Sosyal Medya

Otomobil

Volkswagen, talebin azalması nedeniyle elektrikli araç üretimini azaltıyor

Üretimin azaltılmasındaki başlıca neden büyük ölçüde elektrikli otomobil sübvansiyonlarındaki azalma ve Çin'in elektrikli pazarındaki dominant hale gelen rekabetçiliği yani  ithalattan kaynaklanan rekabet gibi görünüyor.

Volkswagen, talebin azalması nedeniyle elektrikli araç üretimini azaltıyor

Üretimin azaltılmasındaki başlıca neden büyük ölçüde elektrikli otomobil sübvansiyonlarındaki azalma ve Çin’in elektrikli pazarındaki dominant hale gelen rekabetçiliği yani  ithalattan kaynaklanan rekabet gibi görünüyor.

Ekim ayının ilk iki haftasında Volkswagen, Almanya’daki bir çift fabrikasında amiral gemisi EV modellerinden ikisinin üretimini durduruyor. Otomobil üreticisi, hükümet sübvansiyonlarında yapılan son kesintiler nedeniyle talebin azaldığını belirtiyor.

Reuters‘a konuşan bir sözcü, VW’nin ID.3 ve Cupra’nın Born’daki üretimi, otomobil üreticisinin Zwickau’daki ana EV fabrikasında 16 Ekim’e kadar durdurulacak. ID.3’ün Dresden’deki küçük ölçekli bir tesisteki montajı ise Ekim ayının ilk iki haftasında durdurulacağını söyledi.

ID4, ID5, Audi Q4 e-tron ve Audi Q4 Sportsback e-tron modellerinin üretiminde bir sorun yok ve her zamanki gibi üretimine devam edilecek.

Amerika’nın Tesla’sı ve Çin’in BYD’si gibi rakip markalar pazara hakim olmaya devam ederken, Volkswagen son zamanlarda Almanya’da üretilen elektrikli otomobillerinin yeterince satışını yapmakta zorlanıyor. Dahası, Avrupa’da ekonomik büyümenin yavaşlaması ve yüksek yaşam maliyetleri, ID EV filosuna olan talebi de yavaşlattı.

Bir diğer faktör ise Alman hükümetinin EV sübvansiyonlarının azaltılması oldu. Bu yılın başında akülü elektrikli veya yakıt hücreli araçlara yönelik destek 6.000 Euro’dan 3.000-4.500 Euro’ya düştü ve Ocak 2024’ten itibaren bu rakam tamamen sıfırlanacak.

Ancak şirketlerin elektrikli araçlarına yönelik sübvansiyonlar 1 Eylül’den itibaren tamamen kaldırıldı; bu, VW’nin Zwickau fabrikasına büyük bir darbe vurdu zira orada üretilen elektrikli araçların yaklaşık %70’i şirket arabası olacaktı.

Volkswagen, iki fabrikadaki işçilerin üretimin dondurulmasından nasıl etkileneceği konusunda yorum yapmadı ancak birkaç hafta önce Zwickau tesisindeki yaklaşık 300 çalışanını işten çıkaracağını duyurmuştu.

Avrupa’da artan maliyetlerle karşı karşıya kalan VW ile BMW ve Tesla gibi diğer üreticiler, arabalarını giderek daha fazla Çin’de üretip bloğa ihraç ediyor.

Volkswagen artık yeni elektrikli SUV Cupra Tavascan’ın Çin’deki bir fabrikada üretilmesini istiyor. VW ID.4 ve ID.5 ile aynı platform üzerine inşa edilen bu modelin gelecek yıl Avrupa’da piyasaya sürülmesi bekleniyor.

Ancak AB’nin ucuz ithalat akınını önlemek için Çin’den gelen EV sübvansiyonlarına ilişkin bir soruşturma başlattığını açıklamasının ardından, Çin yapımı arabaların Avrupa pazarlarına ithal edilmesinin ne kadar daha karlı kalacağı da belirsizliğini koruyor.