Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

KARACA’nın Değiştirmek Yerine Ücret İadesi Yapması Tüketiciyi Mağdur Ediyor?

Karaca'nın garanti sistemi, sanırım tamamen ücret iadesi formülüne dayanıyor, sorun şu ki sorunlu bir ürünü servise gönderdiğinizde; ürünün yenisini vermek yerine, fatura fiyatı üzerinden (elbette aylar öncesindeki fiyattan) ücret iadesi yapıyor.

KARACA’nın Değiştirmek Yerine Ücret İadesi Yapması Tüketiciyi Mağdur Ediyor?

KARACA’nın Garantisi Ne Kadar Güvenilir? Eski Fiyattan Ücret İadesi Yapması Tüketici Açısından Doğru Çözüm mü?

Karaca’nın garanti sistemi, sanırım tamamen ücret iadesi formülüne dayanıyor, sorun şu ki sorunlu bir ürünü servise gönderdiğinizde; ürünün yenisini vermek yerine, fatura fiyatı üzerinden (elbette aylar öncesindeki fiyattan) ücret iadesi yapıyor.

Peki bu görünüşte güzel olan sistem tüketici dostu bir çözüm mü? Gelin birlikte bakalım…İşte başıma gelenler…

Takipçilerim bilirler, başıma gelen örnek olabilecek olduğuna inandığım ve markaların sistemlerindeki sıkıntıların ve uygulamaların; tüketicilere ne gibi sorunlar yarattığını paylaşmayı seviyorum.

Çeşitli ev aletleri, ev gereçleri konusunda köklü markalardan KARACA – karaca.com.tr ile ilgili yaşadığım garanti sorunu da bunlardan birisi.

Hemen belirteyim, KARACA markasını seviyorum, çok fazla ürününü kullandım bugüne kadar; ayrıca garantilik bir işimde daha önce olmamıştı açıkçası…

İlk garanti deneyimimde aslında beni üzdüler, Ben sıkıntı yaşıyorum aman siz bunları bilerek Garanti Hizmeti kullanırken bu yaşadıklarımı dikkate alın.

 

KARACA Garantisi Ne İşe Yarar..Sorun NE?

Garanti dediğin zaman ilk akla ne gelir? Aldığın bir ürün kullanılmaz hale gelmişse, ürünün sahibi marka olarak; ya ilgili ürünü tamir süretiyle tekrar kullanılabilir hale getirirsin, yada hijyen kuralları gereği yenisini verirsin değil mi? O da olmadı ürünün yenisi yoktur, üretimden kalkmıştır , işte  o zaman dersin ki ücret iadesi yapalım… bununda gerekçesini bir güzel açıklarsın bunu anlarım.

Geçen sene 01.11.2022 Tarihinde aldığım (neredeyse bir yıl önce)  “KARACA BİOGRANİT STEEL PLUS ÇEYİZ SETİ SİYAH” ürünün tenceresinde “taban yanması” dedikleri bir sorun yüzünden garanti’ye gönderip,  garanti kapsamında değiştirmek istedim. Sette sorunlu tek parça da buydu aslında.

Marmara Forum’daki Karaca Mağazası’ndaki arkadaşlar, ürünün set halinde gönderilmesi gerektiğini söyleyince, bizde yazlıktaki kullanmadığımız bir parçasını bile bir vesileyle gidip aldıktan sonra SET halinde gönderilmesini sağladık. Bu konuda yani ürünün garantiye gönderilmesini kolaylaştırmak adına mağazadaki arkadaşlar ellerinden geleni yaptılar. Onlara teşekkür ediyorum..

İlgili Garanti kapsamında inceleme formunda talebim olarak açık bir şekilde;  “ÜRÜNÜN Değişimini Talep Ettiğimi Söyledim”. Bununla ilgili formda mevcut.

En azından sıkıntılı olan Tencere’nin yenilenmesi benim için aslında bu da kafiydi. Dediğim gibi ilgili form elimde buraya onun resmin koymuyorum.

Aradan çok geçmedi, 1 kaç gün sonra KARACA ürünün ücretini kredi kartına iade edileceğini söyleyen bir mesaj attı.

  • Görünürde ne kadar hızlı hizmet değil mi?
  • Ürün almışsın sıkıntılı çıkmış hemen ücret iadesi yaptılar…

Ama aslında durum tüketici açısından hiçte öyle değil maalesef. Aynı 1000 TL’lik ürün seti için sitesinde yaklaşık 2400 TL isteniyorsa, orada bir sıkıntı var demek…

Öncelikle, ben açık ve seçik ürünün değişimini istedim. Ücret iadesi istemedim. Bu konuda bana ne istediğime dair bir şey sormalarını zaten beklemiyorum, zira talep formunda açıkça yazmışım “ÜRÜN DEĞİŞİMİ” talep ediyorum diye…

Elbette bir çözüm bulabilir miyim? diye düşünerek KARACA Kurumsal’a email attım. O da yetmedi, iletişim adreslerinden konuyu ve talebimi anlatan email attım. İlgili tüm taleplerime aşağıdaki gibi karşılık verildi.

