Sosyal Medya

Otomobil

Otomobil Fiyatları Ucuzlar mı?

Otomobil Fiyatları Ucuzlar mı? Otomobil kampanyalarının başladığı şu günlerde herkesin aklındaki önemli soruyu, Türkiye'nin En Uzun Soluklu Otomotiv ve Motor Sporları Programı 8.Etap'ın yapımcısı ve sunucu sevgili dostum Murat Öztürk; Linkedin sayfasından yayınladığı bir makale ile yanıtladı

Murat Öztürk: Herkes otomobil fiyatlarının ucuzlamasını bekliyor! Peki ucuzlar mı?

Otomobil Fiyatları Ucuzlar mı? Otomobil kampanyalarının başladığı şu günlerde herkesin aklındaki önemli soruyu, Türkiye’nin En Uzun Soluklu Otomotiv ve Motor Sporları Programı 8.Etap‘ın yapımcısı ve sunucu sevgili dostum Murat Öztürk; Linkedin sayfasından yayınladığı bir makale ile yanıtladı.

Otomobil Fiyatları Ucuzlar mı? İşte detaylar..

Murat Öztürk takipçilerine hitaben şunları söyledi!

 

Bu günlerde çevremden sıkça gelen sorular yüzünden yazmak istedim.

Herkes bir umutla otomobil fiyatlarının ucuzlamasını bekliyor. Peki ucuzlar mı?

 

Otomobil kampanyaları başladı‼️

Bir süre öncesine kadar “Elimizde araç yok ki reklam yapalım” diyen markalar birbiri ardına kampanyalara başladı.

Bu kez de müşteri yok!

Çünkü alım gücü düşen tüketici artan fiyatlara yetişemiyor. Kredi seçenekleri kısıtlı ve maliyeti yüksek. Parası olan yatırımcılar ise paralarını korumak veya kazanç sağlamak adına yeni kaynaklara yöneldi bile.

Peki bundan sonra ne olacak?

Özellikle son 3 senede işe başlayan satış temsilcileri satışı öğrenip fazladan paraya veda edecek.
Bayi ve distribütörün karlılıkları düşecek.

Otomotiv firmaları bu kez de “satış yok elimizde araç kalıyor” diyerek reklam ve pazarlama bütçelerini kesecek.

Anlayacağınız bu kısır döngü bi şekilde devam edip duracak.

Peki araç fiyatları düşer mi? DÜŞMEZ! Düşer diyenlere inanmayın. Düşen sadece ikinci elde aşırı şişirilen fiyatlar olur.

Kur gerilemediği ve vergi oranlarında düzenleme yapılmadığı sürece her şey rayına oturur ve fiyatlar yine belli oranda artmaya devam eder.

Otomotiv yöneticileri de fırtınaya kapılmış geminin kaptanı gibi, kimi zaman su alarak, kimi zaman dalgaları aşarak, sakin sulara ulaşmaya, gemilerini batırmadan karaya ulaşmaya çalışmaya devam edecekler. Ama tüketici için geminin atlattığı fırtınalar değil karaya ulaşıp ulaşmadığı önemli. Yani istediği aracı alıp alamadığı.

Hep söylediğim gibi “Bugün alan/alabilen kazanıyor””

 

#otomobil #araba #otomobilpazarı #ikinciel