Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Octet Türkiye, 2021 Ocak ayına göre yüzde 350 oranında büyüdü

Octet Türkiye Genel Müdürü Derya Ekemen Fidan, geçen yıl Ocak ayına göre bu yıl Ocak ayında Octet’in ürünlerini kullanmaya başlayan kurumsal yeni firma sayısında yüzde 467, KOBİ segmentindeki müşteri gelir ve cirolarında ise yüzde 350’den fazla artış olduğunu belirtti.

Octet Türkiye, 2021 Ocak ayına göre yüzde 350 oranında büyüdü

Gün geçtikçe işlerini dijitale taşıyan işletmelerin dijital ödeme ve tahsilat yöntemlerine olan talebi de arttı. Octet Türkiye Genel Müdürü Derya Ekemen Fidan, geçen yıl Ocak ayına göre bu yıl Ocak ayında Octet’in ürünlerini kullanmaya başlayan kurumsal yeni firma sayısında yüzde 467, KOBİ segmentindeki müşteri gelir ve cirolarında ise yüzde 350’den fazla artış olduğunu belirtti.

2022’de açık bankacılık ve KOBİ’lerin artan ihtiyaçlarının öne çıkan konular arasında olacağını belirten Octet Türkiye Genel Müdürü Derya Ekemen Fidan, “Octet sadece iş yapma maliyetini düşürmekle kalmıyor, aynı zamanda KOBİ’lerin cirolarını artırmasına da yardımcı oluyor. Bu durum Octet’e olan talebi de artırıyor; 2021 Ocak ayına göre 2022 Ocak ayında Octet’in ürünlerini kullanmaya başlayan kurumsal yeni firma sayısında yüzde 467, KOBİ segmentindeki müşteri gelir ve ciromuzda ise yüzde 350’den fazla artış sağladık.” dedi.

Pandemi sürecinin hem fintechlerin müşteri sayıları ile işlem hacimlerini büyüttüğünü, hem de bankacılık ve finans şirketlerini işbirliklerine yönlendirdiğini vurgulayan Ekemen Fidan, “KPMG Türkiye’nin fintech sektörü raporuna göre; dijital ödeme hacminin 2023 sonunda 6,7 trilyon dolara ulaşması bekleniyor.” dedi.

2022’nin KOBİ’lere çok daha fazla odaklanacakları bir yıl olacağının da altını çizen Ekemen Fidan,

“Gün geçtikçe dijitalleşen KOBİ, işlerini büyütmek için mali durumuna çok dikkat etmek zorunda. Aynı zamanda şirketlerin uygun finansmanla hareket etmesi ileride oluşabilecek özellikle likidite sorunlarının en aza inmesini sağlıyor. Ekonomik dalgalanmalara uygun yanıt verme yeteneği, bir işletmenin ekonomik durumdan en iyi şekilde yararlanmasını sağlar. Octet tam da bu noktada KOBİ’ler için esnek hareket etmelerini sağlayan çözümleri sunuyor ve geliştirdiği dijital çözümler ile likidite açısından destek olurken başarıya ulaşmanın önündeki en büyük engellerden biri olarak kabul edilen zaman ve maliyet tasarrufu da sağlıyor. Ticaretini Octet üzerinden yapan KOBİ satıcı ise parasını ertesi gün alıp hemen likiditeye kavuşuyor, alıcı ise alış maliyetini sabitleyerek kendisini uygun koşullarla taksitlendirebiliyor. Bu şekilde KOBİ fiyat ve vade belirsizliklerini ortadan kaldırarak kendisini güvenceye alıp likit kalabiliyor.” şeklinde görüşlerini dile getirdi.

 

Ekemen Fidan,

“KOBİ’ler her ekonominin can damarı ancak, uygun koşullarda finansmana erişimleri mümkün olmuyor. Ekonomik güçlüklerin yaşandığı ortamlar, likit olan KOBİ’lere yeni fırsatlar doğurabiliyor. Octet, çağdaş, güvenli ve kolay dijital çözümleri sayesinde KOBİ’lere akıllarında “paramı alabilir miyim?” sorusu olmadan ticaretlerini gerçekleştirme, tahsilatlarını hızlı, kolay ve güvenli bir ortamda yapma ve büyüme olanağı sunuyor.” dedi. 2022 hedefleri arasında ayda 100 yeni KOBİ’yi Octet müşterisi yapmak olduğunu da sözlerine ekleyen Ekemen Fidan, “Ocak ayında bu hedefimize ulaşmak için iyi bir başlangıç yaptık.” dedi.