Sosyal Medya

Otomobil

Volkswagen: Tarihi Geri Çağırma Ocak 2016

Volkswagen emisyon skandalı nedeniyle piyasa değerinden 25 milyar dolar kaybettikten sonra, şirket tarihindeki en büyük geri çağırmayı yapmaya hazırlanıyor.

Volkswagen emisyon skandalı nedeniyle piyasa değerinden 25 milyar dolar kaybettikten sonra, şirket tarihindeki en büyük geri çağırmayı yapmaya hazırlanıyor.

Yeni Volkswagen CEO’su Matthias Müller‘in Alman Frankfurter Allgemeine Zeitung gazetesine verdiği demece göre, eğer her şey planlandığı gibi giderse, otomobil üreticisi Ocak 2016’dan itibaren Avrupa’daki problemli otomobilleri geri çağırmaya başlayacak.

Geçen ayın sonlarında istifa eden eski Volkswagen CEO’su Martin Winterkorn yerine Porsche’den Volkswagen’in başına atanan Müller, bütün otomobillerin 2016 sonuna kadar tamir edilmiş olacağını da kaydetti.

Müller’in yorumları geri çağırmanın ne kadar süreceği noktasında ilk işaretleri vermekle birlikte, Volkswagen Amerika’dan bir sözcü, Müller’in sadece Avrupa Birliği sınırları içinde satılan otomobiller hakkında konuştuğunu, ABD’deki otomobillerle ilgili takvimin farklı olduğunu dile getirdi.

Dünya çapında 11 milyon dizel otomobil Volkswagen’in hileli yazılımından etkilenmiş durumda, bunların kabaca 488 bin adedinin de ABD’de satıldığı belirtiliyor. Bunların emisyon testlerini geçebilmesi için yazılım ve donanım değişikliklerinin yapılması gerekecek.

Volkswagen Amerika CEO’su Michael Horn’un 29 Eylül tarihinde müşterilere gönderdiği mektup Reuters’in eline geçmiş. Mektupta Horn kişisel ve derin üzüntülerini ve özürlerini belirtiyor. Ancak Avrupalı patronunun aksine ABD’deki otomobillerin geri çağırılmasıyla ilgili bir açıklamada bulunmuyor. Sadece bu sürecin biraz zaman alacağını söylemekle yetiniyor.

Tahminlere göre, geri çağırma sürecinin Volkswagen’e maliyeti 87 milyar dolar civarında olacak. Müller gerekli parayı sağlamak adına önem teşkil etmeyen bütün yatırımları askıya almıştı. Buna rağmen Frankfurter Allgemeine Zeitung’a bu krizin Alman şirkete bütün Volkswagen yapılarını yeniden elden geçirme ve iyileştirme fırsatı verdiğini, ölü ağırlığının bir kısmını atma izni verdiğini söylüyor.

Volkswagen’in bu skandalı nasıl atlatacağını zamnala göreceğiz, ancak yeni CEO emisyon skandalını kıymetli ve saygın Alman otomotiv devini dibe batıracak nitelikte görmüyor. Müller Volkswagen’in müşteri güvenini yeniden kazanmak için bir devrime değil evrime ihtiyaç duyduğunu kaydetti.

Bu arada Türkiye’de satılan dizel otomobillerle ilgili olarak Volkswagen’in Türkiye distribütörü Doğuş Otomotiv’den bir açıklama yapıldı. Açıklamada “Volkswagen Grubu markaları tarafından yapılan açıklama uyarınca; etkilenen araçlar dahil olmak üzere Türkiye’de satışa sunulan tüm araçlarımızın ülkemizin resmi mevzuatlarına, sürüş ve yol güvenliğine uygun olduğunu belirtiriz.” şeklinde bir ifade yapıldı. Bununla birlikte üretici firmaların devam eden çalışmaları doğrultusunda teknik güncellemelerin yapılabileceğini, gelişmelerle ilgili olarak müşterilerle iletişime geçileceği vurgulandı. Anlaşılan o ki, ilerleyen zamanlarda Türkiye’deki dizel otomobil sahiplerine de Volkswagen’den çağrı gelecektir.