Sosyal Medya

Otomobil

Yeni MG4 Elektrikli Satın Alınır mı? Artıları ve Eksileri Neler?

#ilk görüşte elektrik - bence bu araç için harika motto olmuş. Doğan Trend Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü yaptı MG markasının yeni doğuştan elektrikli modeli MG4'ü test etmek için Antalya'daydık.

Yeni MG4 Elektrikli Satın Alınır mı? Artıları ve Eksileri Neler?

#ilk görüşte elektrik – bence bu araç için harika motto olmuş. Doğan Trend Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü yaptı MG markasının yeni doğuştan elektrikli modeli MG4’ü test etmek için Antalya’daydık.

Dünkü MG4 yazımızda aracın temel olarak hangi özellikleri vaat ettiğini; üzerindeki ambargo yüzünden bizim öğrendiğimiz ama maalesef cuma’ya kadar paylaşamadığımız MG4 Elektrikli Fiyatı haricinde sizlerle sıcağı sıcağına paylaşmıştım.

Tekrar bu teknik ayrıntılarla aslında sizi boğmadan sürüş deneyimlerimize, sonuçlarına, aracın dikkat çeken yönlerine, varsa daha iyi olabilecek yönlerine dair detayları paylaşmaya başlıyorum.

 

MG4 Dış Tasarım

Ön Tasarım

Her Türk genci gibi bir otomobil satın almak istediğimde ister istemez ilk önce aracın dış tasarımının bende uyardıklarına bakıyorum.. İlk bakışta MG4’ün özellikle fonksiyonel LED farları dikkat çekici. Her ne kadar bu farların yapısını 90’ların tasarımına benzeten olsa da benim bu tasarım ile ilgili bir şikayetim yok. Farların tasarımındaki kızgın keskin bakışlar, aracın yanlarına ve arka tarafına da yansıtılmış.

Araç hızlandıkça yere daha fazla yapışmasını sağlayan ön aktif ızgara, araç hareket halindeyken hava kanallarını açıyor. Hava akışını üste ve yanlara doğru aktarmak için de tampon üzerinde keskin kesimler ve kaput üzerinde yanlara doğru açılmış bir “U Tasarımı” kullanıldığını görüyoruz.

En önde ortadaki, MG logosu, araçlarında büyük logo sevenler için ideal olsa da ben o kategoride olanlardan değilim sanırım.

LED Sinyal Lambaları sizi selamlıyor!

Aracın iki tarafında dikine yerleştirilmiş LED sinyal lambaları, aracın içindeki ISI Pompasına hava sağladığını düşündüğüm iki yan hava kanalı da var. Güzel bir detay, aracınızını uzaktan kumandası ile kapattığınızda sağ ve sol aynalar kapanırken, LED lambaları da sizi selamlıyor.

Aracın önünde aslında MG4’ün confort paket mi? yoksa Luxury paket mi? olduğunu kolayca anlamanızı sağlayacak ön güvenlik kamerasını görüyoruz. Aracın özellikle güvenlik tarafında önde bir araç durduğunda kazayı otomatik fren yaparak durmanızı sağlayan işte bu küçük kamera…

Yan Tasarım

Keskin ve rüzgarı kolayca arka tarafa doğru yol almasını sağlayan keskin bakışlı tasarımın burada devam ettiğini görüyoruz. Arka kapının yarısına doğru olan bölüme dikkat çekmek istiyorum.

Dingil mesafesi yani iki tekerlek arasındaki mesafe diğer elektrikli araçlara göre yüzde 5 daha fazla tam 2705mm. MG4’ün arkadan çekişli ve özellikle spor kullanımlarda yere daha iyi yapışmasına; bu mesafe ve 50:50 dağıtılmış ağırlık merkezininde önemli katkıları var.

Bu tasarım ve rüzgarı daha fazla arkaya atabilmek için süpürgelik dediğimiz kısım biraz daha fazla dışarıya doğru tasarlanmış. Bu bölüm batarya olduğu bölüm ve muhtemelen yandaki darbelere karşı daha dirençli tasarlanmış. Benim burada dikkatimi çeken ise bu geniş süpürgelik araçtan inerken insanın baldırına denk geliyor ve “baldırını eziyor”.

Bu nedenle araçtan inerken dışa doğru adım atmanızda fayda var…Bu durumu küçük bir eleştiri olarak bir kenara bırakıyorum.

Kapılar!

Kapılar ses yalıtımı oldukça iyi yapılmış ancak kapıyı normal şekilde iterek kapatmak isterseniz bu pek mümkün olmayabilir. Kapılar için biraz baskı yaparak kapatmanız gerekecek. Öyle ittin mi şak diye kapanan bir kapı yapısı beklemeyin.

