Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Edvido Verilerine Göre Markaların Dijital Tercihleri

Bünyesinde 300’den fazla ajans ve yazılım firmasıyla, markaların reklam, pazarlama ve yazılım alanındaki ihtiyaçlarına çözüm sağlayan Edvido, markaların 2023 tercihlerini paylaştı.


Edvido
Verilerine Göre Markaların Dijital Tercihleri!

 

En Çok Ajans Arayışı E-ticaret Sektöründe Oldu  

Bünyesinde 300’den fazla ajans ve yazılım firmasıyla, markaların reklam, pazarlama ve yazılım alanındaki ihtiyaçlarına çözüm sağlayan Edvido, markaların 2023 tercihlerini paylaştı. Buna göre geçtiğimiz yıl markalar en çok mobil uygulama geliştiren ajansların kapısını çalarken ikinci sırada dijital pazarlama, üçüncü sırada ise sosyal medya yönetimi hizmeti veren ajanslar yer aldı.

 

Markalar 2023 yılında dijitale ciddi yatırım yaparken en çok tercih edilen ilk beş kategori şöyle oldu: Mobil uygulama, dijital pazarlama, sosyal medya yönetimi, grafik tasarım ve video prodüksiyon.  

 

Sektörel dağılımda e-ticaret önde

Araştırmanın sektörel kırılımına bakıldığında en çok e-ticaret sektörünün dijital ajans aradığı ortaya çıkıyor. Pandemiyle birlikte büyük bir atılım gösteren e-ticaret sektöründe hedef büyümeyi sürdürmek ve bunu sağlamak için de en etkili yol olarak dijital varlıkların geliştirilmesi olarak görülüyor. Araştırma verilerine göre e-ticaret sektörünü ikinci sırada sağlık sektörü takip ediyor. Sağlık sektöründe reklama yönelik sınırlandırmalar ve artan rekabetle birlikte ilaç, hastane, klinik, eczane gibi sektör paydaşları da marka bilinirliklerini artırmak, ürün ve çözümlerini anlatabilmek için dijital araçları tercih ediyorlar. Sektörel dağılımda e-ticaret ve sağlık alanlarını tekstil, eğitim, yazılım, kozmetik, gıda, inşaat, eğlence ve etkinlik ile endüstriyel ürün ve hizmetler sektörleri takip ediyor.

Edvido verilerinde en çok ajans arayan sektörlerin dijital proje beklentileri ise değişkenlik gösterdi. Örneğin ilk sırada yer alan e-ticaret sektörü mobil uygulama ve fotoğraf (ürün çekimi) konularına odaklanırken sağlık sektörü daha çok influencer iletişimi, halkla ilişkiler ve SEO (arama motoru optimizasyonu) odaklı ajanslara ilgi gösterdi.

Bu alanları takip eden tekstilde ise ilgi influencer iletişimi, prodüksiyon ve sosyal medya yönetimine yönelikti. Eğitim sektörü mobil uygulama, sosyal medya yönetimi ve dijital reklamı tercih ederken yazılım sektörünün ana odağında ise mobil uygulama, halkla ilişkiler, web yazılım ve tasarım yer aldı.

2023 dijital reklamın yılı oldu

Edvido’daki hizmet arayışlarında bir önceki yıla göre en çok artış dijital reklam, grafik tasarım, SEO, tam hizmet ve web tasarım kategorilerinde oldu.

Edvido’da en çok anlaşma sağlanan kategoriler sırasıyla sosyal medya, web tasarım, yazılım, mobil uygulama, grafik tasarım ve branding ile dijital reklam oldu.  

En çok anlaşma sağlanan kategorilerde 2023 yılına ait anlaşma tutar aralıkları ise sosyal medya için yıllık 150.000-1.200.000 TL, web tasarım yazılım için 25.000- 500.000 TL, mobil uygulama için 80.000-2.000.000 TL, grafik tasarım-branding için 8.000- 150.000 TL ve dijital reklam için de 120.000-2.000.000 TL oldu.  

Anlaşma tutarlarındaki değişiklikler projenin kapsamına ve ajansların teklif aralığına göre değişkenlik göstermektedir.