Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Panasonic, “Yeni Normal” için yeni kurumsal çözümlerini tanıttı

Panasonic yeni normal kurumsal çözümler...Panasonic, “Yeni Normal” için yeni kurumsal çözümlerini tanıttı. Pandemi sürecinde kurumsal çözüm..

Panasonic, “Yeni Normal” için yeni kurumsal çözümlerini tanıttı

Panasonic, tüm dünyanın yaşadığı değişim karşısında farklı sektörleri destekleyebilmek için yeni çözümlerini tanıttı. Şirket ayrıca “IP Open Access Decleration Against COVID-19” gibi inisiyatiflere katıldığını da duyurdu. Panasonic, dahil olduğu yeni inisiyatif kapsamında COVID-19 salgınını durdurmak amacıyla yapılacak tüm çalışmalardan asla kar elde etmeyeceğini ve fikri mülkiyet hakkını uygulamayacağını taahhüt ediyor.

Panasonic’in Cardiff’teki İngiltere tesisi, hastanedeki hastalara yardımcı olmak için üretim hatlarını prototip nefes cihazını üretecek şekilde kullanıyor. Aynı zamanda 3D yazıcılarla da Kişisel Koruma Ekipmanları (PPE) üretiyor. Her türde cihazı da bağışlayan Panasonic, evden çalışanları desteklemek için PC ve yazılım telefonu gibi cihazlarla uyumlu yönetim yazılımını ücretsiz sunuyor.

Şirketlerin sürdürülebilir bir başarı elde etmelerine yardımcı olmak çok önemli. Panasonic’in sunduğu bu yardımlar da yeni normal ve her şirketin ihtiyaçlarını karşılamak için doğru çözümlerin kullanılmasını sağlamak amacıyla gerçekleştiriliyor. Her şirketin farklı ihtiyaç ve gereklilikleri, tıpkı kendileri gibi çok katmanlı. Ancak hepsinin merkezinde farklı imkan ve farklı çözümlerle adım adım, sektör sektör yardımcı olma inancı ve arzusu yer alıyor.

Perakende:

Pandemi öncesinde perakende sektörü, mağaza içinde yenilik yapmaya odaklanıyordu. Artık müşterileri mağazalara geri getirmek ve devletlerin COVID-19 sağlık ve güvenlik kriterleriyle uyumluluk sağlamak için risksiz ve güvenli ortamlar yaratmaya öncelik veriliyor. İş ortakları ve müşterileriyle birlikte Panasonic, perakendede “yeni normal” ile uyumlu çözümler geliştirmek için çok çalışıyor. Bu çözümler, müşterilerin ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini desteklerken, mağaza operasyonlarını ve müşteri deneyimini iyileştirecek şekilde tasarlandı. Sunduğu imkanlar arasında otonom giriş yönetimiyle mağazaya girerken, mağazanın içindeyken ve mağazadan çıkarken müşteri akışını iyileştiren çözümler; sosyal mesafenin korunmasını sağlayan ve fazla kişinin olduğu alanlarda yoğunluğu denetleyen çözümler; ısı haritası, kişi sayısı, demografik bilgileri ve bekleme süresi analizi sunan çözümler; dijital ekran/projeksiyon çözümleri; öneri sunan elektronik raf etiketleri; stok dışı kalan ürünleri tespit eden çözümler ve çok daha fazlası yer alıyor. Bu çözümlerin hepsi, daha güvenli ve iyileştirilmiş müşteri deneyimi sunuyor.

Eğitim:

“Yeni normal” düzende eğitim vermek, okul veya üniversite gibi tüm kamu ve özel kurumların en önemli konularından birisi. Dersleri video çekip online erişime açmak artık “olsa iyi olur” olarak adlandırılan bir özellik yerine kurumların eğitim vermeye devam edebilmesi için gereken en temel imkanlardan birisi haline geldi. Panasonic bu noktada IP teknolojisi üzerinden ders kaydetme teknolojisi ve Almanya’daki Panopto’yla birlikte canlı yayın veya indirme imkanı için 4K projektörler veya interaktif ekranlar gibi cihazlarla uyumlu ilgili yazılım çözümleri sunuyor. Yeni öğrenme ortamları, uzaktan yönetilen PTZ kameralardan ve otomatik takip teknolojisinden faydalanıyor. Bu tür teknolojilerle basitleştirilmiş erişim ve entegrasyon ise ücretsiz denemeler (Otomatik Takip Yazılımı için 90 günlük) ve yerinde destek ile sağlanıyor.

