Sosyal Medya

Güvenlik/Koruma

Data mahremiyeti CFO’ların en önemli gündemi

Mahremiyetin bir sorumluluk alanı olarak tanımlandığı ülkeler: Endonezya, Vietnam, Hindistan ve Malezya... Efilli Kurucu Ortağı Şefik Yunus Özcan, mahremiyetin kurumsal önceliklerle daha fazla bütünleştikçe, yatırımların artmaya devam ettiğini ve dünyada veri gizlilik bütçesinin artarak bu yıl 2,7 milyon dolara yükseldiğini açıkladı.

Data mahremiyeti CFO’ların en önemli gündemi

Mahremiyetin bir sorumluluk alanı olarak tanımlandığı ülkeler: Endonezya, Vietnam, Hindistan ve Malezya…

Efilli Kurucu Ortağı Şefik Yunus Özcan, mahremiyetin kurumsal önceliklerle daha fazla bütünleştikçe, yatırımların artmaya devam ettiğini ve dünyada veri gizlilik bütçesinin %13 artarak bu yıl 2,7 milyon dolara yükseldiğini açıkladı. Özcan, Privacy’nin CFO’nun doğrudan sorumluluğunda olmasa da şirketlerin bütçelemelerinde ciddi öneme sahip bir kalem olduğuna da dikkat çekti.

Efilli Kurucu Ortağı Şefik Yunus Özcan,

Data mahremiyetinin önemini ve şirketlere olan mali etkilerin önemine vurgu yapan Efilli Kurucu Ortağı Şefik Yunus Özcan,

Gizlilik CFO’nun doğrudan sorumluluğunda olmasa da şirketlerin bütçelemelerinde ciddi öneme sahip bir kalem. Gizliliğe yapılan yatırımın geri dönüşü kısa sürede olmasa da kullanıcıların beklentilerini karşılamak ve veri olgunluğunu sağlamak için firmaların atlamaması gereken bir adım. Gizlilik; satın alma süreçleri, yönetim ölçütleri ve çalışanların sorumluluk alanları dahil olmak üzere şirket kültürü ve iş uygulamaları için gerekli hale geldi. Bununla birlikte müşteriler şirketlerden daha şeffaf olmalarını ve verilerini güvenli bir ortamda tutmalarını bekliyor. Devletler ise verinin lokal ortamlarda saklanması ve dışarı çıkmaması konusunda ısrarcı.” dedi.

Mahremiyet dünyanın dört bir yanındaki kuruluşlar için kritik bir görev halinde

Her boyuttan şirketin veri gizlilik ve güvenliği yatırımlarını artırması gerektiğini belirten Özcan,

“Bunun yönetim katında bilincinin oluşması ve bütçesinin kabul görmesi önemli bir husus. Çünkü son birkaç yılda mahremiyet, dünyanın dört bir yanındaki kuruluşlar için kritik bir görev haline geldi. Ülkelerin üçte ikisinden fazlası gizlilik yasalarını yürürlüğe koydu, müşteriler verilerini korumayan kuruluşlardan satın alma ve gizlilik ölçümleri düzenli olarak yönetim Kurullarına bildiriyor. Ek olarak, gizlilik becerileri daha önemli hale geliyor, özellikle güvenlik uzmanları arasında ve kuruluşlar finansal olarak gizlilik yatırımları. Cisco 2022 Veri Gizliliği Kıyaslaması verilerine göre; gizlilik, kuruluşların kültürü ve iş uygulamaları için gerekli hale geldi, Gizliliğin Yatırım Getirisi (ROI), üst üste üçüncü yıl boyunca yüksek kalıyor. Çoğu kuruluş, verileri etik olarak ele alma sorumluluğunu kabul ediyor, ancak birçoğunun müşterileri daha fazla şeffaflık istiyor ve verilerin kullanımı konusunda endişeli. 12 ülkede 2600 kişi arasında yapılan Cisco 2021 Tüketici Gizliliği Anketi’nden çıkan sonuçlara göre ise; gizlilik, iş için bir zorunluluk ve müşteri güveninin kritik bir bileşeni haline geldi. Ankete katılanların %90’ı iki yıl üst üste uygun şekilde yapmayan bir kuruluştan satın almayacaklarını söyledi, verilerini korudu ve %91’i harici gizlilik sertifikalarının önemli olduğunu belirtti. COVID-19 salgını, %91 ile mahremiyetin rolünü daha da güçlendirdi. Son birkaç yılda ortaya çıkan işgücü kişisel veri sorunları ise kuruluşların %92′sinin mahremiyete saygı duymanın işlerinin ayrılmaz bir parçası olduğunu söyledi. İlginç bir şekilde, birkaç Asya-Pasifik coğrafyası araştırmada mahremiyete önem vermede en yüksek yüzdeye sahip. Mahremiyetin bir sorumluluk alanı olarak tanımlandığı yerler, Endonezya %45, Vietnam %43, Hindistan %43 ve Malezya %42. En düşük yüzdeler Şili’de %19 ve Fransa’da %22. Columbia %23 ve Birleşik Krallık %24.

Gizlilik bütçesi geçen yıl 2,4 Milyon dolardan bu yıl 2,7 milyon dolara yükseldi

Yine araştırmaya göre; gizlilik, kurumsal önceliklerle daha fazla bütünleştikçe, yatırımlar artmaya devam ediyor. Ortalama gizlilik bütçesi geçen yıl 2,4 Milyon dolardan %13 artarak bu yıl 2,7 milyon dolara yükseldi. 50-249 çalışandan oluşan daha küçük kuruluşlarda yapılan harcamalar 1,1 milyon dolardan 1,7 milyon dolar ve 250-499 çalışanı olanlar 1,6 milyon dolardan 2,1 milyon dolara yükseldi. Bu arada, en büyük kuruluşlar (10.000’den fazla çalışan) harcamalarında hafif bir düşüş gördü Geçen yılki dik artışın ardından bu yıl 3.7 milyon dolardan 3.5 milyon dolara düştü. Mahremiyetin önemi her geçen gün daha da artıyor.” şeklinde konuştu.


Efilli Hakkında: 2019 yılında faaliyete başlayan Efilli, ziyaret edilen web siteler tarafından oluşturulan dosyalar olarak nitelendirilen çerezleri Kişisel Verileri Korum Kanunu (KVKK) ve Avrupa Birliği Genel Veri Koruma Tüzüğü (GDPR) gibi veri koruma yasalarına uygun şekilde yönetmenizi sağlayan bir rıza yönetimi platformudur. Efilli, çerezlerle ilgili izinlerin özelleştirilmesini, kullanıcı izinlerine göre çerezlerin engellenmesini ve bu izinlerin çeşitli formatlarda raporlanmasını sağlar. Efilli, şirketlerin KVKK’nın Haziran 2022’de yayınladığı “Çerezler Hakkında Uygulama Rehberi”ne tam uyumluluk sağlamasına da yardımcı olmaktadır. Her gün 1000’den fazla alan adı üzerinde, 1.5 milyondan fazla çerez rızası Efilli ile toplanmaktadır. Toplanan tüm rıza verilerini Türkiye’de saklamasıyla, Türkiye’nin %100 yerli ilk Rıza Yönetimi Platformu olmuştur.