Sosyal Medya

Tablet

Yeni iPad 2018 Eğitimcilerin Gönlünü Alacak Kadar iyi mi?

Yeni iPad 2018 Eğitimcilerin Gönlünü Alacak Kadar iyi mi? Yeni iPad Özellikleri Neler? Geliştirilen Özellikler Chromebook'lara ne kadar rakip olacak.

Apple yeni iPad 2018’i Duyurdu, Eğitimciler için Yeterince iyi Özelliklere Sahip mi?

Yeni iPad 2018 Eğitimcilerin Gönlünü Alacak Kadar iyi mi?

Apple düzenlediği etkinlikle yeni iPad’i duyurdu. 9.7 inç ekran, 8 Megapiksel arka kamera, 10 saatlik pil ömrü, Ön tarafta FAceTime HD kamera, yükseltilmiş A10 Fusion İşlemci ve en önemlisi Apple Pencil – Apple’ın kalem desteği sunuyor.

Ancak tüm bu özelliklerin dışında yeni iPad 2018’in etkinlik konuşması bir lisede açıkça eğitime odaklı bir etkinlikle yapılmış olduğu gerçeği dikkat çekiyor.

Açıkça “Okullar iPad’lere Yatırım Yapmalı” dedirtmeye çalışıyorlar.

Elbette ülkemizde iPad’lere Okullar tarafından ne kadar yatırım yapıldığını tahmin edebilirsiniz. Ancak Dünyanın bir çok ülkesinde okullar; öğrencileri ve öğretim görevlileri için bu cihazlardan satın alıyor. Hal böyle olunca, bir çok üreticinin ürettiği Chromebook’lar ve Apple’ın ürettiği iPad’ler, özellikle Eğitim pazarında ciddi bir yer tutuyor.

Apple dahil bir çok üretici bu pazardan pay almak istiyor. Bu nedenledir ki 299$’a kadar yeni iPad fiyatlarını onlar için indiriyor.

Yeni iPad 2018 ve iPad 2017 Karşılaştırması, Hangi Özellikler Değişti?

Dünyanın bir çok okulunun bu bütçeleri sağlamakta zorluk çektiğini tahmin etmek zor değil. Apple eğitim odaklı yeni iPad’i tanıtmış olsa da şu gerçek ki bir çok öğrenci için eğitim aracı olarak dizüstü bilgisayarlar hala en mantıklı seçenek olarak karşımızda duruyor.

Apple’ın yeni iPad 2018 ile sunduğu özellikler bir eğitim aracı olarak durumunu güçlü kılsa da;

Apple Neden Eğitim Aracı Olarak Düşük Maliyetli yeni bir Macbook yapmıyor?

Apple özellikle kendi ülkesinde eğitim sektöründeki o eski ihtişamlı günlerine dönme çabasında ve bunu belki de yeni iPad 2018 ile kısmen gerçekleştirebilir.

Apple, 1978 yılında Minnesota Eğitim Bilişim Konsorsiyumu (MECC) ile okullara 500 bilgisayar tedarik etmek için bir anlaşma yaptı ve 1982 yılında; MECC ülkedeki en büyük Apple bilgisayar satıcısıydı. Steve Jobs, Computerworld‘e 1985’te verdiği bir röportajda “Apple II’yi inşa eden şeylerden birisinin Apple II’leri satın alan okullar olduğunu” söylemişti.

Dolayısı ile 1980 ile 2000’lerin başlarına kadar ülke genelinde okullarda ve üniversitelerde Machintosh’lar ve eMAC’ler yaygın olarak görüldü ve kullanıldı.

2000’lerin ortasında ise Apple okullar ve öğrenciler için düşük maliyetli bir çeşit Macbook yaptı. Polikarbon Macbook başlangıçta düşük maliyetli ve tüketici için yapılmış olsa da daha çok okullara satıldı. 2011 yılında perakende satışı son bulmuş olsa da şirket bunları okullara 900$’dan satmaya devam etti.

