Sosyal Medya

Otomobil

Volkwagen ID.Buzz EV, Hippi Minibüsü Yeniden Doğdu!

VW'nin en yeni elektrikli aracı, beş kişilik oturma koltuğu veya yaklaşık 4 metreküp kargo taşıyacak şekilde tasarlandı.

Volkswagen resmen kimliğini açıkladı, ID.BUZZ EV!

VW’nin en yeni elektrikli aracı, beş kişilik oturma koltuğu veya yaklaşık 4 metreküp kargo taşıyacak şekilde tasarlandı.

Mikrobüs geri döndü!

İlk Volkswagen Type 2’nin montaj hattından çıkıp 1960’ların karşı kültürünün simgesi olarak Amerikan yıllıklarına girmesinden yaklaşık 75 yıl sonra, VW sembolik aracını bu sefer tam bir EV olarak yeniden piyasaya sürüyor.

VW yöneticileri, bu yıldan itibaren hem insan taşıma aracı hem de kargo kamyoneti (ID.Buzz Cargo olarak adlandırılıyor) olarak sunulacak olan ID.Buzz’ı tanıtmak için SXSW 2022’nin başlamasından önce canlı yayına çıktı.

ID.Buzz ilk olarak Avrupa’da satışa sunulacak, ancak bu yılın muhtemelen sonlarına doğru. Kısa dingil mesafesi ve ticari sınıf varyantlar da dahil olmak üzere Amerikan pazarındaki kuzenlerinin sahip olmadığı bir dizi seçenekler olacak.

Bu seçenekler arasında, 2025’te Hamburg’da Ortak Sürüş Modeli pilot programına başlayacak olan Seviye 4 kendi kendine sürüş versiyonu bile var. VW America CEO’su Scott Keogh, yayın sırasında 2024’te Amerikan showroomlarına ulaşması planlandığını söyledi.

Volkswagen, Çarşamba günü bu yayında yalnızca Avrupa modelini gösterebildi, ancak Keogh, ABD versiyonunun “Amerikan pazarı için daha stilize” olacağını, ve bir California kampçı sürümüyle dalga ederken “beklemeye değeceğinden şüpheniz olmadığını” belirtti.

Zira, ABD versiyonu biraz daha uzun bir dingil mesafesine sahip olacak ve Avrupa versiyonunun aksine iki değil üç sıra koltuk sunacak.

Nispeten daha kısa dingil mesafesi ile Avrupa modelinin dönüş yarıçapı, Ioniq 5 veya VW Golf ile aynı düzeyde, 11 metreden az olacak.

ID.Buzz, VW’nin modüler elektrikli tahrik matrisinin (Almanca söylerseniz MEB) üzerine inşa edilmiş ve aslında bugüne kadar platform için geliştirilen en büyük model olacak. MEB, Ford’un 2023’te Avrupa pazarındaki araçlarından biri için kullanmayı planladığı üssün aynısı.

“ID.buzz, 150 kw arka motora güç sağlayan 170 kw şarj kapasitesine sahip 77 kwh pil takımı (aynı zamanda MEB tabanlı olan ID.4’teki 82 kwh’lik paketten biraz daha küçük) ile donatılmış olarak gelecek. En azından Avrupa modelinde, V2H (araçtan eve) enerji transferlerini sağlayan çift yönlü şarj etme yeteneğine sahip olacak.”

https://youtu.be/9rxcZMZ3bIo

Yolcu modeli 1.21 metreküp (39,5 fit küp) kargo alanına sahip beş koltuklu olacak, Kargo ise arka koltukları ön sıranın arkasında bir bölme ile değiştirerek 3,9 metreküp (137,7 fit küp) alan sunacak.

VW tasarımcıları iç tasarım için Microbus’ın estetiğinden ilham aldı.

T1 nesli araçtan stil öğelerini alıp, koltuk minderleri, gösterge panelleri ve kapı döşemesini, alıcıların yedi renk arasından seçeceği aracın dış boya rengiyle uyumlu hale getirdiler. (Düz renk seçenekleri ve dört iki tonlu şema (başka bir renk beyaz))

Avrupa versiyonu, Aktif Şerit Değiştirme Yardımı ve Park Yardımı Plus’ın yanı sıra ID.Buzz’ın yol tehlike bilgilerini hem etrafındaki etkin araçlarla hem de çevredeki trafik altyapısıyla paylaşabileceği anlamına gelen V2X veri paylaşımı dahil olmak üzere bir dizi etkileyici otonom sürüş özelliğine de sahip olacak. OTA güncellemeleri Buzz’da da standart…

 

Cargo versiyonu, değişik koltuk seçimin yanı sıra ikiz açılır arka kapılara ve çift sürgülü yan kapılara karşı bir bagaj kapağı da dahil olmak üzere bir dizi özelleştirilebilir özellik sunacak. Ayrıca VW, Buzz için her tür servis sağlayıcının aracı kendi özel ihtiyaçlarına göre özelleştirmesine izin verecek bir dizi dönüştürme seçeneği sunacak. Toplam taşıma kapasitesi ise 600 kg..

VW, canlı yayınlanan sunum sırasında ID.Buzz’ın üretiminden kaynaklanan çevresel etkileri azaltmak için yaptığı kapsamlı çalışmalara da dikkat çekti. İç döşeme tamamen hayvanlardan arındırılmış – direksiyon simidi poliüretandan yapılmış olabilir, ancak VW yöneticileri deri ile aynı görünüme ve hisse sahip olduğunu söylüyor.

Koltuk kılıfları, yer döşemeleri ve tavan döşemesi benzer şekilde deniz plastiği ve eski su şişeleri gibi geri dönüştürülmüş ürünlerden oluşuyor. Şirkete göre, bu malzemeleri kullanmak benzer ürünlerden yüzde 32 daha az karbon yayıyor.

Genel olarak VW, Avrupa’daki karbon emisyonlarını 2030 yılına kadar yüzde 40 oranında azaltmayı ve 2050 yılına kadar Sıfıra Giden Yol planının bir parçası olarak iklim nötrlüğüne ulaşmayı umuyor.