez Android işletim sisteminin gerilemeye başlaması iyi okunması gereken bir ayrıntı gibi görünüyor.
Windows Phone tarafındaysa durum aynı. Marketi bir çöl olan ve hala dünyanın en popüler sosyal ağlarına bile “Beta” düzeyinde destek verebilen bir işletim sisteminin ne hikmetse Fransa’da büyük sıçrayış yaptığını görüyoruz. Diğer bölgelerde ise durum her zamanki gibi içler acısı.
Kullanıcıların artık akıllı telefon alırken 2 kez düşündüğünü görüyoruz. Birçok kullanıcının telefon alırken özelliklerinden önce 2. el piyasasını sorguladığı bir ortamdayız ve üreticiler yeni nesil amiral gemisi telefonların fiyatlarını çok iyi belirlemek durumundalar. Son dönemde kullanıcıların marka bağımlılığının ortadan kalktığını ve en iyi özelliği en uygun fiyata sunabilene geçiş yaptığını görüyoruz.

android-kullanim-oranlari