Sosyal Medya

Oyun Dünyası

NetEase ve SocialPeta, mobil oyunlar için reklam kreatifleri alanında stratejik bir işbirliğine başladı

Mobil oyun kampanya strajelerinin belirlenmesinde CPA, CPI, CPM verileri elbette herkes tarafından son derece önem taşımakta. Pazarlama stratejilerinin belirlenmesine yardımcı olmak için SocialPeta gibi profesyonel veri araçlarının kullanımı, oyun endüstrisinde giderek daha fazla kabul görmekte ve ayrıca NetEase Games gibi sektörün önde gelen şirketlerini işbirliği yapmaya çekmekte.

NetEase ve SocialPeta, mobil oyunlar için reklam kreatifleri alanında stratejik bir işbirliğine başladı

Her geçen gün oyun endüstrisi daha rekabetçi hale gelmekte. Şirketlerin iç politikalarını katılaştırması, Apple’ın sıkı gizlilik güvenlik koruması ve olgunlaşan oyuncu eğilimleri, oyun şirketleri üzerinde sürekli baskı oluşturmakta. Bu sebeplerden dolayı, büyük oyun şirketleri de dahil olmak üzere tüm oyun endüstrisi güncellemelerini ve kampanyalarını her düzeyde derinlemesine optimize etme gerekliliği duyuyor.

Mobil oyun kampanya strajelerinin belirlenmesinde CPA, CPI, CPM verileri elbette herkes tarafından son derece önem taşımakta. Pazarlama stratejilerinin belirlenmesine yardımcı olmak için SocialPeta gibi profesyonel veri araçlarının kullanımı, oyun endüstrisinde giderek daha fazla kabul görmekte ve ayrıca NetEase Games gibi sektörün önde gelen şirketlerini işbirliği yapmaya çekmekte.

Karmaşayı önlemek için reklam kreatiflerinin optimizasyonu

Oyun reklamları pazarına bakıldığında, sektörde önde gelen şirketlerin hepsinin reklam kreatifleri üretmede iyi olduğunu görebilirsiniz. Bu noktada oyunculara neler gösterileceğinin formatı ve yapısı son derece önem taşımaktadır. Bu aynı zamanda şirketler için en büyük zorluklardan biridir.

Pazar eğilimleri hakkında bir fikir edinmek için profesyonel reklam analiz araçlarının yardımıyla reklam kreatiflerinin analizi, oyun ürünlerini tanıtmak ve kullanmak için etkili bir araçtır.

SocialPeta reklam kreatifleri analizi işlevi, diğer tüm özelliklerinin yanı sıra farklı biçimlerde reklam öğelerinin temel analizi için seçenekler içerir. Kullanıcılar ilgilendikleri verileri bulabilmek için aramaya göre özelleştirilebilen filtreleri kullanarak reklam kreatifleri için en popüler fikirleri, rakipleri konumlandırma stratejileri, diğer mecralardaki satın alma etkileşimleri gibi konularda arama yapabilirler.

Öte yandan, oyun üreticileri geliştirme bütçelerinden daha fazla ürün tanıtımına yatırım yapıyor ve “geliştirmeden çok reklama harcama” olgusu sektörde daha yaygın hale geliyor. Bu yıl NetEase Games, maliyetleri kontrol etmeye ve promosyon stratejilerini optimize etmeye yardımcı olmak için SocialPeta’nın “Maliyet Analizi (Cost Intelligence)” işlevini satın almaya karar verdi. Bu sayede de NetEase ve SocialPeta, mobil oyunlar için kreatifler alanında stratejik bir işbirliği başlatmış oldu. 

Reklam maliyetlerinin analizi, SocialPeta’ya 2020’deki güncellemesinden sonra eklenen özelliklerden biridir ve birçok kurumsal müşteri, reklam endüstrisindeki CTR, CPC, CPM gibi temel maliyet göstergelerini görüntüleme kolaylığını elde etmişti. Buna bağlı olarak da, NetEase Games veri analizinde SocialPeta’nın hizmetlerine güvenmeye devam etmeye karar verdi.

Verilerinizin değerini artırmak için ürün özelliklerini güncelleme

Şirketlerin pazarın dinamiklerini anlamalarına, en son reklam fikirlerini öğrenmelerine ve rakipler hakkında veri almalarına olanak tanıyan güçlü bir veritabanı olarak SocialPeta, geniş güvenlik özelliği ve tanınırlığa sahiptir. Daha çok sayıda şirketin pazarlama verimliliğini artırmasına çözüm getirebilmek adına, ürünlerin özellikleri ve veritabanı kapsam alanı arttırılmaktadır.

2020’den bu yana SocialPeta platformunda üç büyük güncelleme yaşandı. Şirketlerin piyasa verilerini daha detaylı görüntülemesine olanak tanıyan “Maliyet Analizi” ve “Kitle Analizi” olmak üzere iki işlevsel bölüm eklendi. Farklı şirketlerin farklı ihtiyaçlarını karşılamak için ileri seviye filtrelendirme özelliği geldi.

Şu anda bütün sürümler, kurumsal ihtiyaçlara odaklanmayı ve özelliklerin kullanımını kolaylaştırmak için global versiyon, Çin versiyon ve e-ticaret versiyon olmak üzere üç ana kategoriye ayrılmıştır.

Kuşkusuz her şeyin verilerle kontrol edilebildiği bir dünyada, bu veriler arasında en önemli olanlar ile ilerleme olanağı, şirketlerin temel ihtiyaçlarından biri haline gelecektir.

Neyse ki, NetEase Games gibi bu yaklaşımı fark eden daha birçok şirket bulunmakta. En alakalı ve faydalı veriye erişim sağlayan bir platform olarak SocialPeta, ilgilenen tüm şirketlere yardımcı olmak için yetkinliğini artırmaya devam edecektir.