Ancak pazara Google ile birlikte Chrombook girmeye başladıktan sonra işler değişti. Futuresource Consulting tarafından yapılan araştırma sonuçlarına göre Apple, eğitim pazarında Google Chromebook ve Windows PC’lerin ardında üçüncü sıraya düştü. Bunun en önemli sebebi Google ChromeBook‘ların ve Windows PC’lerin çok daha uygun maliyetli olması geliyor.

Apple ise ürünlerini daha şık ve daha hızlı hale getirmek için tüm giriş seviyesi ürünlerini ortadan kaldırdı. Şimdi en ucuz Macbook bile 1300 dolar dan başlıyor.

Aynı soruyu tekrar soralım. Peki Apple neden ucuz bir dizüstü bilgisayarı yapmıyor? Yeni iPad 2018 Eğitimcilerin Gönlünü Alacak Kadar iyi mi?

Teorik olarak bunu yapabilir ancak Apple’ın en önemli özelliği ve yenilikleri devam ettirmesindeki temel etken yüksek kar marjı. Yüksek kar marjı Apple’ın başarısındaki en önemli bileşendir ve bu Apple’ın sürekli olarak markette yeniden yatırım yapmasına, yeniliğe ve Ar-Ge’ye donanım, yazılım ve içerik geliştirme yoluyla devam etmesine izin veriyor.

Apple ayrıca plastik kasalarla ve daha ucuz CPU’larla ucuz dizüstü bilgisayarları da üretebiliyordu; ancak ucuz donanımların büyük miktarlarda üretilmesi Apple’ın mevcut stratejisinin bir parçası gibi görünmüyor. Apple muhtemelen Premium Marka Çizgisini bozmak istemiyor.

Şimdi ise Yeni iPad’ler ile Premium marka algısından ödün vermeden neler yapabileceğini kanıtlamak istiyor gibi görünüyor.

Apple’ın yeni eğitim stratejisinin bir parçası olarak yeni iPad’lere önem veriyor. Apple’ın Post-PC anlatısının bir parçasını iki temel şey oluşturuyor. Dokunmatik ekran ve bir aksesuar – “kalem”. Hafif ve taşınabilir ve kullanımı kolay.

Bu ikili en iyi şekilde kullandığınızda ağır dizüstü ve diğer alternatifleri kolayca unutabileceğinizi ön görüyor. Bu aslında mantıklı bir strateji. Özellikle çocuklar için.

Bir anlamda çocukların evde kullandığı tablet alışkanlığının okullara taşınması sağlanıyor. Dizüstü bilgisayarlar ve klavyeler yetişkinlerin aşina olduğu bir özellik iken şimdi tabletlerle büyüyen çocuklar dokunmatik ekranlar konusunda oldukça ustalar. Bu anlamda yeni iPad’te bir çok eğitim uygulaması olmakla birlikte, bunu Apple’ın sınıflara geri dönmesinin yeni anahtarını olarak görmesi şaşırtıcı değil.

Ancak burada en önemli Engel, FİYAT!

Apple’ın eğitim stratejisinde en önemli engel hiç şüphesiz maliyet en önemli engel olarak duruyor. 300 Dolarlık iPad’lerin 150 dolarlık Chromebook’lar ile mücadele etmesi bana göre hala zor görünüyor. Okulların en pahalısını seçmesi gerçekten zor olacak.

Şık ve güçlü uygulamalara sahip olsada rakibinde hala ucuzluğunun yanında bir çok işlemi kolayca yapmanızı sağlayacak bir klavye var.

Bana göre Apple Eğitim Pazarında yer edinmek istiyorsa, sadece eğitimciler için yeni ve ucuz iPad ve Macbook’lar yapmalı. Teknoloji devinin bu gücünün olduğu kanısındayım. yaptığı ürünün tüketicilere sunulan modeller gibi şık ve güçlü olmasına da gerek yok.

Gerçek şu ki çok yakında böyle bir şey görmeyeceğiz. Apple yüksek kaliteli donanımlar üreten elektronik üreticileri ile çalışıyor ve iPhone 5C ile olan başarısızlığı belkide bu konuda onu tedirgin ediyor. Bu eğitimciler için belkide bir talihsizlik çünkü okulların iPad’e geçmesi için Apple’ın daha ucuzunu yapması şart.