Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Kobilerin Dijital yönünü güçlendiren 10 beceri

Kobiler ve diğer şirketlerin dijital alanda özel becerilere sahip çalışanlara mutlaka yer açması gerektiğine dikkat çeken Micheal Page, yenilikleri takip, öğrenme ve adaptasyon becerisi yüksek çalışanların, şirketlere değer kattığını vurguluyor.

Kobilerin Dijital yönünü güçlendiren 10 beceri

Kobiler ve diğer şirketlerin dijital alanda özel becerilere sahip çalışanlara mutlaka yer açması gerektiğine dikkat çeken Micheal Page, yenilikleri takip, öğrenme ve adaptasyon becerisi yüksek çalışanların, şirketlere değer kattığını vurguluyor.

Son dönemde dijital sektöründe hızlı bir değişime şahit olduk. Yeni teknolojiler sektörü şekillendirmeye devam ederken yeni görevler ve beceriler ortaya çıkıyor. Değişimin sürekli olduğu bir pazarda, karşılaşılacak yeni zorlukları aşmak ve işletmenizi yenilikçi, sorunlara çözüm getiren, benzersiz fikirlerle ileriye taşımak için, ihtiyaç duyulan teknik becerilerin yanı sıra adaptasyon becerisine sahip bir çalışan grubu oluşturmak da büyük önem taşıyor.

Uluslararası işe alım ve danışmanlık şirketi Michael Page, işletmelerin en iyi konumda yer almasına yardımcı olabilecek ekibi oluştururken göz önüne alması gereken en önemli becerileri listeledi.

Michael Page Teknoloji Divizyon Lideri Deniz Çakırgil Sezen;

“Bu yıl dijital sektörü şekillendirecek 10 beceriye sahip çalışanları mutlaka ekibinizde bulundurmayı unutmayın. İşlerinizi daha ileriye taşımanıza katkısı büyük olacaktır.” tavsiyesinde bulunuyor. Çakırgil, KOBİ’lerden prestijli büyük şirketlere kadar farklı ölçekli kuruluşlarla yakın şekilde çalışmalar yürüten uzman dijital danışmanlarından oluşan Michael Page ekibi olarak tespit ettikleri bu on beceriyi şöyle özetliyor.

1. Tıklama Başına Maliyet (PPC) Reklam Yönetimi

Bu alanda yaratıcılık ve analitik beceriler temel önemdedir. PPC uzmanlarının, çok büyük veri setlerini hızlı bir şekilde analiz edebilmeleri ve aynı zamanda kendi tarzlarıyla, Google AdWords gibi platformlar için kısa ve ilgi çekici kopyalar oluşturabilmeleri gerekmektedir. Doğru PPC uzmanları, internet sitenize kullanıcı akışı sağlayarak, yatırım getirisini (ROİ) kayda değer şekilde artıracaktır.

2. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Tekniği ve İçeriği

Bu günlerde arama motoru optimizasyonu, aranan bir özellikten ziyade vazgeçilmez bir beceri konumunda. Sanal ortamda başlayan ve sonlanan tüketici hareketlerinin her zamankinden daha yüksek bir seviyeye ulaşmasıyla, ilgili ticari anahtar kelimeler ile aramalarda Google gibi arama motorlarında üst sıralarda yer almak için girişilen rekabet hiç olmadığı kadar zorlu bir hal aldı.  Ekibinizde mutlaka, teknik SEO içeriği ve bağlantı inşası konularında kanıtlanmış beceriye sahip uzman SEO görevlileri bulundurun.

3. Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Stratejisi ve Uygulamaya Konması

Müşteri ilişkileri yönetimini etkili bir şekilde kullanarak, kampanyalarınızı eskisinden çok daha hedefe odaklı hale getirebilirsiniz. Birden fazla spesifik ve konuyla alakalı hedef kitleye çok daha ilgi çekici bir ortamda ulaşabilme becerisi, daha yüksek yatırım getirisini ve daha nitelikli müşteri adaylarını beraberinde getirecek. Tam da bu yüzden ekibinize en üst düzey CRM uzmanlarını dahil etmelisiniz. Artık CRM’nin pek çok alanında süreçler otomatik bir şekilde işliyorsa da, bu kampanyalara yönelik stratejik ve veriye dayalı yaklaşımlar geliştirme konusundaki beceri ve deneyimin aranan nitelikler olduğunu ve bütün işletmelere 2022 yılı boyunca ve sonrasında büyük avantaj sağlayacağını unutmamak gerek.

