Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

İş Dünyasının Geleceği Yapay Zeka, Veri, CRM ve Güven ile Şekilleniyor

Salesforce, Türkiye'nin Dönüşüme Yön Veren İş ve Teknoloji Profesyonelleriyle "Salesforce İnovasyon Günü İstanbul"da Buluştu.

İş Dünyasının Geleceği Yapay Zeka, Veri, CRM ve Güven ile Şekilleniyor

 

Salesforce, Türkiye’nin Dönüşüme Yön Veren İş ve Teknoloji Profesyonelleriyle “Salesforce İnovasyon Günü İstanbul”da Buluştu.

 

Salesforce İnovasyon Günü İstanbul, dünya çapında inovasyon başarı hikayeleri ve Türk şirketlerinin katılımıyla düzenlendi. Salesforce ekosisteminden inovatif ve ilham veren başarı hikayelerinin paylaşıldığı Salesforce İstanbul etkinliğinde AI/Einstein Platform, Data Cloud, Tableau AI, Slack , Marketing Cloud ve Sales Cloud çözümleri üzerine yapılan oturumlar, kendi dönüşümlerini ve inovasyonlarını hızlandırmayı hedefleyen profesyonellerce yoğun ilgi gördü.

Salesforce İstanbul etkinliği, yılın en büyük yapay zeka etkinliği Dreamforce 2023‘te gerçekleşen Üretken Yapay Zeka (Generative AI) hakkında en yeni gelişmeler aktarıldı. Müşteri değeri ve etkili büyümeye odaklanılan etkinlikte teknolojiyi kullanmanın  inovatif yolları, kişiselleştirilmiş 1:1 müşteri deneyimleri oluşturmanın en iyi uygulamaları ve müşteriler arasında güven oluşturmanın yolları gibi konulara odaklanıldı.

Yaklaşık 25 yıl önce Salesforce, hayırseverlilik için 1-1-1 modelini benimsedi. Şirket, öz sermayesinin %1’ini, çalışanlarının zamanının %1’ini, ürünlerinin %1’ini hayır işlerine verme taahhüdünde bulunuyor. Şu ana kadar Salesforce, kar amacı gütmeyen kuruluşlara ve sivil toplum kuruluşlarına 658 milyon dolar ödenek verdi. Salesforce çalışanları 8 milyon saatten fazla gönüllü çalışma yaptı. Salesforce’i ücretsiz kullanan 54,000 kar amacı gütmeyen kuruluş ve sivil toplum kuruluşu bulunmaktadır! Bu modelden ilham alan 18,000 diğer şirket, Pledge 1% hareketi aracılığıyla 1-1-1 hayırseverlik modelini benimsemiştir. Salesforce, Ethisphere Enstitüsü tarafından 14 yıldır Dünya’nın En Etik Şirketlerinden biri olarak tanınmıştır.

Türk basınına Salesforce Akdeniz, Orta Asya ve Doğu Avrupa Bölgesi Başkan Yardımcısı Sinan Erkiner ve  Salesforce EMEA Bölgesi Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Robin Fisher ev sahipliği yaptı. Müşteri değeri ve etkili büyüme, etkinliğin vurguları arasındaydı.

Salesforce EMEA Bölgesi Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Robin Fisher, şu bilgileri verdi:

“Salesforce’un vizyonu, işletmelere müşterileriyle tamamen yeni bir şekilde bağlantı kurmalarına yardımcı olmaktır. Son 25 yıl boyunca bulut, mobilite, sosyal ağlar ve veri gibi teknoloji devrimlerinin tamamında müşterilerimize destek olduk. Şimdi yapay zekanın merkezimizde olduğu bir dönemdeyiz. ve tüm dünyadaki ve Türkiye’deki müşterilerimize bundan faydalanma fırsatı sunacağız. Bugün düzenlenen Salesforce İstanbul İnovasyon Günü, Türkiye’deki müşterilerimize yapay zeka (AI) teknolojisinin en yeni gelişmelerini sunma arzumuzu gösteriyor.”  

Salesforce Akdeniz, Orta Asya ve Doğu Avrupa Bölgesi Başkan Yardımcısı Sinan Erkiner ise,

“Türkiye önem verdiğimiz pazarların başında geliyor ve bu da Türkiye’deki çok geniş müşteri kitlemiz ile pazardaki büyümemize yansıyor. Küçük ve orta ölçekli işletmelerden büyük şirketlere kadar Türk şirketleri, Salesforce’un verimlilik ve yenilik için büyük bir fırsat olduğunu giderek daha fazla anlıyor. Müşterilerin, Salesforce’u yalnızca bir tedarikçi değil, aynı zamanda stratejik projeleri için farklı fikirler, görüşler ve bakış açıları sunan değerli bir iş ortağı olarak düşünmeleri bizi çok mutlu ediyor” diye konuştu.

 

Salesforce, 1999’dan bu yana hem şirketi hem etkiyi büyütmüş, gelir açısından bugün dünyanın en büyük üçüncü kurumsal yazılım şirketi. Bu yıl 35 milyar dolarlık bir gelir üzerine %30’luk bir kar marjı hedefliyor.

Yakında, otonom müşteri temsilcileri birbirleriyle iletişim kurabilecek ve görevler gerçekleştirebilecek. Sonunda, yapay genel zeka (AGI) dönemine geçeceğiz. Burada yapay zeka (AI) insanlar gibi düşünme, plan yapma ve problemleri çözme yeteneğine sahip olacaktır. Bu dalgaları aşarken, CRM, şirketler için çok daha öneli hale gelecek.

Şirketin odaklandığı konulardan biri de “güvenilir yapay zeka”  Tüm ürünlerine güvenilir yapay zeka (AI) inovasyonu katmış, şirketlerin her satış, hizmet, pazarlama, ticaret ve BT etkileşiminde güvenilir yapay zeka (AI) tarafından oluşturulan içerik sunmalarına olanak tanıyor.

Yapay Zeka ile Güçlendirilen Salesforce Ekonomisi, 2022 ile 2028 arasında net 11.6 milyon iş ve 2.02 trilyon dolarlık iş geliri kazandırması bekleniyor.

 

Salesforce Rakamları:

  • Dünya genelinde 72,000’den fazla çalışan
  • 10 yıldır CRM alanında 1 numara (IDC)
  • 8 ülkede 1 numaralı İş Yeri olarak derecelendirildi (birçok ülkede ilk 5 arasında)
  • Dünya genelinde 150,000’den fazla müşteri
  • Yapay zeka (AI) teknolojisi günde 200 milyardan fazla tahmin sunuyor
  • Veri Bulutu ortalama olarak günde 100 milyardan fazla müşteri kaydını işliyor
  • 19 milyon Trailblazers (teknoloji meraklıları)
  • 2030 yılına kadar 100 milyon ağaç dikme hedefi, 1T.org ile şu ana kadar 44 milyon ağaç dikildi
  • Yarım milyardan fazla ödenek, 58,000 kar amacı gütmeyen kuruluş ve okul Salesforce üzerinde çalışıyor, 7.8 milyon gönüllü saat

#salesforce istanbul event #salesforce