Aynalar!

Aynaların tasarımı süper, kör noktayı gösteren sensörlere ilave 360 derece etrafı göstermek için eklenmiş kameraları ve aynanın dışında bir çizgi şeklinde yerleştirilmiş LED sinyal şeridi var. Aslında komplike bir sistemin önemli parçaları. Araç tamamen kapandığında aynalar kendinden otomatik kapanıyor.

Şarj Kutusu Arka Solda!

Yukarıdaki resimde de göreceğiniz üzere aracın şarj kutusu özellikle şoför tarafında yer alıyor. Bunun nedeni, MG4’ün imza özelliklerinden birisi olan V2L (Vehicle to Load) yani elektrikli aracın bataryasının bir başka elektrikli cihaz tarafından kullanılmasını sağlayan teknolojinin rahatlıkla ve göz önünde güvenli bir şekilde kullanılmasını sağlamak.

 

Arka Tasarım

Arka tasarım özellikle Luxury paketinde aracın özellikle gece yolculuğunda rahatlıkla tanınmasını sağlayacak cinsten. Tasarımın hıza olan etkilerinden bahsetmeme artık gerek yok sanırım. Burada ikiz bir spoiler arasına yerleştirilmiş bir üçüncü LED spot lambası görüyoruz.

Aracın iki yanından başlayan ve  üzerinde SAIC Vision ürünü olduğunun yazılı olduğu, düz bir çizgi şeklinde iki üç parmak kalınlığında şerit şeklinde LED Stop lambalarını görüyoruz. Bu şeritin tam ortasına ise MG logosu yerleştirilmiş. Bunun boyutu ile ilgili bir sorunum yok.. Gayet şık buldum.

Tasarım için tamponun altında sert plastikten oluşmuş, bir difüzör görüntülü bir bölüm aracına arka tasarımını tamamlıyor.

JANTLAR

Dış tasarımın bir parçası olarak jantlar, lexury paketinde 215/50R17 ölçülerinde alüminyum 17 jantlar kullanılmış. Burada ilginç olan tasarıma ve yakıt tüketimine katkı olsun diye bu alüminyum jantlara aşağıda gördüğün jant kapakları monte edilmiş.

 

İç Tasarım

Dijital Göstergeler

Aracın içinin tasarımı dışı gibi oldukça güzel. Son dönemde giderek akıllanan otomobillerde gördüğümüz üzere iki adet TouchPad yer alıyor.  yani 7 inçlik bir Dijital Sürücü Bilgilendirme Ekranı ve 10.25 inçlik bir dokunmatik ekran var. Kullanıcı dostu tasarım olduğunu ve sık kullanılabilecek klime vb özellikler için de altta klasik düğmeler yerleştirilmiş.

Kendi adıma direksiyon simidinin üzerindeki boşluktan rahatça görünen aracın km’sini gösteren 7 inçlik panelinde biraz daha büyük kullanılmasını beklerdim. Ortadaki ve aracın kişiselleştirilmesini sağlayan 10.25inçlik gösterge ise yeteri kadar büyük. Ancak parmakla dokunmadaki tepkime hızları biraz gecikmeli gibi. Biraz kullanarak alışacağınız bir durumu var.

Vites ve El Fireni

Aracın orta tarafındaki vites seçimi için oldukça büyük ve kullanımı kolay bir yuvarlak düğme konmuş, hemen yanında ise tek kademeli elektronik fren yer alıyor.

Öndeki koltuklar arasına yerleştirilmiş kolcak hem deri hemde plastik maddeden yapılmış. Oldukça fazla depolama alanı sunuyor. Yeri gelmişken aracın içerisinde belirli yerlere yerleştirilmiş tam 28 adet saklama alanı mevcut.

DashBoard

Aracın Dashboard’u yani ön tarafı diyelim, tatlı yumuşak bir malzeme, altında ise BOLD plastik dedikleri parlak plastikten yapılmış ve aracın tüm ön tarafına bir çizgi haline yerleştirilmiş bir tasarım var. Isı pompalı klima sisteminin ön çıkışları buralardan yapılıyor. Aracın ön sol ve sağ direklerinde de bu klimanın hava çıkışları detayı var. Direksiyonun sol alt tarafında far yükseklik ayarı ve yan aynaları ayarlayabileceğiniz düğmeler yer alıyor.