Geniş görüntüleme açılarına sahip projektörler de sınıflara dönen öğrenciler için en iyi görüntülemenin yanı sıra birbirinden uzaklaştırılmış oturma düzeninde sosyal mesafeyi korumalarını sağlıyor. Uzaktaki kameralar sayesinde sanal veya sanal olmayan toplanmalar ve etkinlikler gerçekleştirilebiliyor. Pandemi sırasında bile öğrencilerin öğrenme deneyiminden en fazla verimi alması sağlanıyor.

Lojistik:

“Yeni normal” düzende lojistik operatörleri, malzemelerin ve ürünlerin mağazalara ve müşterilere ulaşabilmesi için çok çalışıyor. Aynı zamanda inovatif, çevik ve dijitalleştirilmiş tedarik zincirleri için süreçlerini yeniden oluştururken ve üzerine fikir üretirken karşılaştıkları güçlüklerle de yüzleşiyor. Panasonic; stok kontrolü, ulaşım ve toplama yönetimi, materyal akış kontrolü ve avlu/depo yönetimi alanlarında pandeminin beraberinde getirdiği koşulları da göz önünde bulunduran çözümler sunuyor. Tespit ve projeksiyon teknolojilerini bir arada kullanan “Sanal Sıralama Yardımcısı” gibi çözümler; sıralama sürecini iyileştirdiği gibi daha az çalışanın bu alanda görev almasını ve sosyal mesafenin korunmasını sağlıyor. Çalışanların temizlikte daha yüksek standartlara uyması gerektiği için dikkatler, Panasonic’in de TOUGHBOOK hizmet ve lojistik merkezlerindeki büyük deneyiminden yola çıkarak danışmanlık sunduğu sıkı hijyen kurallarına ve konseptlerine dönmüş durumda.

Yeni bir bakış açısı

Ürün tasarımı ve özellikleri göz önünde bulundurulduğunda IoT, büyük veri, robotik ve yapay zeka, “yeni normal” düzenin en önemli alanlarından birisi oluyor. Sensör çözümleri sektörü gibi alanlarda yapay zeka tarafında Panasonic, “yeni normal” düzeni için çözüm sunmaya odaklanan özel “aktif algılama çözümleri” iş birimini tanıttı. Yapay zeka ve derin öğrenme sayesinde Panasonic’in güvenlik kameraları; insan, araç veya bisiklet gibi izinsiz girişleri tanıyabiliyor ve GDPR ile uyumlu bir şekilde piksellendirme yapabiliyor. Ayrıca her kurumun ihtiyacına göre özelleştirilmiş dış uygulama imkanı da sunuyor. Panasonic’in yüz tanıma teknolojisi, maske takarken bile bir insanın yüzünü tanıyabilecek kadar en yüksek seviye doğruluğa sahip.

Her ülkenin veri koruma düzenlemeleri göz önünde bulundurulduğunda hareket takibi, giriş yönetimi, temas edilmeyen cihazlar; ısı denetimi ve yüz tanıma gibi farklı teknolojilerin bir arada kullanılması, şirketlerin pandemi sırasında sağlık ve güvenlik gereklilikleriyle uyum içinde olurken, daha verimli halde çalışmasına yardımcı oluyor.

Bu süreçte sadece uygulanabilir çözümler sunmak değil; birçok kurumun özellikle etkinlik ve eğlence sektöründe halihazırda satın alınan cihazların kullanılmadan duruyor olması gibi karşılaştığı sorunları da ortadan kaldırmak çok kritik. İletişim, eğitim veya eğlence için kullanılan ekipmanlar, şu anda boş duruyor. Bu durumda olan müşterileri desteklemek ve pandeminin yarattığı etkiyi azaltmak için Panasonic de ekran ve projektörler; yayın kamera ekipmanı, iletişim ve belge tarayıcı ve güvenlik çözümleri gibi ürünlerinin garanti süresini uzattı. Aynı zamanda bu ürünlerin bakım maliyetlerinde indirim yapılmasını sağlayan inisiyatiflere de katıldı ve cihazların kullanım dışı kaldığı süreyi en verimli şekilde kullanmak ve COVID-19 sonrası en iyi performansı verebilmek için etkilenen müşterinin teknisyenlerine de uzaktan eğitim vermeye başladı.

“Yeni normal” düzende birçok şirket, müşterilerine en iyi hizmeti sunabilmek için operasyonlarını dönüştürürken zorluklarla karşılaşıyor. Öte yandan bu zorluklar, şirketlerin geleceği için “yeni normal” düzende “yeni çözümlerin” gelişmesini sağlayarak daha iyi şeylerin ortaya çıkmasını sağlıyor.