Bu arada KARACA’nın telefonla müşteri hizmetlerinde her şey seçimlik menülerden oluştuğu için meramımızı anlatacak bir kişi bulabildiğimi de söyleyemem.

“Sevgili Soykan,
51477596 numaralı sipariş için 1.000,00 TL iade işlemi 319819265162 referans numarası ile yapılmıştır. Bankanıza bağlı olarak iadenin ekstreye yansıması 3-10 iş günüdür.
Saygı ve Sevgilerimizle,
Karaca Müşteri Deneyim Merkezi 
“Paylaşacağımız Çok Şey Var”

Sonuç;

Kanaatim odur ki, KARACA gibi köklü bir firma da olsanız, garanti politikalarınız özünde iyi görünse de benim yukarıda özetlemeye çalıştığım şekilde, TÜKETİCİYİ MAĞDUR eden uygulaması ve tarafları bulunabiliyor.
Sorun şu ki ya marka bu durumu bilmiyor, yada görmezden geliyor. Birilerinin markaya nasıl bir mağduriyet yarattığını söylemesi gerekiyor. Bunu müşteri hizmetlerine ulaşıpta ben yapamadım maalesef, muhtemelen benim gibi bir çok tüketici de var. Bundan eminim… Bu uygulama bana özel bir uygulama olmasa gerek…
Dilerim bu yazı, KARACA’nın benzer garanti politikalarından mağdur olmuş tüketicilerin sesini markaya duyurmaya vesile olur.
“Sayın KARACA yetkilileri, GARANTİ Politikanızın müşteriyi mağdur eden tarafları var bunu görün… Ücret İadesi gerçekten sorunu tam çözmüyor. Ürünün yenisini almak, günümüz enfilasyonist ortamında takdir edersiniz ki, tüketicinin cebinden daha fazla para gitmesi demek. Bu garanti sistemini yada davranış şeklini kesinlikle gözden geçirmenizi arz/rica ediyorum.”
Bir tüketici olarak elbette konuyu, TÜKETİCİ mahkemesine taşıyabilirsiniz, muhtemelen bende öyle yapacağım.
Süreç ile ilgili sizi bilgilendireceğim… Ama önce Ücretin hesabıma iade olmasını beklemem doğru olacaktır sanırım.
Elbette Karaca Müşteri Hizmetleri sesimizi duyar ve mağduriyetimin Tüketici Mahkemesine gitmeden çözülmesini arzu ederim. Her tüketicinin bu hakkının olduğunu hatırlatmak isterim..
Saygılarımla,

GÜNCELLEME: 20 Temmuz 2023 saat 10:50 ( Sorunumuz Giderildi!)

KARACA Genel Müdürlük Sorunu Giderdi ve Konu İle ilgili Bilgilendirme Yaptı!

 

Arkadaşlar, KARACA Genel Müdürlük tarafından bu konu ile ilgili olarak arandım.

Karaca Garanti süreçleri ile ilgili yaşadığım sorun hakkında detaylı bilgilendirme yapıldı. Bu açıklamaya göre konu özelinde aslında bilgilendirme tarafında bir aksaklık olduğunu, bu gibi tüketicinin mağdur hissettiği durumlarda; müşterilerimizin bize yeniden ulaşırlarsa gerekli destekleri verdikleri söylediler.

Bunu kanıtlarcasına benim özelimde, benim ürünümün birebir aynısı olmadığı için farklı renkte olan ve kısıtlı stoklarından alışveriş yapmam için bana özel bir link gönderdiler.

Ürünün fiyatı 1.199 TL olarak siteye yansıdı ve aradaki 199 TL’lik fark için bana KARACA indirim kodu tanımladılar.

 

Karaca bence kendisine yakışacak ve olması gerektiği gibi hızlı bir şekilde sorunu giderdi.

Kendilerine teşekkür ediyorum.

Sizlere de tavsiyem, markalara olabildiğince yaşadığınız sıkıntıları aktarmaya çalışmanız.

Bir çok durumda özellikle garanti süreçlerinin tüketici üzerindeki etkilerini tam olarak göremeyebiliyorlar.

Yani süreçlerin tüketici üzerindeki etkileri bazen markaların düşündüğü gibi olmuyor.

Bu paylaştığım durumda elbette fiyatlardaki hızlı artışların para iadesi çözümünü, garanti çözümü olarak cazip bir çözüm olmaktan çıkarmış olduğu gerçeği yatsınamaz.

Dolayısı ile tüketicinin her ne olursa olsun, daha detaylı bilgilendirilmesi önem arz ediyor.

Muadil bir ürünle çözüm için teşekkürlerimi yeniden ifade ediyorum.

Saygılarımla,