Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Thomas Röhler, Panasonic ile İkinci Olimpiyat Altınını Hedefliyor

Olimpiyat cirit şampiyonu Thomas Röhler, yenilikçi rekabet için Panasonic AV teknolojisini tercih ediyor. Panasonic AV Teknolojisi, Covid-19 eğitim engellerinin aşılmasına yardımcı oluyor.

Thomas Röhler, Panasonic ile İkinci Olimpiyat Altınını Hedefliyor

  • Olimpiyat cirit şampiyonu Thomas Röhler, yenilikçi rekabet için Panasonic AV teknolojisini tercih ediyor.
  • Panasonic AV Teknolojisi, Covid-19 eğitim engellerinin aşılmasına yardımcı oluyor.

Panasonic ve 2016 Olimpiyat şampiyonu ve 2018 Avrupa şampiyonu olan Alman cirit atıcı Thomas Röhler, ikinci Olimpiyat Altını için bu yıl gerçekleşecek Olimpiyat Oyunları’nda güçlerini birleştiriyor. Panasonic’in teknik donanımı, yarışmalar için en iyi şekilde hazırlanma imkanını ve gelişmiş eğitim analizini sunuyor. Panasonic’in PT-MZ16KL lazer projektörü, Tokyo’daki Olimpiyat Stadyumu’nun simülasyonunu oluşturarak ve mümkün olduğunca benzer görsellerle sunarak Thomas Röhler’in eğitimine yardımcı oluyor. Röhler ayrıca teknik açıdan zorlu eğitimler ve hareket analizi için Panasonic kameraları ve 4K Panasonic TV’yi kullanıyor.

Thomas Röhler, cirit atma becerilerini mükemmel hale getirmek için birkaç aylık özel eğitim aldı. Ancak önünde hala hazırlanması gereken haftalar ve sayısız yarışma var.

Eğitmeniyle birlikte birçok yenilikçi eğitim yöntemi geliştiren Röhler, “Ekim ayından nisan ayına kadar salondaki bir brandaya her hafta yaklaşık 500 top atıyoruz. Atış sırasında da üzerine çizdiğimiz bir nişangahı hedefliyorum. Antrenörüm Harro Schwuchow, görsel becerilerimi daha iyi hale getirmek için yarışma mekanlarının görüntülerini bu brandaya yansıtma fikrini ortaya attı” diyor.

Ancak basit bir fikrin uygulanması o kadar kolay olmadı.

Yalnızca Panasonic projektörle çözülebilecek zorlukları anlatan Röhler, “Her teknolojinin çok özel gereklilikleri oluyor. Gün ışığında antrenman yapıyoruz ve 300 gram ile iki kilogram ağırlığındaki topları brandaya büyük bir hız ve basınçla fırlatıyoruz. Ancak, kendimizi görsel olarak yönlendirebilmemiz için resmin açıkça görülebilmesi gerekiyor” diyor.

Halle’deki ekipmanın her eğitim seansından sonra sökülmesi gerektiği için, kompakt ve aynı zamanda güçlü bir cihaz seçildi. Yarışma ışıklarının simülasyonu 16.000 lümen ile oluşturuyor. Projektörün 3D simülasyondan sonra seçilen optikleri, simülasyonu oluşturma aşamasını aksatmadan en iyi şekilde monte edilebiliyor. Projektör yana kaydırılmış olarak konumlansa da projektörün lens kayma özelliği, görüntüyü yaklaşma yolunun önüne yansıtmak için kullanılıyor. Olimpiyat Oyunları gibi büyük yarışmalarda katılımcıların yarışmadan önce sahada deneme atışı yapma imkanı çok az oluyor. Simülasyon, ışınlayıcı sayesinde sporcunun ilgili stadyumda bulunmasını mümkün kılıyor ve sporcu her sahada karşılaşabileceği özel koşullara uyum sağlayabiliyor.

Panasonic ayrıca 4K videolar çeken iki Panasonic kamerası Lumix FZ 2000 ve AG-CX10 ile atış analizini yeni seviyelere çıkartıyor. Kameralar, eğitmenin 4K Panasonic OLED TV’deki hareketin ayrıntılarını analiz etmesi için yüksek çözünürlüklü video çekimi, anında paylaşım, yeniden oynatma ve yakınlaştırma imkanlarını sağlıyor.

30 yılı aşkın süredir #TutkuyuPaylaşıyor

Panasonic, 1988’de Kanada’nın Calgary kentinde yapılan Olimpiyat Oyunları’ndan bu yana ses ve görüntü ekipmanları alanında Dünya Çapında Resmi Ortak olarak Olimpiyat Hareketi’nin değerlerini ve canlı görüntülerin dünyadaki hemen hemen tüm ülkelere iletilmesini destekliyor. Panasonic, 2006 yılında Paralimpik Oyunları’nın ilk Resmi ve Dünya Çapında ortağı oldu.

Panasonic Avrupa CEO’su Junichi Suzuki, konuyla ilgili görüşlerini şu şekilde ifade ediyor: ” Panasonic olarak Thomas Röhler ve takımının genç sporcularına verilen teknik desteğin yanı sıra 30 yılı aşkın süredir spor tutkusunu tüm dünyadaki oturma odalarına taşıdığımız Olimpiyat tarihimizi bilgi birikimimizle ve ürünlerimizle inşa ediyoruz. Bizim için ‘Tutkuyu Paylaşmak’ sadece bir reklam sloganı değil, aynı zamanda Thomas Röhler’in çalışmaları gibi daha iyi ürün ve hizmetler için de bir güç ve motivasyon kaynağı oluyor.”