Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Türkiye’nin ‘En Etkin 50 CMO’su belli oldu

DataExpert katkıları ile BMI Business School tarafından yürütülen ve 2016 yılından bu yana sürdürülen ‘En Etkin 50 CMO’ araştırmasının sonuçları açıklandı.

Türkiye’nin ‘En Etkin 50 CMO’su belli oldu, listenin yarısından fazlası kadın

 

Türkiye’nin en büyük şirketlerinin pazarlama koltuğunda oturanların yüzde 54’ü kadın

DataExpert katkıları ile BMI Business School tarafından yürütülen ve 2016 yılından bu yana sürdürülen ‘En Etkin 50 CMO’ araştırmasının sonuçları açıklandı. 800’den fazla organizasyonun üst düzey pazarlama yöneticisinin değerlendirmesiyle hazırlanan listede yer alan ‘En Etkin 50 CMO’ya ödülleri, 10 Ekim’de Mandarin Oriental Bosphorus’ta gerçekleşecek CMO Summit 2023’te takdim edilecek.

 

DataExpert katkıları ve BMI Business School tarafından yürütülen 2023 yılı ‘En Etkin 50 CMO’ araştırmasının sonuçları belli oldu. Listedeki kadın-erkek yönetici dengesi geçen yıla göre yer değiştirdi. Bu yıl 800’den fazla şirkette pazarlama alanındaki yöneticilerin etki ve yetkinlikleri değerlendirilerek hazırlanan listede yer alan liderlerin yüzde 54’ünü kadınlar oluşturdu. Pazarlama alanında sayıları her yıl artan kadın liderlerin oranı geçen yıl yüzde 46’ydı.

Adayların başarı kriterlerindeki performanslarının ve yetkinliklerinin Danışma Kurulu tarafından incelenmesiyle belirlenen En Etkin 50 CMO listesinde bu yıl, Türk Hava Yolları, Arçelik, Unilever, Turkcell, Betek Boya, PepsiCo Türkiye, Hayat, Lenovo Türkiye, DeFacto, Logo Yazılım, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri, Aras Kargo, Akbank, CarrefourSA, Borusan Otomotiv, TAB Gıda, Watsons Türkiye, Penti, Garanti BBVA, Vestel, Dimes, Koçtaş, Şişecam, Migros Grubu, Beymen, Teknosa, Otokoç Otomotiv, Brisa Bridgestone, FLO, Hopi, Vodafone, Ülker, sahibinden.com, Nestlé, LC Waikiki, Şok Marketler, Boyner Büyük Mağazacılık, Allianz Türkiye, P&G, Çimsa, Domino’s, Tosyalı Holding, Yapı Kredi, Mavi, Türkiye İş Bankası, Petrol Ofisi, Aksigorta, Yıldız Holding gibi ulusal ve uluslararası ölçekte farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirketlerin Pazarlama liderleri yer aldı.

Yasin Altunkaya: “En Etkin 50 CMO, oyun kuranları görünür kılıyor”

 

‘En Etkin 50 CMO’ araştırmasının sektörde beklenen bir liste olduğuna değinerek pazarlama stratejilerinin dönüşümünde liderlerin etkisi ve rolüne dikkat çeken DataExpert Yönetici Ortağı Yasin Altunkaya şunları söyledi: “Bugün iş yapış modelleri şirketlerin tüm departmanlarında hızlı bir dönüşüm içinde. Organizasyonların, son kullanıcıya ve paydaşlarına dokunduğu noktalarda ise pazarlama, etkileşim alanının tam ortasında oyun kurucu rol üstleniyor. Pazarlama liderleri ise şirketlerinin oyunda durdukları yeri belirlemede kumandayı elinde tutanlar konumunda. Biz de ‘CMO Summit 2023’ü heyecanla beklerken, pazarlama dünyasındaki değişime yön verenleri gösteren ‘En Etkin 50 CMO’ listesini yapmış olmaktan dolayı mutluyuz. Liste, pazarlamanın trendlerini belirleyenleri görünür kılıyor. Dolayısıyla bu araştırma pazarlama sektörü ve şirketlerin yönünü göstermesi açısından önemli. Bir diğer önemli nokta ise listenin yarısından fazlasını kadın liderlerin oluşturması. Bu her geçen yıl artan bir grafikte seyrediyor. Geçen yıl listede 23 kadın lider yer alırken bu yıl sayı 27’ye yükseldi. Bu değişim pazarlamadaki dinamikleri de değiştiriyor. Başarılı liderler, genç kadın yöneticilere örnek oluyor. Ülkemizde pazarlamanın parlak geleceği için umutluyuz ve bu liderlerin yol göstericiliğini takdir ediyoruz.”