4. Markalar İçin Sosyal Medya

Sosyal medya uzmanlarının becerileri, etkili müşteri hizmetleri yürütebilmekten, influencer kampanyaları başlatmaya ve ücretli ve organik gönderiler üzerinden nasıl kanıtlanabilir bir yatırım getirisi elde edilebileceğini bilmeye dek uzanan geniş bir beceri setine sahiptir. Sanal alanda sesini duyurma konusundaki rekabet giderek artarken, sosyal medya kanallarından maksimum verimi alması için ekibinizde mutlaka bir sosyal medya uzmanı bulundurun.

5. Videografi ve Animasyon

Dijital pazarlamada içerik baş tacı, video ve multimedya içerikler ise bu tacın üzerindeki mücevherlerdir. Şirketin bünyesine bir videograf katmak, mesajınızı video içeriği şeklinde sunmanın etkin bir yoludur. Kamera kullanımı, kurgu ve animasyon becerilerine (ideal olarak üçüne de) sahip yaratıcı çalışanlar büyük değer görmekte. YouTube ile büyüyen neslin eğitimini tamamlayarak iş yerlerine adım attığı bu dönemde, pazardaki en yetenekli ve parlak adayları ekibinize dahil etmeye gayret edin.

6. Veri Bilimi Becerileri

Her boyuttan şirketin erişimine açık veri noktaları, son yıllarda patlama yaptı. Bu yüzden, karar alma süreçlerinde kullanılacak en değerli veri parçalarını seçebilen çalışanlar hiç olmadığı kadar önemli hale geldi. Matematik, bilgisayar bilimleri ve hatta astrofizik geçmişine sahip çalışanlar, ekibinizdeki veri bilimi uzmanı pozisyonunu doldurmak için uygun adaylar olabilir. Bu noktada anahtar unsur, büyük sayıları gerçekten anlamlandırabilmek olduğundan, ekibinizde bunu yapabilecek, doğru becerilere sahip çalışanlar bulundurmalısınız.

7. E-ticaret İşlemleri

İnternet üzerinden alışverişin patlaması ve seçkin markaların mağaza faaliyetlerinde küçülmeye gitmesiyle birlikte, dijital mağazacılığa yönelik eğilim hız kazanmaya devam ediyor. Bununla birlikte, e-ticaret işlemleri, işin finansal boyutunu anlamak ve geniş çaplı verileri anlamlandırmaktan, SEO ve PPC gibi dijital pazarlama ilkelerini kavramaya kadar uzanan geniş bir aralıkta, gerçekten farklı beceriler gerektiren karmaşık bir görev.  Bu alanda iyi adaylara her zaman talep olması da sürpriz değil. 2022 yılında işletmenizi ileriye taşımak için en yetenekli çalışanların ilgisini çekmeye ve şirketiniz bünyesinde tutmaya gayret edin.

8. Pazaryeri İşlemleri

eBay gibi siteler artık büyük şirketlerin başvurduğu büyük şirketler haline geldi. Dolayısıyla, şirketinizin dijital mağazacılık varlığını en üst düzeye çıkarmak istiyorsanız, büyük ve küçük kuruluşların genel satış istatistiklerinde giderek daha fazla yer tutan sanal pazar yerlerine girmeniz kaçınılmaz. Bu alandaki uzmanlar, işletmenize bu yıl çok şey katacak görsel mağazacılık, analitik ve ticaret becerilerine sahip olmalıdır.

9. Programatik Medya

Dijital reklamcılığın bu algoritmik biçiminin giderek daha fazla benimsenmesi ve konuya ilişkin bilginin artması ile şirketler, geleneksel olarak şirket bünyesi dışındaki ajanslar tarafından gerçekleştirilen bu oldukça yeni faaliyetlerden yatırım getirisi elde etmek ve bu getirileri artırmak adına alandaki uzmanları bünyelerine katıyor.  Programatik medya çalışmalarınız üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmak ve bu çalışmaları daha maliyet etkin kılmak için bir gözünüz pazarlamacılığın bu alanındaki çalışanlar üzerinde olsun.

10. Hızlı Öğrenme

Michael Page’in  Foresight Factory ile düzenlediği araştırmaya göre, öğrenmenin, sürekli mesleki gelişimin ve becerilerin düzenli olarak geliştirilmesinin, tüm sektörlerdeki çalışanlar için normal hale gelmesinin beklendiğini ortaya koydu. Teknoloji giderek daha hızlı bir şekilde gelişirken, işletmeler, bilhassa dijital pazara ayak uydurmak için hızlı ve etkili bir şekilde yeni beceriler edinebilen, donanım, yazılım ve programları öğrenebilen ve bunlara adapte olabilen insanlara ihtiyaç duyuyor.  Bu yüzden, hem potansiyel hem de mevcut çalışanlarınızın öğrenme kabiliyetini göz önünde bulundurmanız önem taşıyor. Öğrenme konusunda net ve kanıtlanmış bir geçmişe sahip, adaptasyon becerisi yüksek çalışanlar ekibiniz için son derece değerli hale gelecektir.