Direksiyon ve Koltuklar

Direksiyon simidi spor arabalarda görmeye alıştığımız beşgen bir yapıda. Deri malzeme kullanılmış, ancak burada koltuklardaki mavi dikiş ipliği kullanılsaymış daha iyi olabilirmiş. Direksiyonun ortasında yukarıda gördüğünüz gibi MG logosu dikkat çekiyor. Sol tarafta Cruise Kontrol düğmeleri yan tarafta ses ve kademeleri değiştirmek için navigasyon düğmeleri yer alıyor. Aracın eğlence sisteminin akıllı telefonlara rahatlıkla bağlanabildiğini yine akıllı telefonlar için kablosuz şarj desteğinin de sağlandığını belirtelim.

Koltuklar spor ve sırt destekli, diğer MG araçlarında görmeye alıştığımız kırmızı dikiş rengi yerine bu sefer mavi renkte görüyoruz. Koltukların Deri ve kumaş malzemeden tasarlandığını da belirtelim. Sportif bir araç hissini uyandırıyor. Bel desteği ise aracın virajlara hızlı girdiğinde şoförün merkez kaç kuvvetinden fazla etkilenmesine engel oluyor.

Koltuklarda baş destekleri arka koltuklarda iki cepli ve akıllı telefonları koyabileceğiniz bir saklama alnı mevcut. Yine arka koltuklarda dikkatimi çeken diz mesafesinin oldukça yeterli olduğunu ancak iki koltuk arasına oturacak yolcunun, koltuğun süngerli yapısından dolayı çokta rahat oturabileceğini sanmıyorum. Yer olarak rahat ama sanki yukarıda oturuyormuş hissi veriyor. Yine arka koltukça orta tarafta açılan bir kolçak yok…

Paspaslarde ise MG logosu dikkat çekiyor.

 

Kapı İçleri

Kapı içlerinde kol dayama yerleri deriden yapılmış,kapı açma kolunda gümüş detay kullanılmışken, kolun yeri bold plastik kullanılmış ancak altta hoparlün olduğu yerden yukarı kadar sert plastik kullanılmış. Kapıların yalıtımı iyi ancak kullandıkça bu plastik parçalar nasıl bir ses üretir kestiremiyorum.

Bagaj

MG4’ün bagajı bir hatchback araca göre oldukça iyi. İki kademeli bir bagajı var ancak yedek istepne yok. Onun işini görsün diye lastik şişirici sprey var. Ayrıca aracın önemli bir parçası olarak V2L kablosu da burada yer alıyor. Bağaja yük yüklemeyi kolaylaştımak için arka çıkıntı çok hafif… koltukları yatırdınız mı kapasitenin dibine vuruyorsunuz.

Kısa Kısa MG4 Test Sürüşü Notlarım!

  • Yeni MG4’ün en önemli özelliklerinden birisini daha araca biner binmez fark ediyorsunuz. Anahtarsız otomobilleri start stop düğmesinden çalıştırmaya alışmıştık ama burada bir kademe daha yol kat edilmiş. Çünkü Anahtar yuvası yok veya Start/Stop düğmesi yok.

“Peki MG4 Nasıl Çalıştırılır?

Araca bindiniz anahtarı ortaya koydunuz veya cebinizde fark etmez. Arac park konumundayken “Fren’e bir kere bastığınızda” MG4 Ready – Harekete hazır hale kendisi geliyor. Vitesi  Drive – D konumuna alın ve hareket etmeye başlayın.”

 