 

Araştırmanın yöntemi ve kapsamı

 

Türkiye’nin En Etkin 50 pazarlama liderinin belirlendiği araştırma, Türkiye’de açıklanan 500 listeleri, borsada işlem gören şirketler, holdingler ve araştırmaya yapılan başvurular üzerinden gerçekleştirildi ve 800’ün üzerinde organizasyon belirlendi. Cirosal büyüklüğü, aktif büyüklüğü, çalışan sayısı, organizasyonun sektördeki saygınlığı gibi kriterlerle araştırmaya dahil edilen organizasyonların üst düzey pazarlama yöneticilerine ulaşıldı. Elde edilen veriler, Danışma Kurulu tarafından analiz edildi, oylama ve değerlendirmeleri sonucunda performanslarıyla dikkat çeken liderler bu yılın sıralamasını oluşturdu.

 

Pazarlamanın liderlerine ödüller CMO Summit 2023’te

 

En Etkin 50 CMO’ya ödülleri 10 Ekim’de Mandarin Oriental Bosphorus Otel’de düzenlenecek CMO Summit 2023’te takdim edilecek. Türkiye’nin pazarlama alanındaki önemli karar alıcılarına ve düşünce önderlerine ev sahipliği yapacak CMO Summit 2023’te pazarlama dünyasından duayenler, çok sayıda üst düzey konuşmacı ve basın mensupları yer alacak.

CMO Summit 2023 hakkında detaylı bilgi için https://cmosummit.com.tr/ adresi ziyaret edilebilir.

 

Alfabetik sıraya göre En Etkin 50 CMO Listesi

FİRMA FİRMA
Ahmet Olmuştur Türk Hava Yolları
Akın Garzanlı Arçelik
Ali Fuat Orhonoğlu Unilever
Alper Ergenekon Turkcell
Arzu Uludağ Betek Boya
Aslı Önder PepsiCo Türkiye
Aysel Aydın Hayat
Banu Soyak Lenovo Türkiye
Barış Sönmez DeFacto
Begüm Arş Türk Logo Yazılım
Bilge Çiftçi Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri
Billur Kaymak Burkutoğlu Aras Kargo
Burcu Civelek Yüce Akbank
Burçin Çelik CarrefourSA
Can Mete Paker Borusan Otomotiv
Caner Alpaslan TAB Gıda
Cem Demiröz Watsons Türkiye
Cristina Polini Penti
Duygu Badem Uylukçuoğlu Vestel
Duygu Süleymanoğlu Dimes
Ebru Darip Koçtaş
Ebru Şapoğlu Şişecam
Ekmel Nuri Baydur Migros Grubu
Elif Göktaş Beymen
Emre Kurtoğlu Teknosa
Esra Arslanbaş Kaynak Otokoç Otomotiv
Evren Güzel Brisa Bridgestone
Gökçe Kunt FLO
Gül Sağır Aydın Hopi
Meltem Bakiler Şahin Vodafone
Murat Çağrı Süzer Garanti BBVA
Mustafa Kabakçı Ülker
Natali Kasap Unilever
Nazım Erdoğan sahibinden.com
Necdet Kalkan Nestlé
Nihal Gül LC Waikiki
Nilhan Gülbahçe Şok Marketler
Nurçin Koçoğlu Boyner Büyük Mağazacılık
Onur Kırcı Allianz Türkiye
Onur Yaprak P&G
Onur Yazgan Çimsa
Pınar Lafçı Togay Domino’s
Selda Çelik Tosyalı Holding
Seren Çankırı PepsiCo Türkiye
Serkan Ülgen Yapı Kredi
Serpil Berkan Mavi
Sezgin Yılmaz Türkiye İş Bankası
Sinan Seha Türkseven Petrol Ofisi
Tolga Okan Tezbaşaran Aksigorta
Zeynep Verda Duysak Yıldız Holding