Sosyal Medya

Otomobil

BMW efsane dizel motoru B57s’i emekli etme kararı aldı

BMW efsane dizel motoru B57s modelini emekli etme kararı aldı. BMW dizel motorlarını artan emisyon kararları sonrasında üretmekten vazgeçiyor.

BMW efsane dizel motorunu emekli etme kararı aldı

BMW, artan yasal zorluklar karşısında ikonik dizel motorları kullanımdan kaldıracak. BMW efsane dizel motoru B57s modelinin üretimine son veriyor.

Alman otomobil devi BMW, iki dizel motorunun üretimine son vereceğinin belirtildiği söylentileri “doğruladı”.

Geçen yılın sonunda, Alman BMW haber sitesi Bimmer Today‘de Bavyera motor üreticisinin ikonik üç litrelik, 400hp, dört turbo altı silindirli dizel (B57s) motorunun üretimine son vereceği söylentileri ortaya çıkarmıştı.

Aslında giderek artan dizel emisyon kısıtlamalarının beklenen bir sonucu ve söylentiler, BMW’nin araştırma ve geliştirme şefi Klaus Froelich’in Automotive News Europe ile konuştuğu bu hafta başında doğrulandı. Tam olarak üretimin ne zaman biterileceği ise  belirtilmedi.

Bazıları için üzücü bir haber olabilir, BMW Blog’un belirttiği gibi , dört turbo ünite hala dört turbo kullanan iki motordan biriydi. Diğeri ise başlangıç ​​fiyatı 3 milyon dolar olan Bugatti Chiron.

Froelich’e göre BMW, üretilmesi pahalı, popüler olmayan ve dünyanın dört bir yanından daha katı emisyon düzenlemeleri ile mücadele edilen motorların üretimini durduruyor.

Altı silindirli canavarla birlikte BMW, bir dizi MINI Cooper D aracında da kullanılan küçük ama ekonomik 1.5 litrelik üç silindirli güç ünitesini emekliye ayırıyor.

Belki de daha az şaşırtıcı bir şekilde, Froelich, şirketin devasa altı litrelik V12 ünitesinin aynı şekilde gideceğini düşünüyor.

Froelich, “V12’nin her yıl sadece birkaç bin birim ürettiğimiz ve onları daha katı emisyon kurallarına uygun hale getirmek için gereken birkaç bin avro ek maliyet ürettiği göz önüne alındığında, geleceği olmayabilir.” Dedi.

Geçen yıl TopGear dergisi , BMW’nin V12’yi en az 2023’e kadar yapmaya devam edeceğini bildirdi. Ancak Froelich’in açıklamalarına göre bu son gördüğümüz olabilir.

Alman şirketi, diğer dört ve altı silindirli dizel motorlarını en az 20 yıl daha sürdürmeyi bekliyor. Ve benzin versiyonu 30 yıl.

Fosil Yakıtlar “out”, BMW elektrik “in”

Endişelenmeyin, sadece BMW devasa, yüksek güçlü yanmalı motorları terk ettiği için, arabalarının yavaş ve sıkıcı olacağı anlamına gelmez. Bu motorları düşürme kararının önemli bir kısmı, daha verimli ve daha güçlü plug-in hibrid versiyonlarının zaten mevcut olmasıdır.

“V8 söz konusu olduğunda, 441 kilowatt (600 hp) güç ve yeterli tork sağlayan altı silindirli yüksek güçlü plug-in hibrit üniteye sahip olduğumuz göz önüne alındığında, hayatta kalması için güçlü bir iş çantası oluşturmak zaten zor birçok şanzımanı yok etmek için, ”dedi Froelich, Automotive News Europe’a.

Tahmin edebileceğiniz gibi dizel motorlardan uzaklaşmayı motive eden diğer kısım emisyon düzenlemesidir. İngiltere gibi ülkelerin 2040 hedefleri arasında, tamamen dizel araçlardan çıkmak var. Bu nedenle otomobil üretilcilerinin en kısa zamanda bu motorlardan vazgeçmesi doğal bir süreç…