Sosyal Medya

Oyun Dünyası

KRAFTON, 2023’ün İlk Yarısında 702,02M ABD Dolar Satış Yaptı!

KRAFTON, 2023'ün İlk Yarısında 925,7 milyar Kore Won'u (702,02M ABD Doları) Satış Yaptıklarını Açıkladı. İşte finansal sonuçlarının detayları.

KRAFTON, 2023’ün İlk Yarısında 702,02M ABD Dolar Satış Yaptı!

KRAFTON, 2023’ün İlk Yarısında 925,7 milyar Kore Won’u (702,02M ABD Doları) Satış Yaptıklarını Açıkladı

  • PUBG: BATTLEGROUNDS, sürekli artan yeni kullanıcı sayısı ve yeni oynanış unsurlarının eklenmesiyle büyümeye devam ediyor
  • BATTLEGROUNDS MOBILE INDIA relansmanı oyunun Hindistan pazarındaki varlığını güçlendirmeyi hedefliyor

 

KRAFTON, Inc. (CEO CH Kim), 9 Ağustos itibarıyla 2023’ün 2. çeyreği ve 1. yarısı için ön kazançlarını duyurdu.

 

KRAFTON, Kore Uluslararası Finansal Raporlama Standartları’na (K-IFRS) uygun olarak 2023’ün ilk yarısındaki birikmiş satışlarını 925,7 milyar KRW (702,02M ABD Doları) olarak, işletme kârını (OP) 414,5 milyar KRW (314,3M ABD Doları) olarak ve net kârını (NP) ise 395,7 milyar (300M ABD Doları) KRW olarak açıkladı. KRAFTON, bu yıl maliyetleri azaltma çabasını sürdürmüş olsa da mevsimsel düşük dönem etkileri nedeniyle şirket 2. çeyrekte satışları 387,1 milyar KRW (293,6M ABD Doları), işletme kârını (OP) 131,5 milyar KRW (99,7M ABD Doları) ve net kârını (NP) 128,5 milyar KRW (97,4M ABD Doları) olarak kaydetti.

 

Yılın ilk yarısında, PUBG: BATTLEGROUNDS PC/konsol, Normal Maç geliştirmeleri, Geri Çağırma Sistemi eklenmesi, klan sistemi yayınlanması ve Arcade sistem yenilemesi gibi çeşitli güncellemelerle oyunun canlı servis hizmetini sürdürülebilir kılma yolunda önemli adımlar attı. Oyunun ücretsiz olmasından sonra bile aylık olarak 2 milyonun üzerinde kullanıcı, istikrarlı bir şekilde oyuna katılmaya devam etti. Yılın ikinci yarısında, PUBG: BATTLEGROUNDS kullanıcılara yeni bir IP ile iş birliği ve yeni bir harita da dahil olmak üzere pek çok yeni içerik sunacak.

 

PUBG MOBILE da iki ayda bir gelen yenilenmiş Royale Pass sistemi ile istikrarlı satışlar elde etti. Özellikle, BATTLEGROUNDS MOBILE INDIA (BGMI) Mayıs ayında tekrar hizmete girdi ve Hindistan bölgesinden trafik kazanmaya devam etmekte. Yılın ikinci yarısında, Hindistan için hem yerelleştirilmiş içerikler oyuna eklenecek hem de büyük ölçekli e-spor etkinlikleri aracılığıyla Hindistan pazarına daha fazla odaklanılacak. Ağustos’un başında küresel pazara sunulan Defense Derby ise lansman sonrası kullanıcılardan olumlu yorumlar alarak başarı elde etti.

 

“Yaratıcılığı Arttır” (Scale-Up the Creative) stratejisiyle KRAFTON, oyun geliştirme ve yayınlama konusunda kendini ileriye taşımaya devam ediyor. KRAFTON ve 11 bağımsız stüdyosu halen aralarında “The Bird That Drinks Tears”, “Project Black Budget” ve “Project Gold Rush” gibi projelerin olduğu 20’den fazla yeni oyun üzerinde çalışmaya devam ediyor. Ekosistemini genişletmek amacıyla şirket, yeni oyun fikirlerine odaklanan “The Creative” adında bir sistem de tanıttı. KRAFTON, eşsiz ve orijinal fikirleri keşfetmek amacıyla yerli ve yabancı stüdyolara yatırım yaparak şirketin gelecekteki büyümesini de destekliyor. Tüm bunların yanı sıra, KRAFTON, günlük operasyonlarında yeni oyun mekanikleri keşfetme ve üretim verimliliğini artırma hedefiyle derin öğrenme teknolojisini kullanmakta. Derin öğrenme teknolojisi, aynı zamanda yıl sonunda soft launch’u planlanan açık dünya UGC platformu Migaloo’ya da uygulanacak.

 

  Kazançlar

(H1 2023)

Kazançlar

(H1 2022)

% Değişim (Yıllık Bazda)
Satışlar 9,257 9,465 -2%
İşletme Kârı 4,145 4,808 -14%
Net Kârı 3,957 4,392 -10%

▲Tablo: KRAFTON’un konsolide bazda 2023 ilk yarısındaki (ön) kazançları (birim: KRW 100M)