  • Aracın görüş alanı oldukça iyi, ön taraftaki dikiz aynası otomatik gece modlu ve oldukça geniş bir görüş alanına sahip.
  • Güvenlik tarafında aktif şerit kontrol sistemi olduğunu daha ilk yol çizgilerinden fark ediyorsunuz, çizgiden çıktığınızda hemen sizi düzeltmeye çalışıyor. Bu özelliğin güvenlik için yapıldığını biliyorum fakat direksiyonda bu yönde sürekli bir titreşim hissi ile irkilmek benim pek hoşuma gitmiyor. Aracın bu özelliğinin de kişiselleştirme kapsamında devre dışı bırakılabileceğini düşünüyorum. (tabi biz bunu tavsiye etmiyoruz.)
  • Direksiyon üzerindeki tuşlar ve hız sabitleyiciyi kullanmak veya ona alışmak oldukça kolay.
  • Direksiyon simidinin deri kapamasını oldukça güzel ve bu beşgen simidi kullanmak benim hoşuma gitti.
  • Elektrikli araçların doğası gereği çabuk hızlanma hissini seviyorsunuz. Bir kaç saniye içerisinde 100 km’ye çıkmak gerçekten güzel. Bu yüzden elektrikli araçlarla otomobil sollamak çok ama çok kolay…
  • iPhone eşleştirmesini çok kolayca Bluetooth üzerinden kolayca yaptım. Müzik kalitesi mükemmel diyemem. Yeterli demek daha doğru.
  • TouchPad’in dokunmalara karşı duyarlılığı konusunda ise alışmak lazım, bazı ses seviyesi ayarlamalarında güçlü dokunmak lazım.
  • Aracınızın sürüş modlarından tutunda, fren sistemine kadar bir çok özelliğini kişiselleştirebiliyorsunuz ancak sürücü özelinde bir Profil sistemi yok.  Kullanıcıya özel ayarların kayıt edildiği bir sistem olsa güzel olurdu.
  • Öndeki aracın ani durmaları karşısında çarpışma önleyici sistem devreye giriyor. Deneyerek tecrübe etmiş oldum 🙂 öndeki M6-G4 kırmızı da durunca az kalsın vuruyordum. Ancak bu güvenlik sistemi devreye girdi. Öndeki kamera işini iyi yaptı.
  • Yeni MG4 arkadan çekişli bir elektrikli otomobil. Bunun bir sonucu olarak özellikle kavisli bir yolda iken aniden hızlandığınızda arka tarafın hafif savurmasına hazırlıklı olun, test aşamasında bu iki durum başıma geldi, direksiyonda kontra yaparak düzeltmek zorunda kaldım… Aşırı güç ve arkadan çekişin olağan sonucu bu…Belki bu noktada bu duruma daha fazla destekleyici güvenlik özellikleri sonradan eklenir.
  • Kolçak, sürüş aşasında her zamanki gibi büyük rahatlık.
  • Fren kullanımı için biraz alışmanız gerekebilir, zira MG4’ün geri kazanım ayarlarından dolayı ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde Rejenerasyon özelliği devreye giriyor ve araç yavaşlamaya ve bataryanızı şarj etmeye başlıyor.
  • Yüzde 73 Batarya seviyesi ile 226 Km menzil gösteriyor.
  • Yol Sesi tarafında bir sorun görmedim. Ancak yukarıda dediğim gibi özellikle kapılardaki plastik aksamlar belli bir kilometreden sonra nasıl bir ses çıkarır bilemiyorum.
  • Aracın sağ ve sol ön direklerinde Klima için çıkış noktaları – ızgaraları yerleştirilmiş, güzel bir detay…
  • Araç içi aydınlatmada arka taraf karanlık kalıyor. Orada bir aydınlatma ışığı konmamış. Ön tarafta ise var.
  • Aracı kullanırken, kullanım sizi kesinlikle yormuyor. Uzun yolda çok rahat edersiniz.

 

Peki Yeni MG4 Elektrikli Satın Alınır mı?

Özellikle elektrikli otomobillerin geldiği bu noktayı beş yıl önce söyleselerdi yok canım diyebilirdik. Dünya şu anda bu teknolojiye oldukça yatırım yapıyor. Ülkemizde de TOGG ile birlikte, kafalardaki şarj istasyonu sorununa tahminimizden çok daha erken bir çözüm bulacağız gibi görünüyor.

Lisanslı şarj istasyonu markaları neredeyse 127’nin üzerinde olduğunu ve giderek artığını düşünürsek bu mümkün.

 

 

Bunu neden belirtiyorum, şu anda elektrikli otomobil tercih etmek isteyenlerin kafasındaki en önemli sorun şarj. Bu sorunu es geçersek, elektrikli otomobil bir çok açıdan avantajlı…Şimdi onların detayına girmiyorum.

MG4 Satış Fiyatı Belli Oldu!

  • Yeni MG4 Comfort 969 bin TL
  • Yeni MG4 Luxury 1 milyon 269 bin TL

Fiyatın 1 Milyon TL üzerinde olmasının üzerindeki vergi yükünün TOGG’u cazip kılmak adına daha fazlalaştırılmasının da etkisi var. Bu nedenle fiyatının bence biraz daha düşürülmesi durumunda C sınıf elektrikli otomobiller arasında çok güçlü şansı var.

 

Fiyat sıkalası beni düşündürüyor. Zira bu fiyatlara TOGG gibi elektrikli bir SUV almak bir çok kullanıcıya daha cazip gelebilir.

MG4’e bence 20 ile 35 yaş arasındaki hızı seven kullanıcıların daha fazla ilgi gösterebileceğini düşünüyorum. Hatchback ve spor yapısına birde elektriklinin getirdiği performans bileşeni onu oldukça çazip kılıyor.

Özetle,

Araç yokluğunda hemen teslim olmak şartıyla yeni MG4 bu fiyatlardan sahip olmak mantıklı gelebilir. Ancak ben fiyat sıkalasının biraz daha düşürülmesini gerektiğini düşünüyorum.