Sosyal Medya

Otomobil

Yeni Porsche 911 Dakar’ın Orijinal Ekipmanı: Pirelli Scorpion All Terrain Plus!

Porsche, Pirelli’nin en zorlu koşullar için tasarladığı Scorpion All Terrain Plus arazi lastiğini, 911 modeli için ilk kez orijinal ekipman olarak belirledi.

Yeni Porsche 911 Dakar’ın Orijinal Ekipmanı: Pirelli Scorpion All Terrain Plus!

PORSCHE 911 İÇİN GELİŞTİRİLEN İLK OFF-ROAD LASTİĞİ…

Coupé modelin en yeni versiyonu için P Zero asfalt ve P Zero Winter kış lastikleri de sunuluyor

Porsche, Pirelli’nin en zorlu koşullar için tasarladığı Scorpion All Terrain Plus arazi lastiğini, 911 modeli için ilk kez orijinal ekipman olarak belirledi. Arazi kabiliyetlerini maksimuma çıkaracak şekilde dizayn edilen yeni Porsche 911 Dakar, klasik coupé modelinin arazi koşulları için yeniden yorumlandığı bir model olarak öne çıkıyor. Orijinal ekipmanı Pirelli lastikleri olan yeni Porsche için ayrıca asfaltta kullanım amaçlı P Zero yaz lastikleri ile daha soğuk aylarda optimum yol tutuşu sağlayan P Zero Winter kış lastikleri de sunuluyor.

En zorlu arazi koşullarında dayanıklılık ve destek sağlamak için özel olarak tasarlanan Scorpion ailesinin üyesi olan Pirelli Scorpion All Terrain Plus, Porsche 911 Dakar’a hem bir arazi aracının çok yönlülüğünü hem de bu sportif otomobil ikonunun temsil ettiği yüksek performansı kazandıracak şekilde adapte edildi. Bu hedeflere ulaşmak amacıyla ağırlıklı olarak Pirelli’nin, dünyanın en hızlı otomobillerine yönelik ultra yüksek performanslı lastikler alanındaki deneyiminden yararlanılan benzersiz bir geliştirme programı yürütüldü.

Yeni Porsche 911 Dakar

Pirelli araştırma ve geliştirme departmanı, bu otomobilin toprak zeminde ve asfaltta gösterdiği performansa yanıt verebilecek nitelikte yeni bir hamur ailesini bu üründe ilk kez kullandı. Ayrıca, özellikle arka lastikler olmak üzere lastik konstrüksiyonları da güçlendirildi ve yolla temas alanını artırmak için optimize edildi. Porsche 911 Dakar’ın yeni lastiği kuru zeminde geleneksel Scorpion All Terrain Plus lastikle aynı derecede rekabetçi performans sunan bir sırt desenine sahip ve bu sayede çöllerde olduğu kadar pistlerde de etkinliğini ortaya koyuyor. Bunların tümü günlük kullanımda bir lastikten beklenen denge, güvenlik ve konfor gibi temel özelliklerden ödün vermeden başarılıyor. Pirelli, lastiğin dış mekan test programı kapsamında Avrupa’nın en önemli test alanlarında ve farklı koşullara sahip değişik pistlerde 911 Dakar’ı kullanarak kapsamlı testler yürüttü.

Pirelli ve Porsche uzun yıllardır yakın iş birliği içinde çalışıyor. Porsche 911, 1982’de bu iş birliği kapsamında özel işaretli (‘N’ ile simgelenen) bir Pirelli lastiği ile donatılan ilk modeldi. Dolayısıyla, Pirelli’nin ‘mükemmel uyum’ stratejisi Porsche ile doğmuş oldu. Bu strateji, dünyanın önde gelen prestij otomobil üreticileriyle birlikte lastikler geliştirilmesini ve en yüksek performanslı otomobiller için ‘terzi işi’ olarak lastik üretilmesini kapsıyor.