Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Yemeksepeti, İlk Sipariş Oranlarını Derin Öğrenme ile Artırdı

Yemeksepeti, uygulama içi kişiselleştirilmiş yeniden hedefleme reklamları dönüşüm oranları ve ilk sipariş sayısını artırdı

Yemeksepeti, İlk Sipariş Oranlarını Derin Öğrenme ile Artırdı

Türkiye’nin öncü hızlı ticaret şirketi Yemeksepeti, uygulama içi kişiselleştirilmiş yeniden hedefleme reklamları dönüşüm oranları ve ilk sipariş sayısını artırdı

 

Türkiye’de yemek denince ilk akla gelen marka olan Yemeksepeti, ilk sipariş ve dönüşüm hedeflerine ulaşmak için RTB House ile iş ortaklığına gitti. RTB House’un derin öğrenmeden gücünü alan, sınıfının en iyi hedeflemesi ve optimizasyonunu sunan algoritması, Yemeksepeti’nin doğru zamanda doğru kitleye ulaşmasını sağladı.

10 ay boyunca devam eden çalışma sonucunda ilk siparişlerde çarpıcı bir artış sağlanırken, Yemeksepeti’nin son derece rekabetçi bir pazarda konumunu sağlamlaştırmasına ve avantajını korumasına yardımcı oldu.

 

Benzersiz kampanyanın sonuçlarını değerlendiren Yemeksepeti Dijital Pazarlama Kıdemli Uzmanı Ecem Gönlüşen, 

“RTB House’a yalnızca bir performans kanalı olarak değil, aynı zamanda bir teknoloji ortağı olarak baktık. RTB House ekibinin problem çözmedeki uzmanlığı ve Yemeksepeti’nin ihtiyaçlarını iyi anlamaları sayesinde hedeflerimizin üzerine çıktık. Ayrıca ekibin teknik sorunlara karşı gerçekleştirdiği çevik aksiyonlar, hızlı yanıt süreleri ve çıktıların iyi olması bizim için kritik bir iş ortağı haline gelmelerini sağladı” dedi.

Mobil Uygulama Reklamları ile kullanıcılar müşteriye dönüşüyor

Günümüz tüketicileri mağaza içinde ve çevrimiçi olarak farklı davranıyor. Bununla birlikte uygulamanızı indiren bir kullanıcıyı AVM’deki mağazanıza giren bir potansiyel tüketici gibi konumlandırmak mümkün. Uygulamayı indiren bir kullanıcı artık satın almaya ya da ilk siparişi vermeye bir tık uzakta bekliyor.
Uygulamayı indirmiş kullanıcı, yüksek değerli düzenli bir tüketiciye, markaya sadık bir müşteriye dönüşebilir. Derin öğrenme algoritmasına sahip RTB House’un özel kampanyaları, kullanıcıların tüketiciye dönüşmesine ve bu kişilerle daha uzun bir süre boyunca düzenli olarak etkileşim kurmaya yardımcı oluyor.
Yeni müşteriler edinmek, mevcut müşterileri elde tutmaktan beş kat daha pahalı olabilir. Bir uygulama kullanıcınız olduğunda, 7. günde, 30. günde ve sonrasında etkileşimde olmanız gerekir. Doğru yeniden hedefleme reklamları ile elde tutma oranlarını ve ömür boyu müşteri değerini önemli ölçüde artırmak mümkün. Böylece ortalama sipariş hacmini ve satın alma sıklığını artırarak yeni kullanıcıları ödeme yapan müşterilere ve ardından sadık alıcılara dönüştürülüyor.
Uygulama içi kampanyalarda aylık 13 milyardan fazla gösterim, 288 milyondan fazla tıklama sunan ve 22 milyondan fazla dönüşüm getiren kampanyalar hakkında daha fazla bilgi ve başarı hikayesi için blog.rtbhouse.com adresini kullanabilirsiniz.