Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Binek Araç ve Benzin İstasyonları Sektörü Dijital Trafik ve Reklam Yarıyıl Analizi

2023’ün ilk 6 ayı pek çok sektörde olduğu gibi binek araç sektöründe de oldukça hareketli geçti. Özellikle yüksek enflasyon nedeniyle birer yatırım aracı olarak da görülmeye başlayan otomobiller hem sıfır hem de ikinci elde büyük ilgi gördü. Peki otomotiv devleri dijital reklam ve trafik erişiminde nasıl bir performans gösterdi?

Binek Araç ve Benzin İstasyonları Sektörü Dijital Trafik ve Reklam Yarıyıl Analizi: En büyükler Kimler?

 

2023’ün ilk 6 ayı pek çok sektörde olduğu gibi binek araç sektöründe de oldukça hareketli geçti. Özellikle yüksek enflasyon nedeniyle birer yatırım aracı olarak da görülmeye başlayan otomobiller hem sıfır hem de ikinci elde büyük ilgi gördü. Peki otomotiv devleri dijital reklam ve trafik erişiminde nasıl bir performans gösterdi?

 

 

Gemius Adreal’in Ocak-Haziran 2023 dönemini kapsayan verilerine göre binek araç sektörünün dev markaları, müşterilerine ulaşabilmek için reklam erişimlerini yukarı çekmeye çalışırken, bir yandan da trafik erişimini artırmayı ihmal etmedi.

Reklam ve Trafik Erişim Şampiyonları listesinde baktığımızda Citroen’in her iki listede de ipi göğüsleyen isim olduğu görüldü. Listede dikkat çeken bir başka isim de Opel oldu ve hem dijital reklam hem de trafik erişiminde ilk üçte yer alarak pozitif ayrıştı.

ŞUBAT’TA KIRILDI MART’TA TOPARLANDI

Sektörün erişim ve trafik rakamlarına ay ay baktığımızda her iki göstergenin de paralellik gösterdiğini görmek mümkün. Ocak ayında 51,7 milyon reklam erişimine ulaşan sektörde en zayıf ay deprem felaketinin yaşandığı Şubat ayında yaşandı ve reklam erişimi 38,5 milyona geriledi.

 

Mart ayından itibaren ise sektörde hızlı bir toparlanma görüldü. Dijital reklam trafik trendinde de Ocak ayı sektör için bir zirve olurken en zayıf ay Şubat olarak gerçekleşti.

 

 

Fosil yakıtlı araçlar yerini yavaş yavaş elektrikli araçlara bırakıyor. Otomotiv sektörünün önde gelen isimlerinin reklamlarında da bu dönüşümü görebiliyoruz. Ford’dan BMW’ye MG’den Nissan’a geleceğin otomobilleri sektördeki bu büyük değişimi gözler önüne seriyor.

Her gün milyonlarca araca hizmet veren ve hemen her köşe başında rastlayabildiğimiz benzin istasyonları, kendi içinde yoğun bir rekabet halinde. Rekabette öne çıkmak için reklam erişimlerini artıran markalar Türkiye’nin tanıdık yüzleriyle çalışıyor ve dikkat çeken kampanyalara imza atıyor.

 

 

Bu çerçevede Gemius Adreal, Benzin İstasyonları Endüstrisi’ne ilişkin dijital reklam erişimi sıralamasını belirledi. Yılın ilk 6 ayını kapsayan Gemius verilerine göre Benzin İstasyonları Endüstrisi’nde reklam erişimi söz konusu olduğunda ilk sırada Petrol Ofisi yer alırken, bu markayı Opet, Shell Türkiye, TotalEnergies ve BP izledi.

Benzin İstasyonları Endüstrisi’nin dev markaları dijital reklam erişimlerine yoğunlaşırken kampanyalarında ünlü yüzleri tercih etti. Uraz Kaygılaroğlu’ndan Engin Akyürek’e ve Buğra Gülsoy’a kadar popüler dizi ve filmlerde yer alan oyuncular marka yüzü oldu.

 

Veri ve ölçümleme ihtiyaçlarınız için #Gemius‘u seçin.
#adserver #trafikrekabet #reklamrekabet #ontarget