Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Gemius Türkiye – Endüstrilere Göre TV – Dijital Ek Erişime Yakın Bakış

Gemius Adreal cross medya, medya ve pazarlama profesyonellerinin uzun zamandan beri aradığı iki soruya cevap veriyor: Dijital ya da TV ayrımı olmaksızın mecraların performans kıyası ve ek erişim oranları.

Gemius Türkiye – Endüstrilere Göre TV – Dijital Ek Erişime Yakın Bakış

Gemius Adreal cross medya, medya ve pazarlama profesyonellerinin uzun zamandan beri aradığı iki soruya cevap veriyor: Dijital ya da TV ayrımı olmaksızın mecraların performans kıyası ve ek erişim oranları.

Nisan ayından bugüne Gemius Adreal cross medyayı deneyimleyen iş ortaklarımız sorularına cevap buldular. Hem tüm sektör profesyonellerinin verilere ulaşabilmesi, hem de bugüne kadar sunulmayan ek erişim analizini endüstri odağında daha detaylı aktarabilmek adına Gemius Türkiye olarak “Endüstrilere Göre Ek Erişim Analizi” bültenini sizlerle buluşturuyoruz.

Rapor kapsamı olan Nisan ayı içerisinde, Adreal Cross Media verilerine göre TV+dijital toplam erişim rakamlarına göre Türkiye’nin en büyük 11 edüstri belirlendi. İlgi verinin Nisan ayı benchmarkları, en büyük reklamveren şirketleri ve tercih ettikleri platformlar sıralandı. İkinci bir slaytta ise o endüstrinin TV/MOBİL/PC ek erişim oranları kümüle  grafik analizi ile sunuldu.

Bültenimizin ufuk açıcı olmasını dileriz. Şimdiden iyi okumalar…

1 En Büyük Reklam Veren Endüstriler – Perakende

Gıda, tv+dijital reklam erişiminde 4.sırada karşımıza çıkıyor.Gıda endüstrisin en fazla kişiye ulaştığı platform TV olmuş. Reklam erişimine göre kanallar incelendiğinde ilk sırada ATV karşımıza çıkarken, ilk 5 kanalın hepsinin TV olduğunu görüyoruz.

Endüstri Incremental Reach Analizi – Perakende

Ek erişim konuşulduğunda bugüne kadar beklenti dijitalin TV’ye ek erişim sunabilmesiydi.Bununla birlikte mobilin yatırımlarda TV’yi geçmesi ve perakende gibi içinde dev eticaret markaları bulunduran endüstrinin ilk platform tercihinin mobilden yana olması, farklı bir durum ortaya çıkarıyor. Nisan ayında TV’nin mobile ek erişimi oluyor ve markalar dijital kanallardan ulaşamadıkları 1 milyon 23 bin kişiye TV’den ulaşıyor. PC’nin ek erişimi ise TV’yi geçerek %2.5 oluyor.

2. En Büyük Reklam Veren Endüstriler – Beyaz Eşya ve Mobilya

Beyaz Eşya ve Mobilya endüstrisi TV platformunun Adreal’e eklenmesiyle beraber en büyük reklamveren endüstrilerde 2.sıraya yükseliyor. Hem TV, hem dijitalden neredeyse eşit oranda erişim yakalamayı başarmış. En büyük reklamverenin Philips olduğu endüstride, en fazla erişim getiren medya platformu ATV olmuş.

Endüstri Incremental Reach Analizi – Beyaz Eşya ve Mobilya

Bu endüstride de TV ve PC’nin mobil platforma ek erişim sağladığını görüyoruz. Ayın başlarında %33’lere veren TV ek erişimi, mobil kaaldan ulaşılan kişi sayısı arttıkça %4.4’e düşmüş.

3. En Büyük Reklam Veren Endüstriler – Gıda


Gıda, tv+dijital reklam erişiminde 3.sırada karşımıza çıkıyor.Gıda endüstrisin en fazla kişiye ulaştığı platform TV olmuş. Reklam erişimine göre kanallar incelendiğinde ilk sırada ATV karşımıza çıkarken, ilk 5 kanalın hepsinin TV olduğunu görüyoruz.

Endüstri Incremental Reach Analizi – Gıda

Bu endüstride TV’nin mobile ek erişimi %8.6 ve dijitalde yakalanamayıp, TV’de yakalanan kişi sayısı 5 milyondan fazla. PC ise 1.2 milyon ek erişim sağlamış.

4. En Büyük Reklam Veren Endüstriler – Giyim

Endüstri Incremental Reach Analizi – Giyim

 

5. En Büyük Reklam Veren Endüstriler – Finans&Bankacılık

Endüstri Incremental Reach Analizi – Finans&Bankacılık

 

6. En Büyük Reklam Veren Endüstriler – Kişisel Bakım ve Hijyen

Endüstri Incremental Reach Analizi – Kişisel Bakım ve Hijyen

Tüm endüstrilerde süre uzadıkça yakalanan ek erişim azalma trendine giriyor.

7. En Büyük Reklam Veren Endüstriler – Medya

Medya endüstrisinin reklamlarıyla en fazla kişiye ulaştığı ilk 5 mecranın üçü sosyal medya mobil uygulamaları. Genç, kentli ve yüksek gelir düzeyi hedefleyen medya markalarının tercihi dijitalden yana olmuş.

Endüstri Incremental Reach Analizi – Medya

8. En Büyük Reklam Veren Endüstriler – Turizm

Endüstri Incremental Reach Analizi – Turizm

Yoğun TV kullanımı olan endüstride ek erişim sağlayan platform mobil ve PC platformları olmuş. Yüksek bir mobil ek erişimin tüm ay boyunca süreklilik göstermesi ile diğer endüstrilerden ayrılıyor.

9. En Büyük Reklam Veren Endüstriler – Telekomünikasyon

Endüstri Incremental Reach Analizi – Telekomünikasyon

10. En Büyük Reklam Veren Endüstriler – Binek Araçlar

Endüstrinin en fazla erişime ulaştığı mecra Instagram mobil uygulaması, reklam erişiminde Nisan ayının şampiyon markası Nissan.

Endüstri Incremental Reach Analizi – Binek Araçlar

Bu endüstride ek erişim sağlayan kanal mobil ve PC oluyor. Mobil platformun TV’ye ek erişimi ay sonunda %17’ye ulaşıyor.